G4Media.ro

Companiile de wellness, dornice să evite soarta WeightWatchers, adoptă tratamentele de slăbi

Sursa foto: Rüdiger Wölk / imago stock&people / Profimedia

Companiile de wellness, dornice să evite soarta WeightWatchers, adoptă tratamentele de slăbi

Companiile din domeniul sănătății și al stilului de viață adoptă medicamentele pentru slăbit și își construiesc servicii în jurul acestora, în încercarea de a evita soarta WeightWatchers, care a declarat faliment în această săptămână, invocând utilizarea masivă a noilor medicamente vedetă din categoria pierderii în greutate, relatează Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Însă rivalii direcți ai WeightWatchers — noile companii de telemedicină — se confruntă acum cu o nouă provocare: autoritățile federale intensifică controlul asupra versiunilor mai ieftine ale medicamentelor Wegovy de la Novo Nordisk și Zepbound de la Eli Lilly, care au devenit o parte importantă din veniturile acestor firme. Potrivit unui analist, succesul companiilor de telemedicină ar putea depinde de parteneriate cu producătorii de brand.

WeightWatchers a depus cerere de faliment marți, într-un moment în care americanii s-au îndreptat către medicamentele pentru slăbit de la Novo și Lilly — sau către versiunile lor alternative, obținute din farmacii — care pot reduce greutatea cu 15–20%. Aceste medicamente, parte din clasa agonist GLP-1, care încetinesc digestia, au redus cererea pentru alte produse — inclusiv în sectorul alimentar al gigantului Walmart.

WeightWatchers a recunoscut că sistemul său tradițional de gestionare a greutății nu mai atrage clienții, în contextul unei noi percepții asupra slăbitului și sănătății, al competiției din partea companiilor de telemedicină care oferă aceste medicamente și al influenței creatorilor de conținut de pe TikTok. Compania are un acord cu creditorii pentru restructurarea datoriilor și ieșirea rapidă din procedura de faliment.

Adam McBride, CEO al companiei de telemedicină Eden, a declarat că WeightWatchers a încercat să se reinventeze și să vândă medicamente pentru slăbit, dar s-a bazat pe un sistem învechit, bazat pe puncte și întâlniri fizice, care nu mai era atractiv. „Cred că nu și-au ascultat cu adevărat membrii”, a spus el.

Eden și rivala Noom operează platforme de telemedicină axate pe pierderea în greutate, integrate cu coaching de stil de viață — lucru cu care WeightWatchers s-a chinuit.

Companiile mai noi au vândut versiuni nebranduite ale medicamentelor pentru slăbit, la prețuri mai accesibile, ca parte din oferta lor. CEO-ul Noom, Geoff Cook, a declarat că abonamentele clinice care oferă acces la medici și rețete reprezintă peste jumătate din veniturile companiei.

La concurenta Hims & Hers, medicamentele pentru slăbit compuse au reprezentat 20% din veniturile anului trecut. Chiar și WeightWatchers s-a bazat parțial pe acest tip de venit.

Noom prezintă aceste medicamente ca un fel de superputere în procesul de slăbit, care atrage apoi utilizatorii spre celelalte componente ale platformei. „În ultima lună sau două, utilizatorii care iau aceste medicamente își înregistrează mesele mai des, se cântăresc mai des și se implică mai mult în celelalte aspecte ale programului Noom, chiar mai mult decât în programul nostru principal.”

Alte companii din domeniul sănătății văd oportunități de produse și servicii ce pot profita de popularitatea uriașă a acestor medicamente — unii analiști prezic că vor genera vânzări anuale de 150 de miliarde de dolari în următorul deceniu.

Retailerul The Vitamin Shoppe a observat o creștere în cererea pentru suplimente care ajută la reducerea poftei de mâncare, pierderea masei musculare și alte efecte secundare ale GLP-1, a spus președinta Muriel Gonzalez. Vânzările unei game de suplimente destinate utilizatorilor acestor medicamente au crescut cu peste 20% față de anul trecut.

Anul trecut, Vitamin Shoppe a lansat Whole Health Rx, un serviciu de telemedicină care conectează clienții cu furnizori medicali care pot prescrie medicamente pentru slăbit și pot recomanda suplimente cu proteine, fibre și multivitamine pentru a susține organismul în timpul tratamentului.

Și alte firme au făcut pași similari. GNC, un vânzător de suplimente, a adăugat anul trecut o secțiune specială în magazine pentru utilizatorii de GLP-1, oferind pudre proteice și fibre alimentare.

WeightWatchers încearcă în continuare să se adapteze. Un purtător de cuvânt a declarat că medicamentele GLP-1 pentru slăbit sunt o parte tot mai importantă din activitatea companiei. Aceștia susțin eficiența programului citând un studiu intern: pacienții din clinicile lor care au luat medicamentele au pierdut 21% din greutate, iar ulterior, cu ajutorul programului comportamental, au pierdut încă 2% în 13 săptămâni.

Totuși, vânzările ușoare ale versiunilor mai ieftine ale medicamentelor se apropie de final, deși procesele legale continuă. Administrația pentru Alimente și Medicamente a SUA (FDA) interzice vânzarea versiunilor compuse ale medicamentelor acum că Wegovy, Zepbound și variantele lor pentru diabet — Ozempic și Mounjaro — nu mai sunt în deficit.

Vânzarea versiunilor compuse a fost un motor important de profit pentru aceste companii, iar pierderea acestei surse va fi problematică, spune Karen Andersen, analist Morningstar.

O soluție viabilă pentru companiile de wellness ar fi colaborarea cu producătorii de brand, spune Andersen.

„Companii precum Novo au nevoie de parteneri care au acces direct la pacienți”, a spus ea. Însă găsirea unor forme creative de colaborare cu potențiali concurenți nu va fi un drum ușor. „Va fi o cale cu multe obstacole.”

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.