G4Media.ro

Cum să scapi de „intervențiile” în clasa pregătitoare. Modelul Timișoara, povestit de…

Foto: Facebook.com/Aura Danielescu

Cum să scapi de „intervențiile” în clasa pregătitoare. Modelul Timișoara, povestit de inspectoarea-șefă: Nicio excepție, indiferent de presiuni / Nu m-am abătut nici măcar pentru nepoțelul meu

“Echipa din Inspectoratul Școlar București să nu se abată pentru nimeni, dar pentru absolut nimeni de la această procedură. O singură excepție pe care ar face-o le pune în pericol toată procedura”. Sfatul vine de la inspectoarea școlară generală din Timiș, Aura Danielescu, prima care a aplicat la nivelul întregului județ repartizarea alfabetică a elevilor în clasele pregătitoare. Aflată în al patrulea an de implementare a procedurii, Danielescu a vorbit pentru Edupedu.ro despre presiunile care au făcut-o să se gândească să renunțe, dar și despre transformarea învățătorilor care au pierdut puterea atragerii a zeci de elevi în mentori pentru colegii fără experiență.

Soluția aplicată la clasele unde părinții au semnalat că învățătoarele sunt slab pregătite? “Directorii au fost sfătuiți ca acolo unde sunt doi colegi care nu cinstesc locul, acei învățători care sunt foarte solicitați, pentru care ani de zile s-au luptat părinții, au acum datoria morală, sub conducerea unor manageri buni, să îi profesionalizeze, să îi formeze pe colegii lor mai puțin pregătiți”, a declarat inspectoarea școlară generală din Timiș, pentru Edupedu.ro.

“Faptul că se merge la ei în clasă, se susțin ore model, le-a crescut stima de sine celor care poate au pierdut puțin prin faptul că nu mai pot fi aleși direct de către părinți. Au câștigat prin faptul că îi pot sprijini pe colegii lor. (…) Mai bine încercăm să creștem valoarea formându-i, decât să folosim 2-3 învățătoare într-o școală, într-o luptă permanentă a puterii”, a afirmat Aura Danielescu, pentru Edupedu.ro, în ziua în care Ministerul Educației a propus prin metodologia de înscriere în clasa pregătitoare scalarea la nivelul întregii țări a repartizării aleatorii a copiilor în clasele pregătitoare.

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Interventii la clasa pregatitoare, care clasa nici n-ar trebui sa existe! E clar ca tara asta-i plina de idioti.

    • Ca părinte a doi copii care au trecut prin clasa pregătitoare, pot spune că e foarte utila pentru acomodarea lor și pregătirea copiilor pentru clasa I. De asemenea pot spune că într adevăr se fac presiuni asupra școlilor din partea părinților care vor o anumită învățătoare. Faptul că se caută soluții e un lucru bun care ar trebui apreciat.

    • O mizerie. Se face la scoala care scoala era total nepregatita pentru varsta copiilor: banci prea inalte, toalete imposibil de folosit, material didactic inexistent specific varstei, experienta didactica zero a cadrelor pentru aceasta varsta. Pentru ei era grupa pregatitoare facuta de educatoare in spatii specifice varstei. Dar daca dv. ati fost multumit probabil s-au mai schimbat din lucruri desi ma indoiesc!

    • @ion din balon: Desi, din pacate, ai dreptate, clasa pregatitoare este o necesitate. Gradinita nu este obligatorie si oricum educatorii nu sunt pregatiti profesional pentru a livra materia. Stim cu totii ca este nevoie de investitii masive in educatie, dar cine sa le faca? Electoratul roman voteaza constant corupti dovediti, condamnati penal si/sau analfabeti pentru pomeni electorale. Acelasi electorat care contribuie deseori putin sau deloc la bugetul statului.

  2. Doamna, in principiu suna bine, dar va doboara statistica, si iata cum:

    In judetul Timis, aveti invatatoarele (includ aici si barbatii, ca eu nu trebuie sa fiu PC) distribuite dupa curba lui Gauss in ceea ce priveste competentele pedagogice. Ca urmare, majoritatea stau in zona „multumitor”, cateva (10%) stau in zona „foarte bine” si cateva (tot cam 10%) stau in zona „foarte slab”. Sigur ca una din menirile dumneavoastra este sa le testati si sa stiti exact cine unde se situeaza.

    Intrebare: Cate dintre invatatoarele care s-au situat, in ultimii 4 ani, in partea curbei lui Gauss cu „foarte slab” au sfarsit prin desferea contractelor de munca pe motiv de incompetenta? Sigur, intelegem incercarea cu „ datoria morala a celor care cinstesc locul este sa ii formeze pe colegii lor mai puțin pregătiți”, dar nici asta (ne spune tot Gauss!) n-are cum sa functioneze in toate cazurile. Deci cel putin 10% din cazuri, nu functioneaza. Asta inseamna ca 10% din cei 10% din zona „foarte slab” n-au putut fi recuperati. Adica 1% din numarul invatatorilor din judetul Timis. Netul ne zice ca avem cca 6000 elevi clasa pregatitoare : 25 elevi/clasa = 240 de invatatoare. Rezulta ca trebuie sa fi dat deja afara, in ultimii patru ani, cel putin 8-10 invatatoare, pentru incompetenta. Deci?

    Vedeti dumneavoastra, in cazul in care nu dati afara invatatoarele care nu pot fi recuperate intr-un an (hai, indulgent, maxim 2), nu sunteti credibili. Pentru ca nici dvs. n-ati vrea sa fiti operata, in caz de urgenta, de repetentul stagiarilor din spital, tinut acolo de mila, chiar daca vi s-ar promite ca dupa ce va opereaza pe dvs, la urmatorii pacienti va fi mai bine pregatit.
    Vi s-ar parea nedrept (si chiar ati avea dreptate!) 💡

    • Si revin cu o intrebare: de ce nu procedati si la clasa a V-a astfel incat profesorii, la fiecare materie, vor fi trasi la sorti in sedinta publica – ca sa nu mai „nimereasca la A” cei mai buni profesori.
      Ah, da, si dirigintii la fel!

      Pentru ca daca principiul e corect, trebuie sa functioneze peste tot. Alfel, e doar o regula utila la carpeli.

  3. Ca la timisoara nu in toata tara! Nu vrem sa avem copiii repartizati aleatoriu la invatatoare care multe din ele au fost traseiste din profe de romana pe la nu stiu ce scoli si transformate ulterior in invatatoare la varste de 40 de ani, unele ajunse chiar din postura de suplinitoare.