G4Media.ro

Comentariu: Planurile Tesla în Germania nu sunt întâmplătoare. Elon Musk declară război…

Comentariu: Planurile Tesla în Germania nu sunt întâmplătoare. Elon Musk declară război industriei auto germane

Tipic Elon Musk: anunță ca din întâmplare că o fabrică europeană pentru Tesla va fi construită în apropiere de Berlin. Un anunț care vine la timpul potrivit pentru constructorii auto germani, crede Henrik Böhme, jurnalist la redacția economică a portalului Deutsche Welle .

Haideți să ne imaginăm că noul aeroport din Berlin ar fi fost dat deja demult în folosință. În acest caz, noua fabrică Tesla ar fi putut fi construită chiar în Tegel, pe terenul vechiului aeroport, adică direct în Berlin. Se pare că detaliile dezastrului care a ajuns să fie noul aeroport berlinez au ajuns și la urechile conducerii Tesla, pentru că harnicul și controversatul Elon Musk nu s-a putut abține să nu menționeze că ridicarea fabricii Tesla va trebui să se petreacă într-un ritm mai alert decât construirea aeroportului din capitala Germaniei. Fabrica Tesla ar urma să fie ridicată în Grünheide și va fi o așa-numită gigafactory, pentru că lui Musk îi plac lucrurile ceva mai mari. Nimeni nu a auzit de Grünheide, o localitate la sud-est de Berlin, aproape de, să sperăm, viitorul aeroport și, mai important decât orice, în landul Brandenburg. Ceea ce înseamnă că vistieria capitalei Berlin nu va încasa nimic de pe urma acestei afaceri.

Să o facem repede!

Să facem abstracție însă de veselia din Berlin, mai ales că de profitat are landul Brandenburg. Pe Elon Musk nu prea îl interesează aceste detalii, probabil că el nu-i crede pe berlinezi capabili să se miște destul de repede. Suprafețe de construcție ar fi existat destule mai ales în partea estică a Berlinului. Musk vrea ca noua sa fabrică să fie construită rapid, el se grăbește. Și asta pentru că producătorii auto germani și-au dat (în sfârșit!) seama în ce direcție bate vântul și au demarat construirea serioasă de automobile electrice. Sigur că Elon Musk a auzit că Volkswagen a început în urmă cu ceva mai mult de o săptămână retehnologizarea unei fabrici proprii de mașini electrice la Zwickau, în Saxonia. Acolo ar urma să fie produse anual 330.000 de modele VW exclusiv electrice, începând cu 2021, după ce retehnologizarea fabricii va fi încheiată.

Și asta nu e totul: două alte fabrici VW din Germania vor fi retehnologizate pentru a putea construi autoturisme electrice iar cel mai mare constructor auto european are planuri similare în China și SUA. Dacă Tesla a fost la început pentru constructorii auto germani doar o firmă cu visuri mari de care puteau să râdă și apoi brusc un concurent tot mai serios, lucrurile par să se inverseze acum. Pentru că Tesla a tot avut probleme cu producția de masă și a acumulat un munte uriaș de datorii. Iar intrarea în acest sector al pieței auto (chiar dacă târzie) a unor fabricanți de automobile în masă, precum VW și Toyota, reprezintă o amenințare serioasă pentru Tesla. Astfel se poate interpreta drept declarație de război decizia Tesla de a construi o fabrică tocmai în Germania.

Joburi noi la momentul potrivit

Și în așa-numitul segment premium, cu prețuri ridicate, unde operează în cea mai mare parte Tesla, vine între timp concurență masivă din Germania: de la Porsche (cu modelul Taycan) și Audi (cu seria E-Tron) sau Daimler (Mercedes EQC). Și în China, unde Tesla a construit deja a treia gigafactory în ultimele 10 luni și unde a demarat deja producția de probă, există numeroși concurenți direcți, precum Byton, Wey sau Hongqi. Prin decizia Tesla de a construi o fabrică în Germania, s-a dat oficial startul luptei pentru dominație pe piața automobilelor electrice în țara în care a fost inventat motorul cu ardere internă.

Indiferent de unghiul din care privim aceste evoluții, este vorba de o veste bună pentru oamenii din regiune: vor fi create mii de noi locuri de muncă, la momentul potrivit. Pentru că, la sud de locul unde va fi construită fabrica Tesla, mii de locuri de muncă vor dispărea, din cauza renunțării la exploatările de cărbune. Și se pariază deja pe proiectul care va fi mai repede gata: noul aeroport din Berlin sau noua fabrică germană a Tesla?

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. Daaaaaa. Vrabia mălai visează! Dacă se pun nemții pe treabă pleacă elon din europa cu coada intre picioare. Momentan niște concurență nu strică dar nu va rezista în germania. În germania s-a găsit să facă fabrică auto. :))))) hai că e bună asta.

    • Incearca sa-ti imaginezi ce poate face Tesla cu un venit total de $21 mld US si cu o experienta in producerea masinilor electrice(100%) inca din 2008. Adica nu este ca si cum ai vorbi de Fiat sau Citroen… Gandeste-te ca Elon se gandeste sa bage curse regulate pe ruta Pamant – Marte…si retur 😉

    • @Nenică,
      Zic că ar fi bine să bage curse regulate și la…adâncime, că m-am cocoșat tot cărând pacătoșii cu roaba…!
      Ce să-ți zic, pregătim cursele regulate pe Marte, dar de Pământ ne-am bătut joc…!

    • @Nenica: 10 ani de experienta si tot calitate proasta. Ploua si iti pica bumperul din spate. Iti intra apa pe la imbinari. Gasesti chestiile aste ape youtube.

  2. Articol nedocumentat, alarmist. Auzi tu, cică Tesla are datori imense. Desigur, dacă ai reinvestit tot profitul în a construi fabrici noi (cea din China s-a construit – a se citi a produs primele autoturisme – în timp record de 10 luni și ceva, nemaiauzit de industria auto, iar fabrica de baterii din Nevada produce de 2+ ani deja jumătate din bateriile LiIon produse pe tot globul) n-o să ai profit cum se așteaptă toți analiștii lu’ pești prăjiți. Dar ce să vezi, au capitalizare mai mare decît GM, ba chiar și decît Daimler.

    Ce nu zice articolul ăsta e că în 10 ani majoritatea producătorilor auto mari, da chiar și cei trei mari din Germania, vor dispărea ca dinozaurii.

    Model S vinde de mulți ani deja mai mult decît S Klasse, Seria 7 și A8 la un loc! În SUA, ce-i drept. Primul an cînd s-a întîmplat asta, au rîs, au zis că e un coșmar și va trece. Anul trecut Model 3 a vîndul mai mult decît C Klasse, Seria 3+4 și A3+4 la un loc. Acum s-au panicat. Și cică au început să-i ia în serios. Audi și Merdeces au făcut SUVuri medii electrice, care sînt mai proaste la autonomie și performanță decît Model S lansat în 2012! VW a început acum o săptămînă producția de un fel de successor electric pt. Golf. Ce să vezi, dar product pe stoc, nu încep să vîndă decît din vară. De ce? Păi na, produc doar caroseria, că baterii n-au încă. Succes la faliment, ce să zic.

    • Iar ai fumat ceva cu Musk? :)) Lasa-ne cu povestile tale, vezi ca ai un Logan de condus maine :))

  3. Prin noua uzina de la Berlin olandezul Elon Musk tot sub ,,dominatie nemteasca” ajunge, tot asa cum a ajuns si Goebbels (mama olandeza ) sub dominatia lui Hitler.
    Hitler a avut opozanti mai mari in luarea puterii chiar intre alti nemti (Ernst Rohm etc.) decat intre olandezi.
    Olandezii sunt ca iarba in vant, dupa mult ,,spectacol si gargara”, se aseaza pana la urma disciplinat in locul pe care il indica Deutschland-ul.
    Nu degeaba Richard Wagner si-a intitulat opera ,,Olandezul Zburator”.

  4. Ca sa vedem cum va distruge Tesla industria auto germana hai sa comparam procentul vanzarilor de masini electrice din numarul total de automobile vandute. Cat o fi? Ceva infim? Vai da cum se poate asa ceva? Si in conditiile unor subventii generoase in multe tari.
    Deci mai e mult pana departe …

    • @gelu antigelu
      2-3 ani mai durează si se repetă ce s-a întîmplat în America. Model S vinde mai multe decît S+7+A7/8 iar Model 3+Y vinde mai multe decît C+3/4+A4/5. Mai vorbim atunci. Iar de se face fabrica din Germania la fel de repede ca cea din China (ceea ce eu totuși nu cred), va fi prăpăd.

      Porsche au cheltuit pe dezvoltarea Taycan cam cît a cheltuit Tesla în total de cînd a început să fabrice mașini acum aproape 10 ani (asta confirmă cam cît de tare s-au panicat). Și e o mașină sport, înghesuită, cu portbagaj mic dar care e mai proastă la toate capitolele decît Model S lansat în 2012, care e ditamai mașina de 7 locuri și portbagaj mai mare ca orice break (iar asta confirmă cam cît de greu este de recuperat cei 10+ ani pe care îi are Tesla în avans)! A da, mai puțin la de cîte demaraje poți face de la 0-200 fără să ți se limiteze puterea, foarte important pentru Vasile om de rînd. Mai are rost să pomenesc și că prețul este dublu fată de Model S, adică spre/trece de 200K euro? Spor la vînzare, zic.

  5. Am mers cu un taxi Tesla si in sofer nebun: masina e spectacol!

  6. De imbecilul ăla șef la divizia de camioane Daimler care n-a reușit să aibă alt comentariu la cap tractorul Tesla Semi decît că „așa ceva nu se poate, că încalcă legile fizicii” o să se pomenească doar in benzile desenate, la mișto. în industria de trucking, costul este totul. Iar dacă Tesla livrează ce au promis (și nu este nici un indiciu să contrazică asta, ba din contră, camionagii și clienții care au comandat și au ajuns să testeze prototipurile sînt foarte încîntați), Daimler char intră în faliment. Ei nu pot produce nimic similar, în primul rînd pentru că nu au bateriile (iar în ziua de azi de vrei baterii, va trebui să licitezi pt ele împotriva la toți ceilalți producători auto tradiționali ce s-au trezit acum că vor și ei). Singurii care și le produc singuri sunt… ghici cine.

  7. Abureli cu Tesla voastră, a vândut în 2018 puțin mai mult de 200000 de mașini. Dacia sta mă bine la vânzări 🙂

    • Încet, încet, daca nu cumva lumea asta se duce de râpă sub povara prostiei omenești, mașinile electrice vor domina lumea auto. Motoarelor termice au randament extrem de prost si sunt complexe, necesita cutii de viteza etc. Musk e un pionier și vizionar, mă surprinde insă rezistența oamenilor in fata tehnologiilor noi. Probabil ca asa a fost si cand a aparut prima mașină, cei care aveau căruțe trase de boi puteau jura că mașinile nu vor avea niciodată succes.