G4Media.ro

Cluj: Un mare proiect de reamenajare a Pieței Mărăști, pus în dezbatere…

Cluj: Un mare proiect de reamenajare a Pieței Mărăști, pus în dezbatere publică. Crește zona verde cu o treime, parcările supraterane sunt înlocuite cu cele subterane, apar piste pentru biciclete

Proiectul care prevede reorganizarea Pieței Mărăști din Cluj a fost lansat marți, 12 octombrie, în dezbatere publică, transmite Rador. Primăria Cluj-Napoca are în plan pentru această zonă construcția unor parkinguri subterane, extinderea zonelor verzi, mărirea spațiilor pietonale și amenajarea de benzi pentru bicicliști și mijloacele de transport în comun.

Planul de reamenajare propus de municipalitate vizează atât Piața Mărăști, cât și o parte a B-dului 21 Decembrie și a străzilor Fabricii și Aleea Bibliotecii.

Șeful direcției de dezvoltare din Primăria Cluj-Napoca, Ovidiu Cîmpean, coordonează proiectul care își propune extinderea spațiilor verzi în cartierul cu cele mai puține parcuri din municipiu. „Reorganizăm spațiul public astfel încât să aducem măsuri de mobilitate sustenabilă, cum ar fi extinderea spațiilor pietonale, plantarea masivă de arbori, dar și realizarea de piste pentru biciclete și benzi dedicate pentru transportul în comun. Planul Urbanistic Zonal propune creșterea spațiului verde cu peste 33 la sută. Dacă în acest moment avem undeva la trei hectare de zone verzi, vom avea peste patru hectare”, a declarat acesta pentru Radio România Actualități.

Eliminarea parcărilor de pe străzile care vor fi reamenajate este o condiție obligatorie pentru reușita proiectului.

Ovidiu Cîmpean arată că acest obiectiv va fi posibil prin construcția a nu mai puțin de trei parkinguri subterane: „Este nevoie de mai mult spațiu la suprafață, prin urmare se propun câteva parkinguri subterane, cel mai mare fiind pe Aleea Bibliotecii, cu o capacitate de aproximativ 250 de locuri și, sigur, în acest fel reușim să creem mai multe spații verzi la suprafață”.

Cel mai optimist termen de deschidere a șantierului este sfârșitul anului viitor, lucrările urmând să se realizeze etapizat. Oficialul clujean spune că până atunci va fi întocmită întreaga documentație, care va arăta inclusiv cât costă investiția și în cât timp poate fi realizată: „Finalizăm anul acesta studiul de fezabilitate, în primăvara anului viitor va fi gata și proiectul tehnic. Obiectivele cuprinse în aceste documentații vor fi realizate etapizat. Pentru parkingul subteran din zona Aleii Bibliotecii urmează o licitație de proiectare și execuție, pentru regândirea B-dului 21 Decembrie – Aleea Bibliotecii – strada Fabricii lucrările ar putea să înceapă cel mai repede undeva la sfârșitul anului viitor sau primăvara anului 2023”.

Planul de reorganizare a Pieței Mărăști are și o a doua fază, care prevede exproprierea și demolarea benzinăriei și a supermarketului aflate pe latura Sud-Estică a Pieței Mărăști. În locul lor urmează să fie construită o clădire în oglindă cu cea de pe latura Sud-Vestică, unde vor fi amenajate birouri administrative, un sediu al poliției locale, dar și o sală de sport. (Foto: Proiectul Pieței Mărăști – sursa Primăria Cluj Napoca)

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

13 comentarii

  1. faceț’ mă Boace ceva cu Mărăștiul ăla că arată ca o budă nord Coreeană! :)))))

    • Hahahahahaha😂😂😂😂😂😂😂😁😂😂😂😂😀😀😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😀😀😀😀😀😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😀😀😀😀😀😀😂😂😂😂😂😂😂😂😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😀😀😀😀😀

  2. Din nou PR-ul de la Cluj pentru prostit romanii, acu o vreme era alt proiect pentru acea zona (cu pasaje supraterane), an de an Boc prezinta desene si tururi virtuale

    Clujul anual are 1000 de copii fara locuri in cresele de stat, lumea trebuie sa se descurce

    Spitale ca Neurologie, CFR, ORL (partial), Pneumofiziologie arata ca in secolul 20, la Oncologie desi arata decent bolnavii sunt tratati ca vitele si trimisi la clinicile particulare

    Centura NU, legatura cu autostrada (Tureni A3) NU, parcuri noi NU, blocuri peste blocuri la suprapret

    Cei mai fericiti sunt acolitii finului lui Boc , presedintele consiliului judetean Tise si gasca lui de investitori imobiliari care are toate proiectele avizate pe banda rulanta

    • Piste pentru coana Udrea Biciclista lui boc ,nu?😁😃😅Pana sa stranute boc de cateva ori,intra udrea la parnaie pentru vreo 10 ani si se duce totul de rapa…

  3. „Finalizăm anul acesta studiul de fezabilitate”

    Păi după dezbaterea publică se mai pot adăuga chestii în studiul de fezabilitate sau se face unul nou?

  4. Astea sunt basme pt copii. Acolo este o benzinarie OMV cu teren concesionat pe 49 de ani. Boc si gasca nu mai stiu ce idei sa scormoneasca sa dea bine la hipsteri.

  5. Super. Daca se face cu viteza cu care se lucreaza si pe str. 21 Decembrie, atunci probabil voi putea si eu parca in acel parking peste cateva zeci de ani cand voi depune dosarul cu cererea de pensionare.

    • Mitul „Emil Bloc” începe să se destrame.
      Un primar al betoanelor, un primar al dezvoltatorilor, un primar al untold-ului si al blocurilor.
      Un mincinos. Cuplul Boc-Tișe este pt Cj ceea ce era cuplul mazăre-nicușor c.
      Toate povestile astea cu parcuri sunt abureli de presă. Aș fi curios cum ia g4 pe post de news asemenea „proiecte propuse spre consultare”.
      Cum au aflat de el? Whatever. Presa românească este parte a problemei și nu parte a soluției. Aceeași corupție, aceleași manipulari de cacao.

  6. Daca va uitati pe partea dreapta a desenului, acolo apare ceva bloc imens desi realitate in zona respectiva este o benzinarie si un Profi.
    Asadar, dispar cele doua?

  7. In Bucuresti 12 ani cu primari pesedisti s-a urmat politica ingramadirii de blocuri unul peste altul mostenita de la ceasca. Si niste puzuri ilegale cu dedicatie pentru mafie si interlopi.
    Si s-au trasat pe trotuare cu vopsea si niste ,,piste” de biciclete . In centru trebuie sa ai mare grija sa nu-ti rupi picioarele in dale sarite.
    Ah, si madame Firea si-a tras niste alveole direct in trotuar ca sa poata cobora din limuzina fix in fata intrarii.

  8. probabil s-a luat dupa Negoita la S3 cu parcarea de pe Decebal.
    Ar fi frumos oricum

  9. o laba trista a dlui primar sunt multe alte prioritati pt oras, reamenajarea a 500m de drum cu castigarea a 30% impadurire ca si latirea trotuarelor si plantarea a 4 copaci dar cresterea cu 30 % a blocajelor rutiere specialiattea casei, parca acum doi ani s-a terminat reamenajarea locului

  10. Imi e sila deja de Boc!!
    Atâtea piste de biciclete visează și le și face , doar c in Cluj nu e loc de prostii dinastea
    Bicicletele sunt vehicule și locul lor e pe strada, cine nu are curaj sa meargă le strada cu bicicleta, sa ia busul, ca și pe ala Boc îl ridica in slavi.
    Problema reala este ca acest oraș nu a fost gândit de când și a început el existența pentru asa ceva, străzile sunt înguste și nu ai unde sa faci.
    Sau faci ca Boc: iei câte o banda de la mașini și o dai la bicicliști asa cum e str Napoca (ceea ce nu e atât de rău la prima vedere), este o soluție de a “înverzii“ orașul ; problema apare iarna când bicicletele cam stau in cui și nu iese lumea sa folosească pistele și iau mașina. Atunci ce se întâmpla???
    Ne place sau nu, mașina este modul predominant de transport și asta nu se va schimba prea curând. Mai bine avem grija de drumuri, nu le ingustan , poate mai facem și câteva centuri sa decongestionam traficul.
    RUȘINE BOC PENTRU LIPSA DE INTERES FATA DE MAJORITATE!!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.