Home » Analize » Companiile aeriene cer sprijin financiar de urgenţă din partea guvernelor, din cauza noilor restricţii de călătorie

Companiile aeriene cer sprijin financiar de urgenţă din partea guvernelor, din cauza noilor restricţii de călătorie

13 mart. 2020
Companiile aeriene cer sprijin financiar de urgenţă din partea guvernelor, din cauza noilor restricţii de călătorie
Sursa: express.co.uk
Ascultă articolul

Companiile aeriene au cerut joi sprijin financiar de urgenţă din partea guvernelor, din cauza noilor restricţii de călătorie impuse de Statele Unite pe rutele cu Europa care au rolul să combată epidemia de coronavirus, transmite Reuters, preluată de News.ro.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Asociaţia Internaţională a Transporturilor Aeriene (IATA) a cerut guvernelor să analizeze acordarea unor linii de creditate, reducerea costurilor de infrastructură şi reducerea taxelor.

Restricţionarea călătoriilor între Statele Unite şi majoritatea continentului european, anunţată miercuri seara de preşedintele american Donald Trump, agravează problemele sectorului aviatic care au început după apariţia în China a noului coronavirus.

“În lipsa unei linii de finanţare din partea guvernelor vom avea o criză financiară în sector, pe lângă urgenţa de sănătate publică”, a declarat directorul general al IATA, Alexandre de Juniac.

Acţiunile companiilor aeriene au scăzut puternic în ultima eperioadă, pe fondul îngrijorărilor în creştere legate de viabilitatea financiară a sectorului.

Norwegian Air a anunţat că va renunţa la 4.000 de curse şi va concedia temporar până la jumătate dintre angajaţi, din cauza epidemiei de coronavirus, în timp ce Delta Air Lines va anula zborurile pe opt rute dintre SUA şi Europa, începând de vineri.

Aeroporturile americane au informat Casa Albă că anticipează pentru acest an pierderi de cel puţin 3,7 miliarde de dolari, o estimare făcută înainte de ultimele restricţii către Europa.

Restricţiile care vor fi aplicate timp de 30 de zile vor perturba semnificativ traficul transatlantic care este esenţial pentru profiturile operatorilor aerieni europeni şi americani importanţi, potrivit analiştilor.

Rutele respective generează 20%-30% din veniturile operatorilor europeni importanţi şi majoritatea profiturilor acestora, a avertizat un analist al Credit Suisse, Neil Glynn.

Glynn a adăugat că operatorii aerieni vor fi nevoiţi probabil să facă tăieri mai accentuale ale capacităţii decât cele ordonate.

Acţiunile operatorilor europeni şi americani au scăzut puternic, miercuri, în urma anunţării noilor restricţii. Titlurile Delta au scăzut cu 15%, iar United Airlines cu 18%, în timp ce acţiunile American Airlines au scăzut cu 9%.

Titlurile Air France-KLM au scăzut cu 12,7%, IAG, compania mamă a British Airways. Cu 16%, iar Lufthansa cu 14%. Acţiunile Norwegian Air au scăzut cu 33%, iar cele ale Icelandair, dependentă de SUA, cu 23%.

SUA a interzis călătoriile pe rutele către 26 de ţări din zona Schengen, care exclude Marea Britanie şi Irlanda, măsură similară cu restricţiile impuse pe ruta China, care au intrat în vigoare pe 1 februarie şi nu se aplică rezidenţilor americani şi familiilor lor.

Sursa foto: express.co.uk

Comentarii
  • Păi mi se pare normal. Niciodată nu a fost important altceva decât ajutoarele. De aia nu avem spitale și echipamente medicale. O firmă precum blue air făcută din banii furați de nelu iordache va fi ajutată financiar de statul român. Cum ar fi asta?

    • Atentie cu ajutorul la WIZZ, daca nu incape in cadru la bagaj de mana sa nu il primesca.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.