G4Media.ro

Cronica unei tragedii anunțate. Lipsa trotuarelor între 2 Mai – Vama Veche…

Sursa: Viata Dobrogei / Facebook

Cronica unei tragedii anunțate. Lipsa trotuarelor între 2 Mai – Vama Veche și polițiștii care au închis ochii la drogurile din mașină

Tragedia de sâmbătă din 2 Mai, în care un șofer drogat a ucis doi tineri, a avut loc într-o zonă intens circulată de pietoni, deși e în afara localității. De ce lipsește un trotuar? De ce polițiștii l-au lăsat pe Vlad Pascu să conducă în continuare, deși îi găsiseră droguri în mașină? Acestea sunt marile semne de întrebare legate de accidentul din 2 Mai.

Trotuar lipsă, deși pietonii circulă pe șosea de decenii

Zona în care a avut loc accidentul este în afara localității, la ieșirea din 2 Mai spre Vama – Veche DN 39 / E 87. E o zonă extrem de frecventată de turiștii care se cazează în 2 Mai (unde e mai ieftin) și merg la terasele și cluburile din Vama Veche. Cu toate că de zeci de ani există practic o navetă a pietonilor între cele două localități foarte apropiate, drumul național nu este mărginit de un trotuar.

Întrebat de G4Media dacă a inițiat demersuri pentru construirea unui trotuar, primarul comunei Limanu de care aparțin 2 Mai și Vama Veche, Daniel Georgescu, a declarat că drumul național nu e în administrarea primăriei, ci a Direcției Regionale de Drumuri Constanța, din subordinea companiei de stat CNAIR.

Primarul Georgescu a mai spus că primăria are un proiect tehnic pentru realizarea unui trotuar și acum caută finanțare. Proiectul tehnic a fost realizat din 2020, cu un cost de 7 milioane de lei la acel moment, și are inclusiv avizul Direcției Regionale de Drumuri Constanța și al Statului Major al Armatei, dat fiind că trece prin fața unei foste unități militare, a declarat primarul Daniel Georgescu. Motivul pentru care nu a fost realizat acest trotuar până acum? Lipsa finanțării, spune el.

”A fost o tragedie fără seamăn. Suntem șocați de ceea ce s-a întâmplat și, evident, ca este un semnal de alarma puternic și pentru noi, autoritățile locale, astfel încât să luăm toate masurile necesare pentru a evita astfel de catastrofe. Drumul pe care s-a petrecut oribilul eveniment este un Drum Național, prin urmare administrarea intra în responsabilitatea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța. De altfel, noi am sesizat pericolul și la nivelul comunei Limanu avem deja realizat un studiu de fezabilitate și un proiect tehnic pentru a realiza extinderea trotuarului și iluminatul public de-a lungul Drumului Național care traversează localitatea 2 Mai și până la pista de biciclete, care incepe imediat dupa Unitatea Militara si unește 2 Mai cu Vama Veche. Acum suntem la faza în care așteptăm o linie de finanțare pentru a implementa acest proiect și pentru a trece la execuție. Știți, de altfel, că realizarea unor astfel de proiecte înseamnă și o perioadă destul de lungă de timp, mai ales din cauza procedurilor extrem de anevoioase”, a declarat primarul din Limanu pentru G4Media.

Proiect trotuar Vama Veche - 2 Mai
Foto: Proiectul pentru trotuar între Vama Veche și 2 Mai / Sursa: Primăria Limanu

Marian Ichim, directorul general regional al Direcţiei Regional de Drumuri şi Poduri (DRDP)Constanţa, a declarat pentru G4Media că instituția pe care o conduce nu poate construi un trotuar, pentru că administrează strict drumul european și zona de siguranță de lângă șosea.

”Consiliul Local Limanu poate iniția construirea unui trotuar, ei pot face exproprierile de teren și proiectul în sine”, a declarat Ichim pentru G4Media.

Întrebat de reporterul G4Media dacă primăria Limanu a inițiat vreun astfel de demers pe lângă Direcţia de Drumuri, Marian Ichim a spus că nu a primit o astfel de cerere în mandatul său. ”Voi merge la Limanu pentru a discuta cu cei de acolo astfel încât să găsim o soluție”, a spus șeful DRDP Constanţa pentru G4Media.

Șoferul lăsat să conducă, deși avea droguri și mașina era fără RCA

Comportamentul polițiștilor din localitate este cercetat acum de Corpul de control al Ministerului de Interne, după ce au fost făcute publice informațiile că Vlad Pascu, șoferul de 19 ani, a fost oprit în trafic de două ori înainte de a produce accidentul.

Primul semn de întrebare: de ce nu l-au testat polițiștii pe Vlad Pascu cu aparatul drugtest, deși un cetățean semnalase la 112 că acesta conduce haotic?

Al doilea semn de întrebare: de ce nu l-au oprit polițiștii pe Vlad Pascu din condus, din moment ce la control au găsit în mașina lui substanțe suspecte că sunt droguri – un joint și pastile?

Al treilea semn de întrebare: de ce nu l-au oprit polițiștii pe șofer să mai circule cu mașina, dat fiind că aceasta nu avea RCA valabil? G4Media a arătat aici că, în lipsa RCA, legea prevede ”reţinerea certificatului de înmatriculare/înregistrare a vehiculului până la prezentarea documentului privind încheierea asigurării. Constatarea şi aplicarea acestora se fac de către personalul poliţiei”.

Mai precis, tânărul trebuia să lase în acel loc mașina sau să cheme o autospecială care să o ridice și să o transporte într-un loc sigur până la emiterea unei asigurări obligatorii.

Or, polițiștii l-au oprit de două ori în trafic pe Vlad Pascu, și de fiecare dată a fost lăsat să circule mai departe.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Statul Român trebuie desființat de la temelii si refăcut pe principii corecte, altfel va da faliment!

    • Cel mai probabil a dat un telefon la șeful politiei din oraș, pus de PSD, iar asta este ce vor va ascundă sub toate minciunile.

  2. Copil de bani gata, bineinteles ca a dat mita si a scapat. Rusine Politiei Romane si Statului Roman, au murit 2 persoane pentru ca sistemul este corupt!

  3. coruptia si ignoranta duce la tragedii … votati psdnl+aur in continuare daca va place mocirla

  4. Daca exista un nenorocit de trotuar astazi nu mai discutam de soferi drogati, de politie, de…… Un trotuar… In Romania…..

  5. Dar unde există trotuare în țara asta, în afară de orașe ? Toate proiectele de reabilitări de drumuri sunt făcute din birou, de oameni care n-au călcat în viața lor într-un sat. Îi interesează doar carosabilul și atât, de parcă toată lumea circulă cu mașina. La sate sunt bătrâni care merg pe jos, copii care merg la școală, cu bicicleta, mai nou cu role. Ori te bagi într-un nenorocit de șanț ori riști să te calce mașina care trece ca vântul pe lângă tine. Nu știu cine e vinovat de lipsa acestora dar e o problemă care ar trebui urgent rezolvată. Până nu mai mor și alți oameni nevinovați.

  6. Acum, leșinați în drum
    Justiția e dreaptă, se strâmbă, oricum
    Și e oarbă și nu vede când și cum aplică lege
    Noi suntem proști, nu știm, nu înțelegem
    Dacă-nțelegem ce? La modu’, ăsta e!
    Scapă cine trebuie, da’ curge cu pedepse
    Vin gaborii-n mașini pe care scrie așa
    „Siguranță și încredere”, aaahhaaaaa
    Cum să ai încredere, ce siguranță, frățioare?
    Când gaborii se uită în timp ce unu-și ia topoare
    Când gaborii drogați, vând droguri la drogați
    America de Sud, suntem toți traficanți
    Țara lu’ Papură Vodă, omu’ integru
    Să v-ajungă boala noastră, n-o să ne-mbrăcăm în negru
    Continuați lipitori, sugeți tot, miștooo
    Preparăm bombele și vi le dăm cadou

    • Eu am avut comentarii șterse pt mai puțin față de ce scrie Screech. Pe ce criterii se aprobă postările domnilor de la G4?

  7. Da, cred că articolul asta este punctul pe i. Știu zona din „tinerețe” si am mai ajuns pe-acolo din nostalgie (in drum spre bulgari ce-i drept) și totul este mai rău decât era acum 20 de ani și nu e nostalgie, ci tarabe cu nimicuri la fiecare pas (care pot arde oricând), clădiri aruncate aiurea (sa nu fie vreun incendiu că pompierii vor trebui să facă salturi mortale să ajungă oriunde), praful străzilor lipsa și lipsa trotuarelor…in spirit balcanic/oriental, nimănui nu i-a pasat de cei care aduc bani primăriei în fiecare an, sunt doar „vaci de muls și prosti”. De asta stau departe de Vama Veche/2 Mai și mai ajung cam la fiecare 5 ani in trecere cu oprire de vreo 2h (și e destul/prea mult), farmecul de acum mult timp a dispărut și au ramas/apărut multe alte mizerii. Da, primăria și primarul sunt maxim vinovate că puteau să facă un minim efort să facă din Vama Veche și 2 Mai ceva cat de cat „normal” in secolul 21, dar e tot pe varianta „merge și asta/banii sa vina fara sa facem nimic”. PS. De asta nu mai merg pe litoralul romanesc, in alte părți vad cum se schimba lucrurile în mai bine in timp. PS. Primăria e PSD, onor alte lucruri interesante aici: https://dobrogealive.ro/dna-confirma-perchezitiile-de-la-primaria-condusa-de-daniel-georgescu-prim-vicepresedintele-psd-constanta/

  8. Am mai citit odată…a fost 7 milioane de lei proiectul?!? 1.5 mil de euro doar proiectul? Doamne, câți bani se fura in tara asta?!?

  9. un singur lucru e de retinut pentru ca e absolut incredibil : politia a gasit droguri in masina si l-a lasat sa plece mai departe . restul sunt povesti

  10. 7 milioane un proiect pentru trotuar !!!! Bah fratica ne explica marele primar cum a ajuns la suma asta ? De unde drac sa mai aiba bani de trotuar , pai daca proiectul a costat 7 mil => trotuarul va costa 100 . Sa manance si gura lor ceva . Imi este scarba de primatele asta din politica .