G4Media.ro

Companiile Holdingului Municipal toacă bani pe salarii, dar nu și-au atins obiectivele.…

Companiile Holdingului Municipal toacă bani pe salarii, dar nu și-au atins obiectivele. Consiliul General a tăiat din bugete, însă nu s-a atins de salariile care ajung și la 21.000 de lei

Consiliul General al Municipiului București a votat joi tăierea bugetelor la mai multe companii din holdingul municipal înființat de Gabriela Firea, pe fondul criticilor formulate de unii consilieri USR care au atras atenția asupra salariilor nejustificat de mari în raport cu rezultatele slabe.

„Salariul directorului de la Compania Municipală Medicală e de 21.000 de lei lunari, iar bani de investiții zero. La compania Municipală Afișaj e de 22.000 de lei, ca să știți ce ați votat” le-a replicat azi consilierilor care au votat în favoarea rectificărilor bugetare consilierul USR, Ana Ciceală.

Documentele financiare din proiectele de Hotărâri de Consiliu Local consultate de G4Media.ro demonstrează că majoritatea companiilor nu şi-au atins obiectivele propuse în primul an de la înfiinţare.

Bugetele scad la cele mai multe dintre companii sau rămân aceleaşi, cu o singură excepţie: Compania Municipală Agrement, care primeşte mai mulţi bani pentru organizarea de evenimente publice şi e condusă de o apropiată a familiei Firea- Pandele.

G4Media.ro vă prezintă cum arată activitatea financiară a opt din cele 22 de companii municipale care cer rectificări de buget.

1. Compania Municipală Turistică – 75% din cheltuielile din 2018, pe salarii. Compania Municipală Turistică ar trebui să funcţioneze ca o agenţie de turism care să se ocupe de promovarea Bucureştiului. Oficial, asigură servicii de rezervare pentru călătorii, excursii, tururi, transport, cazare, masă, vizite la muzee sau monumente de interes istoric sau cultural, face rezervări pentru transport, hoteluri, restaurante, închiriere de mașini, divertisment și sport, asigură vânzarea de bilete pentru evenimente culturale, sportive, muzicale și de divertisment şi asistență și furnizare de informații de călătorie pentru turiști, inclusiv prin oferirea serviciilor de ghidaj turistic.

Venit preconizat 2018 – 13.020.000 de lei
Cheltuieli totale- 12.203.000 de lei
Cheltuieli cu salariile – 4.308.000 de lei (35,3%)

Venit cerut la rectificare și aprobat – 4.339.000 de lei
Cheltuieli 3.703.850 de lei
Cheltuieli cu salariile — 2.788.650 de lei (75%)

În momentul prognozării activităţii economice a companiei pentru 2018, Primăria Capitalei a spus că, în 2018, societatea va avea un buget de puţin peste 13 milioane de lei, profit şi cheltuieli de 12.2 milioane de lei, din care 35,3% cu salariile. După 11 luni, Primăria vine şi spune că societatea va avea un venit de aproape 4,4 milioane de lei (33% din cel prognozat iniţial) şi cheltuieli de 3.7 milioane de lei. 75% din aceste cheltuieli merg în salarii.

2. Compania Municipala Eco-Igienizare – cheltuieli cu salariile mai mari decât veniturile. Compania Municipala Eco Igienizare Bucuresti a fost înfiinţată ca o companie de prestări servicii profesionale de deratizare dezinsectie şi dezinfecţie cu respectarea standardelor europene ale calității.

Venit preconizat 2018 – 21.880.000 de lei
Cheltuieli totale- 21876000, de lei
Cheltuieli cu salariile – 9522000 de lei (43,5%)

Venit cerut la rectificare și aprobat – 2750000 de lei
Cheltuieli 5150000 de lei
Cheltuieli cu salariile -3661000 de lei (71%)

La Compania Municipală Eco-Igienizare situaţia este şi mai rea. Faţă de cele 21,8 milioane de lei pe care municipalitatea le estimase ca venituri în 2018, acum se cere o reducere a veniturilor în buget de 90%. În proiectul de buget rectificat, Compania Municipală Eco-Igienizare spune că va realiza doar 2,75 milioane de lei venituri. Cheltuielile sunt însă de două ori mai mari, iar, din ele, 71% reprezintă cheltuieli cu salariile.
În proiectul de Hotărâre de Consiliu Local, se arată că rectificarea bugetară se impune din cauza estimărilor eronate iniţiale.

3. Compania Municipală Parking – estimare de 3 ori mai mare a veniturilor. Compania Municipala Parking Bucuresti S.A. are ca obiect de activitate servicii de exploatare a drumurilor, podurilor, tunelelor, parcărilor sau garajelor, parcări pentru biciclete, depozitare pe timp de iarna a vehiculelor.

Venit preconizat 2018 – 38.164.000 de lei
Cheltuieli totale-37987000 de lei
Cheltuieli cu salariile – 13398000 de lei (35%)

Venit cerut la rectificare și aprobat – 10.324.000 de lei
Cheltuieli 10.150.000, de lei
Cheltuieli cu salariile – 7.446.000 de lei (74%)

Nici Compania Municipală Parking nu stă mai bine. Veniturile după 11 luni de funcţionare în 2018 sunt estimate la o treime din cele inițiale. La fel şi cheltuielile totale, cu o excepție. Pentru salarii s-a cheltuit, procentual, mai mult. Adică, dacă scăderea veniturilor este de 73%, scăderea salariilor este de doar 45% din ceea ce se prognozase iniţial. Şi în cazul acestei companii, exliocaţia rectificării este încadrată în şabloane de exprimare funcţionăreşti: „fundamentarea propunerii de revizuire bugetară s-a făcut pe baza principiului prudenței și continuării activității în condițiile de eficiență economică în dimensionarea resurselor financiare pe anul 2018.”

4. Compania Municipală Medicală – cheltuieli cu salariile de patru ori mai mari decât cele prognozate. Compania Municipală Medicală București are ca scop identificarea celor mai eficiente servicii prin raportul calitate cost care să asigure o mai bună protecție a vârstnicilor din București. Astfel, pentru anul 2018, se prevede derularea unui astfel de program, printr-o variantă tehnologizată, pentru 10.000 de persoane vârstnice, bolnave cronice.

Venit preconizat 2018 – 3.413.000 de lei
Cheltuieli totale-3.408000 de lei
Cheltuieli cu salariile – 1994000 de lei (58%)

Venit cerut la rectificare și aprobat – 1546000 de lei
Cheltuieli 73590000 de lei
Cheltuieli cu salariile – 5954000 de lei (80%)

Compania Municipală Medicală are cea mai spectaculoasă rectificare de buget. Dacă iniţial,municipalitatea estima ca instuţia să strângă venituri de 3,4 milioane de lei, acum scade valoarea la mai puţin de jumătate -1,5 milioane de lei. La capitolul cheltuieli, lucrurile stau exact invers. Se dublează faţă de prognoza iniţială. Iar cheltuielile cu personalul cresc de trei ori, ajungând la 80% din totalul cheltuielilor.
Pentru a face faţă acestor cheltuieli neprevăzute, Compania Municipală Medicală cere permisiunea de a „utiliza valorarea majorării Capitalului Social, în sumă de 6.000.000 de lei, în vederea acoperirii cheltuielilor curente de funcționare a societății. ”

5. Trustul de Clădiri Metropolitane S.A are că obiect de activitate construcția de locuințe pentru tineri, locuințe sociale, cămine de studenți, de bătrâni, extinderi de școli.

Venit preconizat 2018 – 88.137.000 de lei
Cheltuieli totale-87.793.000 de lei
Cheltuieli cu salariile – 32.503.000 de lei (37%)

Venit cerut la rectificare și aprobat -9.334.000 de lei
Cheltuieli 9.316.000 de lei
Cheltuieli cu salariile – 7.092.000 de lei (76%)

Nici Trustul de Clădiri Metropolitane Bucureşti nu stă prea bine la capitolul venituri. Dacă la începutul anului estima că va avea 88.1 milioane de lei venit, acum datele realiste au scăzut cifrele la 9.33 milioane de lei. Din acestea, vor fi cheltuite 9.31 milioane de lei, 7 pentru plata angajaţilor, asta înseamnă că 76 la sută dintre cheltuieli au fost pentru plata angajaţilor.

5. Pentru Compania Municipala Protectie Civila si Voluntariat şi Compania Municipala Publicitate și Afișaj rectificările nu presupun diminuarea bugetelor de venituri şi cheltuieli după cum rezultă din proiectele de Hotărâri de Consiliu General publicate pe site-ul www.pmb.ro

7. Compania Municipală Agrement – crește pentru că a avut de facut mai multe evenimente

Există şi o companie care are venituri mai mari şi cheltuieli la fel, este vorba despre Compania Municipala Agrement care are ca principal obiect de activitate „administrarea rețelei de agrement a Municipiului București.

Venit preconizat 2018 – 14.270.000 de lei
Cheltuieli totale-13.843.000 de lei
Cheltuieli cu salariile – 3.559.000 de lei (25%)

Venit cerut la rectificare și aprobat – 24.663.000 de lei
Cheltuieli 22780000 de lei
Cheltuieli cu salariile – 6637000 de lei (29%)

Societatea este condus de Diana Chifa, o apropiată a familiei Pandele-Firea.

Motivarea cresterii veniturilor este legată de prestarea de servicii suplimentare şi anume organizarea mai multor evenimente pentru Primăria Capitalei: Turneul de Tenis BRD Bucharest Open, Festival Estival, Regata Marii Uniri, Poveste de Iarna. De altfel, cea mai mare parte dintre venituri vin din „prestarea de servicii”, mai exact 19.063.000 de lei din cele 24.633.000 de lei.

Articolul este publicat în cadrul proiectului ”Capitalismul de stat”, finanțat de Fondul pentru Democrație.

(Sursa Foto: Inquamphotos/ Autor: George Călin)

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. Hmm, oare de ce i s-o fi parut lui @Su ca s-ar fi operat de curand, pentru ca nu se vede ? Yummy…!

    • Jegule #rezist,hai că s-a dus dracului și Insolvența tv odată cu istericii nației, R. Bogdan și Oreste ! Ce vă faceți acum ,eu zic să vă spînzurați în direct în P.V. !!!

  2. De la depărtare , fătuca asta de „voluntari”, părea fâșneață și istețică !. „De la depărtare”…zic !…De aproape însă , fâsâială totală , nu rămâne nimic de/din ea !…Problema e că „demoazela” n-a fost de capul ei , a avut colaboratori , consilieri, primari de sector (dracu’ să-i ia câți or mai fi fost !) , toți au dat cu „subsemnatul” , toți au fost de acord cu JAFUL ăsta ordinar , deci firesc ar fi să dea toți socoteală iar „mătura” legii să-i atingă la funduleț pe fiecare-n parte !…Să hotărască legea dacă au fost proști , hoți sau , și proști și hoți !…Fiind vorba de Gabriela , sunt convins că slugile de „specialitate” ale derbedeului șef „….PSD”, se vor mișca precum argintul viu !. Hai să vedem !….

  3. Miticilor asta ati votat asta aveti.

  4. Esti cumva bucurestean si stai in trafic cate 2ore/zi inspre/dinspre locul de munca de unde iti platesti taxele locale !? Stii ca din taxele platite de tine le da Firea pomana alora !?
    La vot ai fost !?

  5. Companiile functioneaza as intended.
    Noi ii zicem tocat de bani pe salarii, dar asta fu si intentia. D-aia ele exista.

  6. Imi place poza asta a lu’ gabrela cu ciocu’ deschis!

  7. Daca Firea a spus astazi adevarul in legatura cu firmele care capusau Primaria Generala si cu modul in care se derulau licitatiile (vezi acelea in care castiga numai UTI), si-o fi facut datoria sa informeze Parchetul General? E o intrebare!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.