G4Media.ro

Cum îți pregătești mașina pentru vânzare / 7 pași care te pot…

Cum îți pregătești mașina pentru vânzare / 7 pași care te pot ajuta să obții un preț bun

Piața auto second-hand din România este una foarte competitivă, iar dacă vă doriți să vindeți o mașină rulată la un preț bun și într-un timp scurt, va trebui să țineți cont de câteva criterii general aplicabile. În cele ce urmează, vom alcătui o listă de sfaturi pe care ar trebui să le aveți în vedere înaintea publicării anunțului cu autovehiculul dvs.

1. Efectuați o curățenie interior-exterior. Prima impresie oferită de autovehiculul vândut este, probabil, și cea mai importantă. Dacă clientul găsește o mașină murdară, cu un interior dezordonat, interesul pentru fiabilitate și mentenanța efectuată asupra acesteia va scădea. Deși este oarecum nedrept, un automobil curat și cu un miros interior plăcut va convinge potențialul cumpărător să afle mai multe detalii și, în final, poate chiar să încheie tranzacția.

Acordați o atenție sporită elementelor de interior predispuse uzurii – preșurile, mocheta, volanul, schimbătorul de viteze, scaunele, bancheta și portbagajul. Acestea vor dezvolta de-a lungul timpului unele vicii estetice, majoritatea ieftin de remediat.

Puneți-vă în postura clientului și fiți cât mai critici la viciile estetice ale mașinii, reparând orice este relativ ieftin și rapid.

2. Postați un raport de verificare în anunț. Credibilitatea unui anunț se poate observa și din includerea seriei de șasiu a autovehiculului în descriere. Un punct în plus ar fi anexarea unei verificări a istoricului (efectuată, de exemplu, pe carVertical). Astfel veți putea demonstra, fără o întrevedere fizică cu clientul, veridicitatea kilometrilor și lipsa evenimentelor rutiere.

Acest element vă poate fi de folos și în menținerea prețului, evitând negocierile și întrebările suplimentare inutile.

3. Verificați starea tehnică a mașinii. Uneori se întâmplă să achiziționați un autoturism nou și să lăsați autoturismul vechi într-o stare nu foarte bună. Dacă mașina va avea o perioadă în care stă pe loc, anumite componente vor fi predispuse coroziunii, mai ales în funcție de anotimp – iarna există un risc mai mare ca unele canele de scurgere a apei să se înfunde și să apară urme de rugină la baza portierelor, pragurilor și aripilor.

De asemenea, discurile de frână și etrierii vor dezvolta o rugină superficială care va dispărea odată ce veți conduce mașina mai frecvent.

Nu neglijați nici mentenanța periodică – schimbul de ulei și filtre, antigel, lichid de frână, ștergătoare, plăcuțe de frână, etc. În momentul prezentării mașinii, toate aceste elemente vor fi observate de către client și există riscul să fiți nevoiți să scădeți din preț din cauza acestora.

Aspectul compartimentului motor trebuie să fie unul realist dar fără să arate neglijat. Dacă există depuneri mari de praf, urme de ulei sau alte lichide, este recomandat să adresați cauza acestor anomalii și apoi să curățați locurile cu probleme, fără a părea însă că doriți să ascundeți ceva.

4. Organizați-vă toate documentele și facturile necesare. Dacă ați avut grijă de mașină și ați înlocuit piesele uzate, facturile doveditoare vor constitui un plus în credibilitatea dumneavoastră și în impresia de calitate a bunului vândut. Prețurile pentru un schimb de distribuție, kit ambreiaj sau alte componente scumpe sunt mari și din acest motiv, un document care atestă oficial aceste intervenții va oferi un grad de confort clientului dumneavoastră.

Certificatul de atestare fiscală, asigurarea RCA, copia după buletin și restul documentelor mașinii trebuie să fie în regulă pentru a evita întârzieri în procesul vânzării propriu-zise și pentru a vă crește impresia de vânzător onest. Nu vă doriți să aveți un autovehicul bine pus la punct și să scădeți încrederea cumpărătorului din cauza unor probleme de documentație.

5. Reparați defectele estetice. Mașinile sunt bunuri predispuse uzurii și pe măsură ce veți circula, vor apărea diverse zgârieturi, ciobituri sau îndoituri. Acestea pot să vi se pară firești, mai ales dacă vorbim de un autoturism mai vechi, însă clienții sunt pretențioși și vor dori să scadă prețul pentru anumite defecte pe care ei le consideră mai costisitor de remediat.

Majoritatea urmelor de uzură normale pot dispărea în urma unui polish sau detailing, operațiuni relativ convenabile la preț în contrast cu valoarea mașinii. O caroserie în stare foarte bună va atrage cumpărătorii mai exigenți și cu siguranță veți obține prețul dorit sau o sumă foarte apropiată de acesta. În schimb, o mașină ce prezintă zgârieturi și alte semne de „neglijență” va fi mai puțin dezirabilă, chiar dacă este bine pusă la punct tehnic.

O bună parte dintre clienți au o abordare mai superficială, dorindu-și ca bunul pe care îl cumpără să arate „ca nou” sau „aproape nou” chiar dacă există riscul să cheltuiască mai târziu pe reparații de ordin mecanic. Există vânzători care maschează defectele tehnice printr-un exterior și interior impecabil, creând o falsă impresie de calitate. Dacă dvs. vindeți o mașină bine întreținută care arată îngrijit, vă creșteți șansele să întâlniți clienți interesați și dispuși să încheie tranzacția fără a vă pierde timpul cu oameni care vor „chilipiruri”.

6. Consultați anunțuri similare cu ceea ce vindeți. Un pas esențial în procesul vânzării este să cereți prețul corect în funcție de starea, numărul de km parcurși și vârsta mașinii. Cea mai bună metodă pentru a cere un preț realist dar avantajos este să comparați mașina dumneavoastră cu altele similare listate pe site-urile de vânzări auto.

Luați în calcul avantajele pe care le dețineți în contrast cu celelalte anunțuri dar și anumite dotări dezirabile existente pe modelul dumneavoastră. Dacă aveți un model echipat mai slab, atuurile vor fi pe partea de mentenanță și starea generală în care se prezintă mașina. Dacă dețineți un model bine echipat și bine întreținut, aveți toate șansele să vindeți repede și la un preț corect.

7. Nu uitați nimic în mașină. De-a lungul timpului, în interiorul unei mașini pot rămâne diverse obiecte, unele personale, altele legate de întreținere și unele complet inutile. Curățați interiorul și scoateți din autoturism orice obiect care nu-i va fi de folos cumpărătorului (inclusiv recipientele de ulei rămase de la ultima revizie sau necesare bunei funcționări a motoarelor mai gurmande; fiți sinceri și precizați dacă motorul consumă ulei sau există o pierdere pe care nu ați mai dorit s-o remediați).

În momentul vânzării, în autoturism trebuie să rămână doar strictul necesar – în torpedou actele și cartea de service, iar în portbagaj kitul de pană, pachetul legislativ (triunghiuri reflectorizante și trusă de prim ajutor) și roata de rezervă.

În plus, dacă mașina dumneavoastră are anumite echipamente primite din fabrică, de exemplu trusă de scule originală sau alte asemenea, este un gest frumos și recomandat să-l lăsați pe noul proprietar să se bucure de acestea.

Așadar, pregătirea unei mașini pentru vânzare este un proces care necesită o oarecare atenție din partea vânzătorului dacă acesta își dorește să obțină un preț bun și să atragă clienți cu adevărat interesați, nu vânători de „chilipiruri”.

Nota: Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat necomercial cu G4Media.ro

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

4 comentarii

  1. Daca e diesel poti sa o faci tzipla ca nu ti-o mai cumpara mai nimeni :))

  2. 7.b Nu uita să o extragi din portbagaj pe mătușa din Jermania, care a mers cu mașina doar in weekend și sărbătorile legale.
    8. Dă kilometrajul înapoi cu bun simț (max 50k km)

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.