G4Media.ro

Cîţu anunță aplicații ale ANAF pentru Android și iPhone, plus digitalizarea serviciilor…

Cîţu anunță aplicații ale ANAF pentru Android și iPhone, plus digitalizarea serviciilor pentru contribuabili

Cozile de la ghişeu se vor transforma în click-uri pe dispozitive mobile, a anunţat, duminică, într-o postare pe Facebook, ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, citat de Agerpres.

Potrivit postării, optimizarea şi simplificarea serviciilor aferente obligaţiilor fiscale şi nefiscale şi plăţii taxelor se va realiza prin: modernizarea portalului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a Spaţiului Virtual Privat (SPV); extinderea gamei de servicii oferite în sistemul electronic prin SPV; extinderea disponibilităţii serviciilor electronice către beneficiari prin realizarea variantelor portalului ANAF adaptate la dispozitive de tip smartphone şi tabletă; dezvoltarea unor aplicaţii pentru platformele Android şi IOS pentru accesarea serviciilor oferite prin SPV; introducerea de noi modalităţi de autentificare în sistem prin dispozitive mobile.

De asemenea, ministrul Finanţelor anunţă optimizarea şi simplificarea serviciului de eliberare a documentelor. Acestea se vor realiza prin modernizarea platformei de arhivare electronică, îmbunătăţirea comunicării interinstituţionale pentru schimbul automat între sisteme informatice ale MFP şi ale altor instituţii. Cu ajutorul unui cod de bară contribuabilul va putea urmări stadiul documentului depus şi va primi răspunsul în format electronic prin SPV.

Ministrul Finanţelor a explica săptămâna trecută că informatizarea ANAF este un obiectiv esenţial pentru mandatul său.

„Pentru ANAF vom prezenta câteva măsuri în următoarele zile, restructurarea ANAF, şi este un obiectiv, modul în care ANAF lucrează şi informatizarea ANAF e un obiectiv sus pentru mine în acest mandat, oricât de lung, scurt, o să fie, după ce plec, dacă asta rămâne – digitalizarea ANAF, mi se pare că am atins ceva important, pentru că de taxe se pot lega toţi, pot să le scadă, să le ridice oricând, dar dacă reuşim ca Guvern să facem asta cu ANAF-ul cred că o să fie un plus mare şi e un obiectiv important. Deci până în mai sigur cu casele de marcat, şi apoi restul, poate până la sfârşitul anului”, a declarat Florin Cîţu pe 10 decembrie.

Sursa Foto: Facebook/ Florin Cîțu

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Mafia ANAF nu va tolera asa ceva. Sa dea mii de slugi afara? Imposibil.

    • Tuta de la ghișeu se hranea cu copia dupa CI facuta la copiatorul de la colț.
      Pe de alta parte cineva trebuie sa dea si cu mopul p’acolo până incepe programul.

  2. Da mah iar cioace de duminica seara…

    • Păi ca să poți dormi liniștit, pentru vacanța ce îți revine!
      PS. Domnu’ Câțu: e așa de simplu! De ce trebuie sa dureze 1 an?
      Decât pentru promisiunea politicianistă?
      Sistemul este funcțional în domeniul bancar, în domenii ale statului, ESTE IMPLEMENTAT, funcționează…

  3. Toti atarnatorii, analfabetii interactiunii sociale si toate sulfele politice din Anaf care se fac ca muncesc sunt in modul alarma de grad zero.
    Informatizarea reala a Anaf-ului inseamna sa dai afara toti inspectorasii care stau cu o mina rauvoitoare in spatele unor birouri comuniste facandu-se ca ca au treaba cu muntii de dosare si dandu-ti cu flit cand ai vreo nelamurire despre formularele gandite cu c**u’.
    A venit vremea dezinfectarii institutiilor platite din banii NOSTRI .
    HAI CA SE POATE!

    • Alarma a fost data ,se pare ca inspectorasii cu burtile pregatite pentru porc se pregatesc de un nou post…negru!

  4. Alo!! Faceți mai intâi programe interne care să ajute funcționarul să rezolve mai rapid și corect task-urile. Obțineți astfel productivitate și calitate. În momentul de față, la haosul care este în ANAF, nu îți poți rezolva problema cu un click de-acasă!! E nevoie să mergi acolo cu hârtiile în mână și împreună cu funcționarul să găsești eroarea LOR. Apoi a trebuit să scriu o cerere de mână întregistrată la registratură ca eroarea să fie corectată. Când am întrebat cât timp durează, mi s-a spus că termenul ar fi de max 45 zile… insă au foarte mult de lucru…(au trecut 41 de zile până acum). Și bineînțeles că au de lucru, pentru că se lucrează manual ( prea puțin automatizat – și pentru că legile se schimbă prin OUG-uri în decembrie cu efect în ianuarie – când actualizezi soft-ul???) și se greșește ENORM – volum de muncă mare, legi proaste, manageri incompetenți.
    Dar las’ că vine clicku’ din aplicația mobilă și rezolvă totul!

    • Of, iar vin „Grinch” asa care daca se face ceva e ce nu face altceva.

      Probabil ca, logic, daca faci aplicatie pe mobil sa vezi si sa comunici cu registratura ANAF se face si ceva pe partea de ANAF.

      Ca la TAXI, ca sa ai aplicatia de pasager iti trebuie si aplicatia de sofer. Asa si la ANAF.

  5. Foarte bine că vor să se ocupe de digitalizare. Să vedem rezultatele.

    Cred că în procesul ăsta statul ar trebui să se concentreaze pe grăbirea introducerii cărților de identitate electronice. Va simplifica accesul la orice serviciu public.

  6. Buna ziua , de cind se poate intra in SPV de pe un smartphone , nu numai de pe calculator .? va multumesc .