G4Media.ro

Creștere cu 7,7% a înmatriculărilor în prima jumătate de an din 2021…

Foto: InquamPhotos / Octav Ganea

Creștere cu 7,7% a înmatriculărilor în prima jumătate de an din 2021 / Cea mai mare creștere, la mopede și motociclete – 30% / Avem și mai multe mașini diesel

Numărul de înmatriculări noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor a fost, în primul semestru al acestui an, de 255.527, în creştere cu 7,7% faţă de perioada similară din 2020, informează Agerpres, citând datele centralizate de Institutul Naţional de Statistică.

În primele şase luni din 2021 au fost înregistrate creşteri la toate categoriile astfel: la „mopede şi motociclete” cu 30%, la „autobuze şi microbuze” cu 20,4% şi la „autoturisme” cu 7,1%.

În total înmatriculări noi de autoturisme, ponderea cea mai mare (65,2%) a fost înregistrată de autoturismele care folosesc drept combustibil motorină, iar în funcţie de masa proprie, 50,2% au fost autoturisme cu masa de 1.500 Kg şi peste.

Ponderea vehiculelor noi în totalul înmatriculărilor noi de vehicule pentru transportul pasagerilor a fost de 19,9%, în scădere faţă de semestrul I 2020, când ponderea a fost de 21,8%.

Numărul total de înmatriculări noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor a fost de 61.584 în semestrul I 2021, în creştere cu 23,5% faţă de semestrul I 2020.

Au fost înregistrate creşteri la toate categoriile astfel: la „autotractoare” cu 56,2% la „remorci şi semiremorci” cu 38,6% şi la „autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale)” cu 10,3%.

În regiunea Bucureşti-Ilfov, au fost înregistrate cele mai multe înmatriculări noi de vehicule rutiere în semestrul I 2021, respectiv 20,4% din totalul înmatriculărilor noi de vehicule rutiere. În această regiune, pentru înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor, ponderea a fost de 20,1%, iar pentru vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, ponderea a fost de 21,3%.

În ceea ce priveşte ponderea vehiculelor noi în total înmatriculări noi de vehicule pentru transportul pasagerilor la nivelul fiecărei regiuni, cea mai însemnată pondere, de 59,2%, a fost înregistrată în regiunea Bucureşti-Ilfov, în regiunea Nord-Vest înregistrându-se cea mai scăzută pondere, de 7,7%.

Foto: InquamPhotos / Octav Ganea  

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

9 comentarii

  1. dar m-a impresionat mai mult aia cu „romanii locuiesc cele mai aglomerate cotete ale europei”

  2. in Bucuresti sunt vreo 10.000 harburi abandonate pe trotuare si nu le ia nimeni

    in Romania 70% din masini sunt vechi de peste 12 ANI, deci niste vechituri cu care unii cu asigurare la City insurance se baga in trafic de parca sunt la ei acasa.

  3. Specific romanesc… Si F-16 care le cumpăram sunt vechi de 40 ani.

  4. Asa suntem noi predispusi…. Ca bani avem c*calau.
    Da’ la trotinete ii batem pe toti!

  5. E normal, Loganul nou acum 2 ani costa 6700 euro, acum e 11700 cu 2 rable, daca si numai daca faci imprumut prin „Dacia avantaj”

  6. Era să citesc „România are cel mai mic hi-q din Eu”, supoziție care poate fi confirmată într-un mic „search” pe goagăl.

  7. Sigur….avem și cele mai mari dobânzi la credite din UE…oare nu o fi și asta o cauză? Leasingul devine scump.

  8. Când romanul are 1500 salariu ce își poate lua ???????Cel mai ieftin Logan este 9850 Euro !!!!!!!

  9. Nu am regasit „studiul” in marele site „confused.com”!
    Daca ROU are asa de putine masini noi la 1.000 locuitori, unde se afla Albania? Dar Bulgaria? Dar Moldova? Dar Serbia? Dar Finlanda?
    De unde luati voi toate mizeriile astea pe care le aruncati la fraieri?