G4Media.ro

Cum funcționează dispozitivele anti-poluare care fac upgrade la Euro 6, în cazul…

Cum funcționează dispozitivele anti-poluare care fac upgrade la Euro 6, în cazul mașinilor Diesel. Situația din România și modelul german

Germania încearcă să rezolve problema accesului mașinilor poluante în marile zone aglomerate, iar România pare a urma acest trend în următorii ani. O inovație a grupului Baumot cu o miză de sute de milioane de euro poate fi una dintre soluții, consideră presa germană.

Este vorba despre un dispozitiv care se montează suplimentar pe autoturism (față de dotările din fabrică) și care poate reduce emisiile cu până la 94%, grație faptului că este eficient la temperaturi mai mici de conversie a oxizilor de azot (specifice condițiilor reale de trafic) decât sistemul clasic.

Utilizarea unor asemenea dispozitive, care completează dotările ”din fabrică” ale autoturismelor, reprezintă o dezbatere foarte importantă în Germania, în condițiile în care mașinile Diesel cu normă de poluare EURO 4 și EURO 5, vizate de subiect, reprezintă cel mai mare procent din parcul auto total al acestei țări.

Am încercat să aflăm cum funcționează aceste dispozitive, ce se întâmplă în Germania, ce spun experții și ce ar însemna utilizarea lor și în România.

Cum funcționează. Cu sistemul BNOx, grupul Baumot propune o soluție de modernizare care reduce emisia de oxizi de azot a motoarelor Diesel cu mai mult de 90%. Producătorul scrie pe siteul propriu că dispozitivul odată montat pe motoare EURO 4 sau EURO 5, ajută mașina să atingă și chiar să depășească standardele EURO 6 actuale.

În cazul unui sistem Selective Catalyctic Reduction (SCR standard), conversia oxizilor are loc numai la temperaturi de evacuare de peste 220 °C, pe când noul sistem reduce emisia de oxizi de azot la o temperatură inferioară de funcționare, scrie producătorul german.

Totuși, astfel de temperaturi se obțin doar rareori în exploatarea pe drum, explică un expert român, pentru G4Media. BNOx face acest lucru la 150 de grade și reduce aceste emisii cu până la 94% în condiții de trafic normal.

Rata ridicată de reducere a oxizilor de azot la temperaturi scăzute este deosebit de importantă pentru producătorii de automobile, deoarece, în viitor, testarea care va impusă producătorilor din industria auto trebuie să fie efectuată și în condiții reale de drum (nu doar în condiții ideale) cu un dispozitiv de măsurare PEMS2 (EURO 6c), spun cei de la BNOx.

În cazul acestor teste, pentru că vorbim de condiții reale de trafic, temperaturile predominante ale gazelor de evacuare sunt semnificativ mai mici decât în ​​cazul metodelor anterioare de testare.

Aceasta înseamnă, spun producătorii, că sistemul BNOx îndeplinește deja cerințele legale viitoare pentru măsurările rutiere (6c EURO).

Cu sistemul BNOx, mașinile de pasageri din clasa de poluare EURO 4 sau mai mari pot respecta cel puțin normele EURO 6, din punct de vedere al oxizilor de carbon (nu pentru toate emisiile). Acest lucru a fost dovedit în mai multe studii independente, mai arată siteul companiei.

Compania a publicat și un studiu de fezabilitate realizat pe 1,3 milioane de autoturisme, 25.000 de autovehicule comerciale și 5.000 de autobuze, reprezentând aproximativ 25% dintre mașinile cu norme de poluare de Euro 5 și Euro 4 din Germania. Per total, costurile de instalare ar fi de aproximativ 368 de milioane de euro, dar economiile realizate prin reducerea poluării ar fi de peste o jumătate de miliard de euro.

Banii ar putea veni direct de la producătorii auto germani care au fost de acord, după o lungă dezbatere privind subvențiile pentru modernizări hardware ale mașinilor, să-și sprijine clienții din anumite regiuni cu până la 3000 de euro. Costul total al instalației este estimat lde la 1400 până la 5000 de euro scrie www.spiegel.de. O parte din bani ar trebui să îi pună proprietarul mașinii, din buzunar.

În România, suma pare relativ mare, mai ales fără subvenție. De altfel, produsul nu este disponibil deocamdată la noi în țară. Deși nu este foarte complicată din punct de vedere tehnic, procedura presupune o serie de pași birocratici, printre care acordul producătorului dar și autorizarea unor ateliere auto pentru acest lucru.

”Cred că oamenii preferă să vândă mașina, să mai pună câteva mii de euro și să cumpere una mai nouă, eventual cu o normă de poluare superioară. De exemplu, de la Euro 4 la Euro 5. Mă refer la românii obișnuiți, cu mașini în valoare de 5-8.000 de euro. Desigur, pentru cei cu mașini mai scumpe sau pentru cei care călătoresc mult în Europa, interdicțiile din marile orașe au relevanță mai mare și atunci ar putea apela la acest tip de upgrade” spune Sergiu Ceuca, dealer auto de mașini second-hand.

Consultat de G4Media, Adrian Gidali, automotive expert și trainer tehnic la Garage Training spune că BNOx sau sistemele similare trebuie agreeate de producătorii auto și nu pot fi instalate pe mașini decât în condiții legale.

”Povestea acestor norme de poluare este foarte lungă… vorbim de fapt despre modul în care producătorii de mașini au fost nevoiți să găsească soluții pentru a se adapta la cerințele pieței și la reglementările legale, în condițiile în care motoarele au același principiu de funcționare de 100 de ani. Nu asta s-a schimbat, ci precizia cu care acționează sistemele auxiliare ale grupului propulsor și nu numai” a spus Gidali.

Tehnic, mai spune Gidali, instalarea unor asemenea sisteme presupune ca și atelierul auto care face intervenția să fie agreeat de către producătorul autovehicului, întrucât acest upgrade reprezintă o modificare constructivă.

BNOx nu permite trecerea de la EURO 2, să spunem, la o normă echivalentă cu EURO 6 pentru că echivalează doar SCR, nu și alte diferențe existente între cele două categorii.

Expertul mai spune că în general, acest tip de firme (cum este BNOx), concurează destul de dur cu mariile companii care produc sistemele instalate ”din fabrică” pe mașini, un exemplu fiind BOSCH, care produce Denoxtronic.

Pe lângă lângă acordul producătorului, atelierele auto trebuie să fie certificate de către RAR, în țara noastră, pentru acest tip de operațiuni. Deocamdată însă nu s-a pus problema instalării unor asemenea dispozitive pe mașinile românilor, cel puțin oficial nu există nici un program de susținere.

Preocuparea pentru reducerea poluării există și în România, coroborată cu reducerea consumurilor. Corneliu Birtok-Băneasă este un inventator din Deva care a construit un filtru supra-aspirant, capabil să reducă consumul de combustibil al mașinilor și să genereze performanțe superioare.

Corneliu Birtok Băneasă – Foto: Facebook

Invenția datează din 2011 și a fost testată timp de câțiva ani cu rezultate remarcabile. Filtrul supra-aspirant a fost destinat motoarelor de mare litraj și a fost dezvoltat în parteneriat cu Societatea de Transport Public din Alba Iulia, care a implementat acest sistem pe mai multe autobuze.

Filtrele, foarte ușor de montat, au dus la o scădere a consumului de carburant cu peste 8% și deci și a emisiilor. Invenția a fost distinsă cu Medalia de Aur la Salonul International de Inventii de la Geneva, dar nu a fost niciodată produsă în masă. Nu vorbim însă de reducerea în mod direct a emisiilor, ca în cazul BNOx, ci indirect, prin consum mai mic de carburant.

Sursă foto: baumot.de

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

29 comentarii

  1. În România functioneaza cu tupeu: las-o ca merge si fără. Ce statul nu merge si fara functionari?

    • La noi, cred ca intai si intai ar trebui facut ceva cu cei care-si anuleaza egr-ul si scot si filtrele…masina aia, desi, in acte este euro 4-5-6, pe real este non-euro si chestia asta ar trebui penalizata grav !

    • Nu stiu de unde vine pana la urma ura asta pt motoare diesel. Adevarul e ca motoarele diesel consuma mai putin si sunt mai durabile, dar smogul care se lasa in urma lor se vede pe jos si daca pornesti masina in garaj trebuie sa iesi repede sa nu te intoxici, dar voi stiti ca motoarele pe benzina polueaza mai rau atmosfera? Efectele lor nu se vad pt ca gazele urca sus si pe termen lung polueaza mai mult ca motoarele diesel, plus ca pt fabricarea benzinei rafinariile polueaza mai mult deci tot acolo e. Nici cele electrice nu sunt ok ca autonomia e slaba si la fel fabricile polueaza f mult pt fabricarea bateriilor. Bicicleta e cea mai ecologica varianta dar la drum lung nu poti pedala atat.

  2. La Paris, mai avem de suportat inca 4 ani, infectiile de motoare diesel. Din 2024, interdictie totala, tuturor. Deja din 1 iulie, diesel-urile mai vechi de 01/01/2006 sunt interzise ziua, in cursul saptamanii. In caz de poluare, sunt interzise toate pana in 01/01/2011 + benzina pana in 01/01/2006, si in interiorul zonei pariziene a cercului A86. Nu conteaza ce norma Euro.

    O aberatie, dieselul. Am circulat toti numai pe benzina, ani si ani. Se revine incet incet la masinile benzina, in plus de hybrid si electrice. Gata cu motoarele de tractor in masini. Cel putin in Vest.

    • Ce aberatii poti sa spui! Se vede de la o posta ca nu citesti nimic si vorbesti doar din mituri populare pe care le-ai auzit in zbor.

      Tu de AdBlue ai auzit? Stii ce face? Stii care e efectul asupra gazelor scoase de un diesel? Ai citit despre comparatia intre un motor Euro6 pe motorina si unu’ pe benzina?

      Mai da un google si mai citeste dle. Anul viitor Mazda va scoate un nou motor diesel care va fi mai curat decat orice motor pe benzina facut vreodata.

    • @Adi
      Merci ptr raspuns. Mazda poate scoate si 10 motoare diesel. Vor putea circula la tine, in Romania.

      Eu am explicat ceea ce exista deja la noi la Paris. Si mai ales, ceea ce vom reusi sa facem pe 01/01/2024: zero tractoare diesel. În sfarsit dispar mizeriile de masinii diesel, aici; Uf, plamanii copiilor, ai astmaticillor vor respira mai bine;
      Trebuie sa fii nerealist, sa mai accepti diesel, intr-o tara care exporta benzina si importa diesel (tara mea) Pana în 1994-1995, numai tractoristii, camioanele si cateva masini, circulau cu diesel.
      Conduc din 1969, asa ca am condus cam tot ceea ce exista;

      Daca doresti sa nu poluezi, utilizeaza E85 ca noi, nu tractor diesel.

    • @punk, dacă nu ai idee, nu crezi ca mai bine taci?

    • @Frantolet
      Merci de raspuns. Liber Dv sa utilizati diesel, in Romania.
      Liber noua, in marile orase din Vest, sa avem grija de sanatatea noastra si sa interzicem dieselurile. Ceea ce am facut deja partial si ceea ce vom face in mod 100%, incepand din 01/2024

    • @Punk tu nu ai presa in vest? De ce vi si comentezi presa din est? Nu te mai accepta cei din vest? Esti si tu pe lista de interzisi pana in 2024? :)))
      Daca esti prost in est, cu siguranta esti prost si in vest :))

    • @TaraLuiPapuraVoda
      Este obligatorie prezenta pe teritoriu, pentru a comenta? Merci pentru raspuns si pentru calificative/adjective. Este o onoare pentru mine, sa fiu tratat astfel, merci inca odata.

    • @Punk
      Tu singur te-ai exclus din tara si te-ai separat de noi prin ceea ce ai comentat.
      Cum ziceam, adjectivul (nu au fost mai multe ca sa zici la plural) te descrie perfect, dar inainte sa explodezi (nu vom fi surprinsi daca o faci), cauta in dex definitia cuvantului (oricum nu o vei face)
      Deci raman le cele declarate anterior : „Daca esti prost in est, cu siguranta esti prost si in vest :))”

    • He he he, ador reminiscentele comunistoide de genul „te’ai desprins de noi”, „te-ai exclus din tara”, etc. Un pur discurs natiolalist. Adevarate relicve, care rezisa de 29 de ani, intr-o tara care de 12 ani, face parte dintr-o uniune. Sunt plecat din Romania de 53 de ani, copil fiind, cam cum „m-am exclus singur”?

      Cat despre articol (lasand daco-geto-nationalismul comunist la o parte) ce trateaza? Reducerea emisiilor toxice. Ceva de comentat despre poluarea enorma pe care cei care utilizeaza masini vechi, iar altii care utilizeaza diesel-uri, o provoaca asupre copiilor, oamenilor suferind de diverse boli respiratorii?
      Vestul a inceput de 20 de ani, sa lupte impotriva poluarii provocate de automobile. Marile aglomeratii, interzic deja diesel-urile vechi (nu conteaza normele euro, ci anul de fabricatie) Si vor interzice total, absolut toate vehiculele diesel.
      Asta, este ceea ce se intampla. In Vest, bineinteles.
      Liber Dv sa poluati, sa fiti egoist.

    • Cred ca, cea mai buna solitie e cum zice cineva.Bicicketa.Ii pui un catarg si mergi pe vant.Daca nu-i vant ii montezi thini fotovoltaic.Si daca-i noapte tragi pe dreapta.Ce atata plimbare? Mai si doarme omul.Noi cautam sa ne plimbam pe pamant.Dar nu ne-om fi plictisit? Sa mai mergem si noi printre stele ,pe luna,pe marte, nu aici pe pamant sa poluam atmosfera! Ca oricum daca nu murim de poluare murim de corona v.!

  3. Mai interesant este cu cat scade puterea motoarelor dupa aceasta modificare si cu cat scade durata de viata a motorului avand in vedere ca evacuarea pare „gâtuita”!
    Diesel ul nu va dispare ! Vise taica!Cele mai fiabile si economice motoare!

    • Mai fiabil si economic ca un motor electric? Vise taica! Motorul diesel va fi istorie in Europa in 20 de ani, din cauza tehnologiilor si politicii. Voi nu înțelegeți ca UE importa 85% din materiile prime si ca balanta asta intre vânzări si cumpărări nu mai este asigurata de vânzări caci la acest moment ce face UE face cam toată lumea… fără sa vândă cu ce o sa mai cumpere petrol?

    • Ajungem noi la butoane si interzicem toate euro2 urile dizel ale toapelor naziste, care vin in tara sa-si umple rablele cu carnati, slanina si analize moca!!!

  4. Cum sa pui sisteme de mii de euro la mașini care nu valorează cu totul atâta? De ce ar trebui ca ceilalți sa plătească pentru faptul ca unii vor mașina pe care nu si-o permit? Cine sunt cei mai nesimtiti in parcari si trafic? Cei cu tigai pe post de automobil caci putin le pasa daca se lovesc de altii…

    • Ok ai dreptate partial! Diesel va mai exista inca 40 de ani!Electrocarele ,cămasini inca nu le putem numi mai au de asteptat! Asta daca nu cumva sunt chiar un copil mort in fasa! Autonomie 0! E ca pe vremea poștalionului stai sa doarma caii sau sa i schimbi!Iar fiabilitate la ele e discutabila!
      Referitor la problema cu poloarea cei mai galagiosi sunt cei care cred ca au masini ,cand de fapt ei au tigai in 3 pistoane pe post de paraitoare!

  5. Sunt de acord si pare o tehnologie misto pentru a nu arunca la gunoi masini perfect valide. Dar eu tot nu am inteles cum functioneaza din articol. E prea vag.

    • Presupun că e vorba de scr sau selective catalitic reduction .
      Se injecteaza uree pe traseul de evacuare și reacționează cu oxizii de azot formând azot pur și apă. Cam asta e ideea in mare, nu e nimic nou, e folosita de douajdeani pe camioane de mare tonaj

    • Tehnologia la care faci referire exista deja pe dieselurile Euro 6 si se numeste Adblue.
      Si nu, nu cred ca sistemul respectiv foloseste Adblue.
      Trebuie sa fie vorba de altceva…

    • Faza aiurea e ca se fabrica carduri electronice ccare se conecteaza la computerul de injectie a camioanelor Euro6 pt a le insela si a le face sa creada ca se foloseste Adblue cand de fapt soferii nu o fac. Deh, reducere de costuri.

      Ar trebui ca duzele de alimentare la peco sa fie duale. Sa nu poti sa alegi daca pui AdBlue sau nu. Sa ai o conducta dubla care se separa in doua rezervoare in momentul plasarii ei in palnia de alimentare a masinii si cand apesi clapeta sa curga si motorina pe o teaza dar si AdBlue pe cealalta.

  6. Toapa nazista e mama ta wahrscheinlich !

  7. Titlul articolului este „cum functioneaza” … dar citind articolul nu descoperi niciun fel de explicatie despre cum functioneaza aceste sisteme. … Doar ca „ele exista si sunt disponibile la un anumit pret”. Dezamagitor.

  8. Foarte util. E destul de clar: face ce face adblue (scr) dar la temperaturi mai mici, normale in trafic. Din linkul postat se pot lua mai multe informatii. Mi se pare ca ar trebui sa dati mai multe articole de acest fel, despre piata auto, despre inovatii… este interesant si acel cercetator roman de care aminteste articolul. De ce nu este bagat in seama? E prea multa dancila, prea mult barna si iohannis in presa serioasa.

  9. In filmul de prezentare de pe site-ul producatorul se observa ca sistemul functioneaza cu AdBlue. Nimic nou dpdv al sistemului ci mai degraba din punct de vedere al performantei neutralizarii Nox. 90% este intr-adevar important! ar ajuta mult in aglomerarile urbane si nu numai.
    Articolul omite cateva aspecte, importante dupa parearea mea, ce sunt mentionate in articolul original(sau initial) de pe dw:

    1. Inlocuirea se va face doar de catre terti autorizati, pentru un plus de credibilitate. Se poate concluziona fie ca VW nu beneficiaza de increderea guvernului German, fie ca asitam la o campanie pr de „spalare” a pacatelor VW. Momentan ma gandesc doar la ceste doua posibilitati. or mai fi altele dar, mi se pare un pic ciudat.

    Ma intreb de ce oare nu au fost inca obligati producatorii sa monteze acest tip de sistem in fabrica pentru modele noi? O fi asa de grav sa ai masini ce trec dincolo de Euro6?

    2. Daca in SUA, VW a fost obligat sa-si despagubeasca clientii pacaliti cu aceasta inselaciune, se pare ca sistemul juridic din Germania, chiar si din alte tari Europene, favorizeaza marile companii in fata clientilor de rand (contrar a ceea ce clameaza de catre politicieni). Aici vorbim de o realiate clar dovedita: inselarea cu buna stiinta a clientilor! Mai adaptat zielor noastre: tot vestele galbene platesc.
    Oamenii au cumparat o masina X, de putere Y conform EuroZ, pe declaratia producatorului!

    a. Mise pare extrem de ipocrit, atat din partea VW cat si a guvernului german, sa arunci asupra clientului costul aducerii masinii la conformitate. Vorba aceea: si inselat, si cu banii luati de doua ori. Modificarea de sofware propusa de producator, gratuit, schimba parametrii motorului si implicit clientul nu mai beneficiaza de bunul garantat la cumparare.

    b. La fel de iprocrita este decizia VW de a suporta incomplet (chiar daca ajunge la cca. 90% din cost) aducerea la conformitate a produselor sale.

    c. Alta ipocrizie: VW nu este dispus sa faca acest lucru pt. toti clientii ci doar pentru cei din „anumite” zone urbane „mai poluate”. Banuiesc ca acest cost (oricat de mic %) se va regasi in marja VW care, astfel, procedeaza in pur stil Macronian: cei multi platesc pentru cei putini! Si guvernul inchide ochii! Curat democratie, ca nu spun etica de business!

    3. Acest gen de sistem echipeaza camioanele si vehiculele comerciale de foarte multi ani. Ce i-a impiedicat pe producatori sa-l adapteze si sa-l produca in masa (la cost mai redus, de serie, datorita volumului) si pentru automobile?

    4. Ce impiedica in continuare guvernele sa:
    – se concentreze asupra flotelor de vehicule ale autoritatilor publice-private, prestatori de servicii: regii de transport, posta, taximetre etc. adica acele vehicule care fac mult mai multi km decat un autoturism?
    – acorde avantaje fiscale sau de alta natura pentru companiile ce trec la flote electrice sau cat mai ecologice cu putinta (acolo unde se poate – in general serviciile realizate in orase)
    – abordeze transporturile maritime si aeriene pe aceeasi tema.

    5. Exista o idee complet gresita ca doar dieselul emite Nox. Nu e chiar asa. Raportul este cam 50%. Paradoxal, Nox sunt emise si la producerea masinilor electrice + a energiei utilizate (e drept ca sursele sunt localizate in afara zonelor urbane, in general)
    Se omite de asemenea faptul ca dieselul emite mai putin Co2 decat Benzina.
    Se omite de asemenea ca producerea unei baterii pentru o masina electrica are o amprenta de Co2 echivalenta cu cel putin 100.000km parcursi cu un diesel sau benzinar. Este de asemena important de luat in calcul emisia de Co2 aferenta generarii de energie electrica pentru alimentarea unui vehicul electric.

    O simpla joaca cu un calculator de genul : https://www.nextgreencar.com/tools/emissions-calculator/ – ne arata ca lucrurile sunt cev amia complicate decat par la o prima vedere.

  10. Vreau sa fac in primul rand o corecție. Diferenta intre Nox emise de un motor pe benzină și unul pe motorina este 25-30 %, nu 50%, cât am scris înainte.
    Apoi, poate unii își mai aduc aminte de trecerea la masini pe benzină cu catalizator. Aceasta solutie a fost impusă deoarece motoarele pe benzină degajau mult mai mult monoxid de carbon decat cele pe motorina. Chiar si acum diferența este majoră.
    Ținând cont de realități științifice dovedite, este complet contra-productiv si manipulator sa se afirme, de exemplu, ca dieselul este un motor murdar timp în care un motor pe benzină este unul mai curat. Ma folosesc de acest exemplu forțat deoarece campania morbidă împotriva dieselului, cu interdicții în loc de cautare si aplicare de solutii practice, disponibile, ieftine si eficiente este una evident manipulatoare.
    Va recomand cu căldură articole de analiza comparată, realizată nepărtinitor, pentru a înțelege manipularea fantastică apărută în societate pe aceste teme. Tot asa putem înțelege și decăderea actualei clase politice(globale), care apelează la un populism-idealism de cea mai joasă speță pentru Voturi, Putere si bani, în timp ce bagă mâna fara nicio jena in buzunarele celor multi pentru obiective și cheltuieli fantasmagorice, rupte de realitate și lipsite de bun simt, din care câștigă cei puțini!
    Despre benzină vs diesel, emisii;
    http://www.air-quality.org.uk/26.php

    Acest gen de articole arată că intotdeauna soluțiile problemelor apar de la cei ce gandesc, nu de la demagogi. Catalizatorul acum X ani, un Scr îmbunătățit ce reduce Nox cu 90% astazi, un combustibil nepoluant, comparativ la pret si care nu dimineata autonomia si libertatea de miscare, maine!

    As încuraja G4 media sa încerce pe viitor mai multă analiză critică asupra acestei teme, ne privește pe toți!

  11. Articolul aproape ar fi fost interesant, dacă n-ar fi fost total nefolositor. Tot ce aflăm concret este că există ceva care va fi folosit cândva, dacă cineva va aproba.

    Apropos de aerul curat din Paris și de nivelul de „civilizație” de acolo care va permite astmaticilor să respire mai bine din 2024: vestele galbene pun și ei un catalizator, ceva, înainte să incendieze vreo mașină? Emigranții ăia folosesc și ei un combustibil ecologic în cocktailurile Molotov când incendiază vreun restaurant din ghetou? Sau bagă și ei un ad-blue în camionul cu care calcă în picioare lumea pe stradă, ori îi sufocă mai întâi cu noxele ca să-i amețească? Sau măcar își cumpără niște hârtie igienică din când în când din alocațiile pe care le primesc de la stat? Topenie, nu alta, la Paris de civilizație, rămăsese doar problema mașinilor diesel de rezolvat ! Ca în toată Europa, de altfel: UE arde și „benzina” se piaptănă!

  12. Stimati „colegi”. Am citit aici pro si contra despre diesel vs benzina…patimi si orgolii. Dragilor , nu va mai intepatzi degeaba. Motoarele Diesel vor DISPAREA cat de repede posibil. Nimeni dintre dvs. nu a inteles de ce…Raspunsul este simplu.. Chiar daca , o ultima incercare s-a facut prin introducerea novatorului „AD BLUE” si acesta realizeaza o reducere drastica a oxizilor de azot emisi in atmosfera terestra, de fapt poluarea nu poate fi evitata, ci doar intarziata. DE CE? Fiindca orice convertor catalitic este eficient pentru o perioada limitata in timp, (aprox.3 ani pt.un diesel de 1.5 litrii) Acum in Germania este un scandal monstruos pentru stocarea in siguranta a convertoarelor catalitice ce necesita sume foarte mari pentru a fi dezafectate… Altfel, daca cineva ingroapa un convertor in pamant, carcasa metalica a acestuia rugineste extrem de rapid, dupa care substantele (Gudroane , metale grele si alte otravuri) sunt eliberate in pamant ori in atmosfera inconjuratoare intr-un timp extrem de scurt, de 1000 de ori mai repede decat gazele au fost filtrate…Ca urmare, tot ce ele au „salvat” prin filtrarea gazelor in timp de 3 ani, este eliberat brusc in atmosfera, la sfarsitul vietii colectorului. Ca urmare depozitarea si dezafectarea acestor convertoare catalitice reprezinta o „bomba ecologica” cu efecte mai grave decat daca am lasa fumul de la masini sa iasa complet nefiltrat…Asta fiindca natura „se lupta” sa mentina cat decat un raport favorabil vietii in procentajul gazelor ce o compun, daca poluarea se produce lent….Pe cand daca lasi 5000 de convertoare sa se deteroreze singure intr-un depozit acestea pot provoca o poluare absolut mortala fiindca emit toate noxele filtrate in decurs de 3 ani a 5000 de automobile in decurs de numai o luna… Ca sa fie dezafectate chimic in siguranta, atunci costurile sunt extrem, extrem de mari. Atzi inteles acum??? De aceea, daca ne mai lasa”DUMNEZEU” pe aici, si vrem copii nostrii sa se bucure de viata si ei, atunci tre sa ne gasim resursele sa cumparam benzinare si apoi, cat mai repede electrice, chiar daca…deocamdata acumulatorii sunt relativ scumpi.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.