G4Media.ro

Cum construiesc companiile de casă ale lui Erdogan autostrăzile din România

sursa foto: captura video

Cum construiesc companiile de casă ale lui Erdogan autostrăzile din România

Numărul firmelor de construcții din Turcia care construiesc proiecte de infrastructură mare în România a crescut de cel puțin cinci ori în ultimii doi ani, arată o analiză PressOne.ro.

Mai mult de 20% din valoarea totală a lucrărilor de infrastructură rutieră contractate de statul român în acest moment se va duce către companii din Turcia, foarte apropiate de regimul iliberal al președintelui Erdogan.

În februarie 2021, Guvernul României se pregătea să elimine Turcia și China de la licitațiile publice pentru proiectele de infrastructură de miliarde de euro. Dintre cele două state, doar China a fost în cele din urmă exclusă, patru luni mai târziu. Autoritățile române se temeau că firmele de construcții din Asia ar putea să nu respecte standardele europene în vigoare și că România s-ar putea confrunta cu întârzieri tocmai când are nevoie uriașă de drumuri, poduri, căi ferate și autostrăzi. Turcia a fost însă protejată de statutul de țară aflată în proces de aderare la Uniunea Europeană, pe care îl are încă din octombrie 2005.

Urmarea? Dacă între 2019-2021 pe piața românească intraseră doar companiile turce Aksim Alarko – parte din conglomeratul Alarko Holding, care a câștigat în 2019 licitația pentru o secțiune din Centura Capitalei (urmând să o câștige ulterior și pe a doua), și Nurol, care câștigase în 2020 un tronson din Autostrada Transilvania, Suplacu de Barcău (Bihor) – Nușfalău (Sălaj), acum numărul lor a crescut de cinci ori.

În noiembrie 2023, cel puțin 10 companii din Turcia au câștigat licitații pentru proiecte mari de infrastructură în România, unele din ele de importanță vitală, precum cel mai dificil segment al autostrăzii A1 sau conducta de peste 300 de kilometri care va transporta gaze naturale din Marea Neagră. Printre ele: Cengiz, Alsim Alarko, Mapa, Yapi Merkezi, Gülermak, Kalyon, Makyol, Özaltın și İlci și Kalyon. Și mai multe de atât au participat, dar nu au câștigat – încă.

Citește tot articolul pe PressOne.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. Numai sa le construiasca! Poa’ sa fie si companiile de casa ale lu’ Xi cu Papa de la Roma, doar sa la faca odata! Chiar credeti ca mai intereseaza pe cineva, in ce hal e infrastructura?!
    PS: Turcii chiar lucreaza foarte bine, vin si cu proprii oameni pe care ii cazeaza in baraci unde au santierele!

    • Si care era problema daca erau companii romanesti ? Nu era mai bine sa ramana cat mai multi bani in tara ?

    • Sa ramana banii in tara ca sa ce? Ca sa ai tu salariul mai mare? Ca sa se ieftineasca alimentele? Ca sa ii reinvesteasca guvernul? Domnilor, va rog, hidratati’va constant creierul inainte sa incepeti sa va postati opiniile de curci

    • Din cate știu singura companie românească capabilă să ducă proiecte de infrastructură mare e UMB. Și are mai mult decât poate duce.

    • Care parte din ”oricine le-ar face” nu ai inteles, Mas?! Poa’ sa ia si Erdogan, personal, banii, sa-i ia si Umbrarescu si oricine, numai sa LE FACA!

  2. In comparatie cu firmele europene, adica UE, respectiv, Aktor, Pizzarotti, Rizzani, Tirrena Scavi (intre timp in insolventa), firmele turcesti lucreaza si respecta temenii contractuali mult mai bine.

    Singurele firmele din UE serioase care lucreaza la noi sunt austriecii de la Porr si Strabag, cu toate ca Strabag are avea ceva legaturi cu un oligarh rus.

  3. OMG.
    De cand sunt turcismele lucruri bine facute?

    • Contractele trebuie reziliate, se stie cum a construit Turcia, cine si-a asumat dezastrul de la cutremur, adica nimeni, se stie ca Turcia are o lunga relatie de prietenie cu Rusia, veche de cel putin un secol, deci banii vor ajunge in Turcia si de acolo probabil in Rusia, deci Romania poate sponsorizeaza un stat tero.rist in mod indirect.