G4Media.ro

Cum promite Zuckerberg că va schimba Facebook: Va deveni o platformă orientată…

Cum promite Zuckerberg că va schimba Facebook: Va deveni o platformă orientată pe protecția datelor private

După un an plin de scandaluri legate de violarea datelor private și decizii controversate, Mark Zuckerberg a declarat că își dorește ca Facebook să devină o rețea socială care să respecte datele private ale utilizatorilor, se arată într-un articol BBC.

Criticii Facebook au râs când au auzit vestea. Până acum, platforma a încurajat oamenii să distribuie mai mult, cu scopul de a culege date personale de la utilizatori pe care apoi să le vândă agențiilor de publicitate.

Într-o notă publicată pe contul său, Zuckerberg a afirmat că Facebook va deveni în viitor o rețea socială focalizată pe „confidențialitatea datelor”.

Mark Zuckerberg a precizat că Facebook va adopta următoarele măsuri:

  • Criptarea la ambele capete a mesajelor trimise pe serviciul de messenger, astfel încât acestea să nu poată fi „văzute de hackeri, criminali sau guverne care își depășesc atribuțiile”
  • „Reducerea permanenței” conținutului publicat pe Facebook, incluzând fotografiile șterse, status-urile postate și chiar mesajele private
  • Îmbinarea Facebook Messenger, Instagram și WhatsApp pentru ca mesajele să poată fi trimise între cele trei aplicații

Zuckerberg a mai anunțat că postările vor putea fi în continuare publice, atât pentru ca utlizatorii să cunoască „noi oameni, idei și conținut”, cât și pentru ca aceștia să aibă o voce.

De asemenea, el a mai spus că Facebook nu va construi centre de colectare a datelor private în țările care au un „istoric al violării drepturilor omului”.

Pasul către transformarea lui într-o companie orientată pe protecția datelor private ar putea ajuta Facebook-ul să recâștige încrederea publicului, care a fost erodată în ultima vreme din cauza scandalurilor referitoare la vânzarea datelor utilizatorilor către agenții de publicitate.

Noile trăsăturile ale Facebook-ului vor fi implementate în următoarele luni.

Cu toate acestea, în mai 2018 Facebook a promis să introducă o funcție numită „istorie curată”, prin care utilizatorilor să li se permită să șteargă tot conținutul pe care platforma l-a stocat. Până în acest moment, această funcție nu a fost pusă în aplicare.

Sursă: BBC Facebook: What’s in Mark Zuckerberg’s privacy plan?

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Facebook va deveni o platformă orientată pe protecția datelor private?

    OK, lasă asta, eu vreau să știu ce face marmota în timpul ăsta. Învelește ciocolata, sau ce?