Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
În condițiile în care activitatea firmelor de transport de mărfuri și de persoane a scăzut drastic în ultima perioadă, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Autorității de Supraveghere Financiarã (ASF) modificarea legii, astfel încât firmele de transport rutier din România, care sunt afectate de criza noului coronavirus să-și poată suspenda asigurările RCA fără a depune plăcuțele de înmatriculare/înregistrare la autoritatea care le-a eliberat. UNTRR avertizează că aproape 80% din companiile de transport rutier sunt în pragul insolvenței și sunt nevoite să opreascã vehiculele în parcări.
UNTRR precizează că posibilitatea suspendării asigurărilor RCA este prevăzută în cadrul legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilã auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie. Problema este că ea nu poate fi operată, deoarece nu există o procedură pentru returnarea plăcuțelor de înmatriculare. Așa că transportatorii cer modificarea legii nr.132/2017 și a Normei nr. 20/2017 privind asigurãrile auto din România.
Potrivit UNTRR, din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus, firmele de transport rutier de mãrfuri românești, care realizeazã transport rutier international, au raportat o scădere de 80% a afacerilor. Cele care activeazã în zona de automotive înregistrează o reducetre a activității de 100%, după ce producătorii auto europeni au decis oprirea activității. Și în România mai multe fabrici precum cele ale Dacia, Ford sau Pirelli și-au suspendat activitatea.
”În cazul transportului rutier național de persoane – linii regulate – numărul de pasageri a scăzut cu 60-70%, iar pentru transportul de persoane ocazional scăderea este aproximativ 100%. În cazul transportului rutier de persoane internațional scăderea este de aproximativ 100%. Astfel, firmele de transport rutier nu-și pot folosi activele și de aceea este necesară o suspendare a asigurãrilor RCA”, se precizează într-un comunicat al UNTRR.
Asociația, care reprezintă interesele firmelor de transport românești, cere suspendarea timp de trei luni atât a plății finanțărilor (credite, leasing), cât și a asigurărilor auto obligatorii – RCA contractate pentru firmele de transport rutier din România.
Articolul continuă mai jos
Transportul rutier este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro în 2019 (+10% fațã de 2018). În acest sector activează circa 41.000 de firme cu o cifră de afaceri cumulată de 12,3 miliarde euro și 212.000 de angajați.
Foto: Petrică Răchită