G4Media.ro

Comisia Europeană acuză Volkswagen, Daimler și BMW de conspirație în cazul tehnologiei…

Comisia Europeană acuză Volkswagen, Daimler și BMW de conspirație în cazul tehnologiei privind emisiile poluante

Giganții auto VW, Daimler și BMW au conspirat pentru a limita dezvoltarea tehnologiei de reducere a emisiilor poluante la autoturisme. Aceasta este concluzia preliminară a Comisiei Europene, după o anchetă anti-monopol, anunță pe pagina de internet postul de radio Deutsche Welle.

Constructorii auto germani Volkswagen, Daimler și BMW au colaborat ilegal, încălcând legislația europeană anti-monopol, pentru a pune bețe în roate concurenței în privința tehnologiei de reducere a emisiilor nocive, a anunțat vineri Comisia Europeană.

Autoritățile comunitare anti-monopol au prezentat rezultatele preliminare ale unei anchete de doi ani, în cadrul căreia au fost efectuate inclusiv percheziții la sediile giganților auto germani.

Ce a găsit Comisia:

Din 2006 până în 2014, cei trei constructori auto germani ar fi conspirat să limiteze dezvoltarea și aprobarea tehnologiilor de reducere a emisiilor poluante pentru automobilele vândute în Europa.

Colaborarea celor trei a avut ca obiectiv împiedicarea concurenței și a „încălcat regulile comunitare anti-trust.”

Au fost restricționate mai ales două tipuri de tehnologii: una de reducere a emisiilor de oxid de azot generate de mașinile cu motoare Diesel, a doua de reducere a particulelor dăunătoare emise de mașinile pe benzină.

Aceste companii auto „au refuzat consumatorilor oportunitatea de a cumpăra mașini mai puțin poluante”, în pofida faptului că tehnologiile necesare erau deja disponibile.

Conspirație ‘pentru a nu-și îmbunătăți produsele’

Comisara europeană Margrethe Vestager, responsabilă pentru politicile privind concurența, a declarat că autoritățile anti-monopol ale UE suspectează că VW, BMW și Daimler au restricționat în mod intenționat accesul clienților lor la cele mai bune tehnologii disponibile.

„Companiile pot colabora în multe feluri pentru a-și îmbunătăți produsele. Regulile UE privind concurența nu le permit însă defel să conspire pentru a face exact opusul: neîmbunătățirea produselor lor și a calității oferite”, a precizat Vestager într-o declarație.

Un purtător de cuvânt de la Daimler a declarat că grupul german cooperează cu investigatorii, dar că firma nu se așteaptă să fie amendată ca rezultat al anchetei.

Nu este deloc primul scandal în care sunt implicați în ultimii ani marii constructori auto germani: din contră, dezvăluirile de vineri sunt ultimul episod din mai multe scandaluri privind emisiile în care sunt acuzate companiile auto germane.

VW, mai ales, a fost lovit masiv de scandalul din 2015 „Dieselgate”, concernul de la Wolfsburg recunoscând în cele din urmă că a echipat 11 milioane de autovehicule din lumea întreagă cu o aplicație care înșela rezultatele testelor privind emisiile nocive generate de aceste autoturisme. BMW, Daimler și VW au fost criticate dur și în 2018 pentru plata unor teste efectuate pe animale, în urma cărora maimuțe au fost expuse gazelor toxice produse de motorină.

Ce urmează: Comisia a precizat că a anunțat companiile auto amintite în legătură cu concluziile sale și le-a trimis o „declarație cu obiecții.” Constructorii auto germani au acum șansa de a răspunde acuzațiilor. Autoritățile anti-monopol au subliniat că ancheta nu s-a încheiat.Dacă VW, BMW și Daimler vor fi găsite vinovate de încălcarea legilor anti-trust, atunci Comisia le poate amenda cu până la 10% din cifra de afaceri anuală a fiecăreia la nivel global.

Sursa Foto: Pexels.com


Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

3 comentarii

  1. Nu cred ca nemtii sunt corupti. Mai degraba au o flexibilitate morala mai ridicata 🙂 Mama lor de rahati.

  2. a facut careva parnaita dupa VW-gate ?! canci !

    pupati-i in continuare pe teutoni pe ghiuluri

    din 2010 se stia la varful UE de „manaria” asta

    In June 2016, documents leaked to the press indicated that in 2010, European Commission officials had been warned by their in-house science team that at least one car manufacturer was possibly using a NOx-related defeat device in order to bypass emission regulation.[203]

    „These documents show that there has been an astonishing collective blindness to the defeat device issue in the European commission, as well as in other EU institutions”.

    Germany

    In September 2015 former Volkswagen chief executive Martin Winterkorn resigned over the scandal, saying he had no knowledge of the manipulation of emissions results.

    One week later German prosecutors launched an investigation against him.

    3 May 2018

    Ex-CEO Winterkorn is indicted on fraud and conspiracy charges in the US

    18 June 2018

    In connection with the case, Audi CEO Rupert Stadler is arrested in Germany.

    He was arrested in June 2018 in connection with the Volkswagen emissions scandal.

    He was in custody in Germany until being released at the end of October 2018.

    SUA

    Settlement

    On 25 October 2016, a final settlement was approved by a judge. About 475,000 Volkswagen owners in the US can choose between a buyback or a free fix and compensation, if a repair becomes available.

    Volkswagen will also pay $2.7 billion for environmental mitigation and another $2 billion for clean-emissions infrastructure

    Non-fatal health impacts

    Since NO 2 is a precursor to ground-level ozone it may cause respiratory problems „including asthma, bronchitis and emphysema”.

    Nitrogen oxides amplify the effect of fine particulate matter soot which causes heart problems, a form of air pollution estimated to kill 50,000 in the United States annually.

    A peer-reviewed study published in Environmental Pollution estimated that the fraudulent emissions would be associated with

    45 000 disability-adjusted life years (DALYs) and

    a value of life lost of at least 39 billion US dollars.

    de pe mai multe pagini wiki

    Volkswagen emissions scandal

    Rupert Stadler

    Volkswagen emissions scandal

    • @Landser: tu mare neamt ce esti, ai grija sa-ti platesti datoriile de razboi datorate Greciei si Poloniei si nu mai freca menta prin forumuri. In curand o sa ne spui ca VW a facut un bine populatiei prin manipularea software-ului. Hai sictir scarba de om ce esti.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.