G4Media.ro

Criză de muncitori calificați în construcția de drumuri, în județele din Moldova,…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Criză de muncitori calificați în construcția de drumuri, în județele din Moldova, anunțată de sindicatul drumarilor. Se solicită ca inspectoratele școlare să propună în viitorul plan de școlarizare noi specializări

Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu” atrage atenția autorităților că în județele din Moldova există o mare criză de muncitori calificați în construcția, repararea și administrarea de drumuri, unul dintre principalele motive fiind desființarea acestor specializări la liceele și școlile profesionale de stat, se precizează într-un comunicat de presă.

”Societatea românească are pretenții, pe bună dreptate, ca infrastructura rutieră să fie la standarde ridicate, dar acest lucru este greu să se întâmple fără să avem angajați calificați direct de pe băncile școlii”, se arată în document.

Drumarii propun ca în viitorul plan de școlarizare să fie introduse mai multe specializări legate de construcția de drumuri.

”Dorim să tragem acest semnal de alarmă acum deoarece în această perioadă se pregătește noul an școlar 2022 – 2023, iar fiecare inspectorat școlar vine cu propuneri în planul de școlarizare privind introducerea de noi specializări care trebuie să fie în concordanță cu necesitatea de pe piața muncii.

Cel puțin în regiunea Moldova este mare nevoie de instituții de învățământ care să califice personal pentru domeniul infrastructurii rutiere. De asemenea, administrațiile drumurilor naționale și județene au nevoie de personal calificat (muncitori și tehnicieni)”, se precizează în comunicat.

Drumarii susțin că nicio instituție școlară din regiunea Moldova nu mai are clase de calificare a acestei categorii de muncitori, deși odată cu introducerea învățământului dual au fost create premisele regândirii și a calificării personalului muncitor.

”În centrele universitare Iași, Suceava și Galați se licențiază ingineri cu acest profil, însă acest lucru nu este suficient.

În județele din Moldova, la firmele specializate pe Drumuri Poduri, ar fi nevoie de circa 1800 de muncitori și tehnicieni calificați și peste 300 de ingineri CFDP (căi ferate, drumuri și poduri), iar în administrație peste 1.000 de calificați (cantonieri, picheri, brigadieri, asfaltatori, deservenți etc)”, se mai arată în document.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Cand o sa se ofere si salarii bune , atunci o sa vina si oamenii.

    • Nu stiu ce intelegi prin salarii bune, dar te asigur ca salariile sunt triple fata de firmele de paza sau agricultura. Lumea fuge de drumuri pentru ca e greu la asfalt, e munca….daca pe cei cu lopata si T-ul ii poti forma usor, problema e la mecanicii de utilaje, dulgheri, fierari…iar acolo salariile sunt mari, macaragii, operatorii de utilaje si sudorii au salarii mult mai mari ca un muncitor in agricultura in Germania. In Romania, salariu de 1500 euro e mic?….pe piata neagra a constructiilor rezidentiale, plata meseriasului a depasit 300 lei/zi….nu vorbim de instalatori, electricieni, aia sunt platiti la lucrare…o echipa de 2,3 oameni poate incasa 10.000 euro pe luna….

  2. vor veni din ucraina emigranti … vor trebui sa munceasca

    • Numai cei care stiu ca vor fi trimisi acasa in 6 sau 12 luni se deranjeaza cu munca.