G4Media.ro

Circulația cu trotinetele electrice va fi reglementată prin Codul Rutier. Ministerul de…

Circulația cu trotinetele electrice va fi reglementată prin Codul Rutier. Ministerul de Interne a pus în dezbatere proiectul

Circulația cu trotinetele electrice pe drumurile publice va fi reglementată prin Codul Rutier. Ministerul de Interne a pus în dezbatere un proiect care prevede că trotinetele pot circula numai pe pistele de biciclete sau, în lipsa acestora, pe drumurile pe care viteza maximă admisă est de 50 km/h. Trotinetele pot fi conduse de persoane de peste 14 ani, iar casca de protecție este obligatorie până la 16 ani.

„Trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista pentru biciclete, iar în lipsa acestei piste vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulaţia vehiculelor este de 50 km/h. Pentru a conduce o bicicletă sau o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puţin 14 ani. Transportul pasagerilor este interzis”, potrivit proiectului.

Trotineta electrică poate transporta o singură persoană.

„Echiparea trotinetelor electrice care circulă pe drumurile publice cu mijloace de iluminare şi dispozitive reflectorizant-fluorescente este obligatorie, fiind interzisă circulaţia acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace şi dispozitive în stare de funcţionare. Casca de protecţie este obligatorie pentru conducătorii de biciclete şi trotinete electrice a căror vârstă este sub 16 ani”, prevede proiectul.

Nerespectarea normelor privind circulaţia trotinetelor electrice constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni, respectiv de la 6 la 8 puncte-amendă.

Citește și

O nouă categorie de vehicule este reglementată în tot mai multe țări ale Uniunii Europene: trotineta electrică iese de pe trotuar și intră în Codul Rutier

Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Posibil sa fie folosite dar, nu pe drumurile din Romania. Ce se intampla atunci cand o trotineta trece peste o gropita existenta in astfaltul drumului. Cade in fata unui automobil si ,,trotinetistul” e facut zob. Desigur de vina este soferul ca nu a fost suficient de preventiv. Ce protectie poate avea ,,trotinetistul”? O casca! Trebuie cotiere, genuchere, sistem de semnalizare omologat, si viteza de deplasare limitata. Da limitata! Cu toate astea locul trotinetei este in parc. Pe drumul public doar pe pistele de biciclisti special amenajate. In trafic, deplasarea cu trotineta este mai periculoasa decat mersul pe jos.

    • pai poate problema e la automobil. dupa logica ta nicaieri nu e loc de trotinete. banuiesc ca ai aceeasi parere si la biciclete. e mult mai usor sa cazi de pe o bicicleta si uite ca nu se intampla zilnic. si nici nu au obligatie de cotiere si casca. de ce s-ar cere la trotinete?
      esti cam praf ca sofer daca la tine ceva lent e mai periculos ca ceva si mai lent. adica mersul pe trotinete pe sosea vs mersul pe jos (bauiesc ca tot pe sosea, ca altfel nu are sens comparatia).

      nu stiu cum dracu toate solutiile eco care merg in tarile cu apa calda, in romania nu sunt bune. se gasesc tot felul de neaveniti (si toti „doar” soferi) care au teoriile lor bine formulate cu privire la fenomen.

  2. Va veni un nou val de decese pe șoselele aglomerate din București ! E la limita sinuciderii să mergi cu trotineta electrică pe șoselele doamnei sârmă-n cur.
    Pnl-ul moare de grija trotinetelor, Secția Specială au rezolvat-o, alegerile în 2 tururi la fel…
    Usl reloaded

  3. Si cum se aplica? Cum ii penalizeaza pe trotinetistii care sfideaza orice regula, fie si de bun simt in trafic?
    Le ia permisul? Intai trebuie sa li-l dea .
    Parca si vad un politist lansat in urmarirea unui trotinetist care nu a dat prioritate, sau merge pe contrasens, sau traverseaza strada in diagonala … ca tocmai de-aia merge cu trotineta, ca sa fie liber de restrictii … ce-i aia „reguli”?
    Le ia boii de la bicicleta!

    • dar pe soferii care sfideaza chiar orice limita, inclusiv parcheaza unde li se scoala (si li se scoala oriunde si oricand) cum ii penalizeaza? ca nu am auzit de trotinete care sa omoare pietoni dar vad soferi care omoara pietoni.

      ar fi si culmea cretinismului sa ceri permis daca vrei sa mergi pe trotineta. mai bine s-ar da pe bune alea de sofer. ala chiar ar fi un castig pt toata lumea.

      iti pot arata zilnic mult mai multe cazuri de soferi care incalca regulile, si la care consecintele pot fi mult mai grave, decat de cati trotinesti imi poti arata tu.

    • Dar de masini care omoara trotinetisti care merg haotic ai auzit, sau poti sa-ti imaginezi ca se poate intampla?
      Despre asta vorbeam.
      Nu stiu daca pe dumneata te incalzeste faptul ca „el” a fost de vina daca ai dat cu masina peste unu care merge aiurea, dar pe mine nu… as prefera sa nu ne intersectam.
      Pe soferi ii poti prinde si penaliza in multe feluri, cu multe chestii: RCA, ITP, parcare ilegala (se lasa cu amenda si blocarea conturilor de ANAF), suspendat permis, talon etc
      Mie imi ingheata sangele cand imi apare pe neasteptate – si din ce in ce mai des! – din contrasens unul pe trotineta exact pe calea mea, cu o traiectorie sinuoasa sau oblica; si daca-i fac observatie sau claxon ma injura, ca doar stie ca nu pot sa las masina si sa ma iau dupa el.

      Faptul ca exist soferi cretini – nu trebuie demonstrat inmultind provocarile! – nu justifica expunerea voluntara a unor potentiale victime.

      PS.
      De analizat: Un trotinetist mediu, de 80-90 de kg care da peste un pieton poate sa-l trimita foarte bine la urgenta cu oase rupte daca nu chiar la morga, daca pietonul respectiv nu are antrenament de cascador, ca sa cada evitand traumatisme…