G4Media.ro

CNA, somații publice pentru posturile Antena 3, B1 TV, Digi 24 TV,…

CNA, somații publice pentru posturile Antena 3, B1 TV, Digi 24 TV, Realitatea Plus, Naşul TV şi Speranţa TV privind încălcarea regulilor pentru campania electorală

Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat, marţi, cu somaţii publice, posturile Antena 3, B1 TV, Digi 24 TV, Realitatea Plus, Naşul TV şi Speranţa TV, din cauza încălcării prevederilor legislaţiei audiovizuale privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor – relatează Agerpres.
Potrivit unui comunicat al CNA, Consiliul a analizat, în şedinţa publică de marţi, rapoartele de monitorizare privind modul în care a fost reflectată în spaţiul audiovizual prima săptămână din campania electorală pentru alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor şi a decis să aplice câte o somaţie publică următoarelor posturi:

* Antena 3 – pentru încălcarea dispoziţiilor art. 8 alin. (4), potrivit cărora „Radiodifuzorii sunt obligaţi să precizeze calitatea în care se exprimă persoanele invitate în emisiuni, cum ar fi cea de candidat sau de reprezentant al acestuia; în cazul posturilor de televiziune, numele şi calitatea persoanelor invitate vor fi vizibile pe ecran la momentul intervenţiei acestora”. La stabilirea sancţiunii s-a avut în vedere şi nerespectarea prevederilor art. 12 la difuzarea unui sondaj în cadrul emisiunii „Subiectiv”, ediţia din data de 11 noiembrie;

* B1 TV – deoarece nu a respectat prevederile art. 8 alin. (4) la difuzarea emisiunilor „Dosar de politician” din 9 şi 10 noiembrie şi „Breaking News” din 11 noiembrie;

* Digi 24 TV – pentru „Jurnalul de seara” din 9 şi 10 noiembrie, ediţii transmise fără a se ţine cont de dispoziţiile art. 8 alin. (4);

* Realitatea Plus – pentru încălcarea prevederilor art. 8 alin. (4) şi ale art. 9 lit. (a) la difuzarea emisiunii „Jocuri de putere”.

De asemenea, constatând încălcări ale Codului de reglementare a conţinutului audiovizual, CNA a decis să sancţioneze cu câte o somaţie publică posturile:

* Realitatea Plus – pentru emisiunea „Culisele Statului Paralel” din 12 noiembrie, difuzată cu încălcarea dispoziţiilor art. 40 alin. (1) şi (3);

* Naşul TV – pentru ediţia din 5 octombrie a emisiunii „Naşul Special”, difuzată fără a fi respectate prevederile art. 40 alin. (5) şi (6);

* Speranţa TV – pentru că nu a respectat prevederile art. 47 alin. (2) în cadrul emisiunii „Lecţia de viaţă” din 11 octombrie.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

6 comentarii

  1. Astea nu sunt televiziuni sunt oficierea ale cartelului mafia media! Trebuie desființate!

  2. Singura in regula este,dupa ei,rtv!!
    Asta chiar este i institutie absolut inutila. Toaca bani publici si atat.

    • Aia este o nulitate, celelalte sunt ticaloase și au meritat amenzile! Să le mai dea că au de unde plăti!

  3. Toți greșim in multe feluri.
    Numai Unul singur a fost și este fără de greșeală și fără de păcat.
    În rest să veghem fiecare la umblarea noastră prin lume,cu SPERANȚĂ.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.