G4Media.ro

Cel mai lung tunel din România va avea trei kilometri și va…

Cel mai lung tunel din România va avea trei kilometri și va costa 1,28 miliarde de lei. Ministerul Transporturilor anunță că licitația ar putea începe în luna mai

Cel mai lung tunel din România, cu o lungime de aproape trei kilometri, ce urmează a fi făcut pe traseul din Sălaj al Autostrăzii Transilvania, are o valoare estimată de peste un miliard de lei, realizarea lui urmând a fi scoasă la licitaţie cel mai probabil în luna mai.

Potrivit precizărilor făcute, sâmbătă, de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, indicatorii tehnico-economici privind această investiţie au fost reaprobaţi, iar documentaţia pentru demararea procedurii de atribuire este în curs de elaborare, urmând a fi transmisă spre validare către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice.

„Noi estimăm ca până undeva în aprilie să finalizăm (…) şi să fim în situaţia în care în luna mai să urcăm în SICAP, pentru licitaţie – proiectare şi execuţie, tunelul Meseş”, a precizat Lucian Bode, într-o conferinţă de presă.

La rândul său, directorul Companiei Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Florin Scarlat, a subliniat că tunelul respectiv este un obiectiv de investiţii special, pentru care s-a cerut asistenţă din partea unor experţi străini.

„Fiind o lucrare de investiţie cu un specific aparte, (…) a necesitat inclusiv asistenţa din partea unor experţi de la o firmă internaţională renumită pentru a pune la punct documentaţia, pentru că necesită în primul rând o lucrare de bază acele tunele. Necesită un sistem de monitorizare a traficului în acest tunel. Sunt nişte experienţe pe care alte state le au. Din păcate, noi acum suntem în faza pionieratului şi am apelat la această experienţă pentru a genera o documentaţie matură şi cu toate elementele tehnice, pentru a o putea scoate la licitaţie”, a precizat Florin Scarlat.

Acesta a adăugat că tunelul va avea două galerii, cu o lungime de 2.890 de metri, fiind cel mai lung tunel proiectat din România.

Valoarea estimată a proiectului este de 1,28 miliarde de lei.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

21 comentarii

  1. Nu mai crede nemeni asa ceva pana nu il vedem. Valabil pentru orice la noi ?

    • Păi sa ne spuna ce taxa de trecere va fi pentru el!?
      Se pare ca in Romania se poate sa ai si taxa de drum si acciza la combustibil si taxa de trecere:… de la munte la mare platesti o taxa sa treci un… pod. ‘Birul’ inca mai exista și e platit de catre proști

    • Daca e spre Budapesta-Viena, se face. Pentru Pitesti-Sibiu sau Comarnic-Brasov, ne mai gândim.

  2. Fugi, bai nene, d-acilea cu tunelul tau!

    • Bulgarii au o gramada facute catre Grecia… cu fonduri europene. La noi e cu fonduri locale, indiferent cine e la putere.

  3. Mai bine fara tunel. Ocolesti pe la Cluj si apoi reintri pe autostrada dupa Timisoara.
    Ce e cu graba asta? Oricum nu exportam mare lucru iar turistii cu bani folosesc avionul.
    Mai bine mai faceau un aeroport in SUD

  4. „Va avea”…peste zeci de Ani…intr-o joi, pe 2!

    • Poate daca platim un ministru al transporturilor bulgar sa munceasca pentru noi. La ei s-a putut, intr-un timp relativ scurt… au doua fluxuri de iesire spre Grecia cu șosele modernizate cu fonduri UE. Au si tuneluri

  5. Transilvania se dezvolta bine, atat pe orizontala, verticala, dar si influenta politica, bonus si banii bagati de Ungaria pentru secui.Moldovenii mai au de asteptatattttttttttttttttt….si vor ramane regiunea „muzeu, sa ne aducem aminte”.

  6. nu inteleg de ce dureaza asa mult pregatirea unor hartii????

    • Sunt foarte scumpe, asa ca dosarele trebuie sa fie groase.

  7. …din filmul metrou la Cluj….

  8. Nu se poate face !!! Cand este vorba de tunel sau pod, gata….se opreste orice constructie.

    • Fac unul la Galați? O banalitate. Totusi doua intrebari:
      – când va fi gata?
      – taxa, cât e taxa?

  9. Deci se poate! (Ma refer la aspectul … psihologic, de iesire din obsesiile tampite; fizic, evident ca se poate). La fel trebuie procedat si pentru A8, pe traseul prin Gheorgheni – Bicaz – Piatra Neamt – Roman – Tg. Frumos. Tuneluri, si astfel se scurteaza si traversarea montana si timpul de parcurs. Si mai castigam si noi experienta pentru lucrari normale civilizate.

  10. Grecii cei lenesi au construit in 15 ani autostrada Egnatia (pe care multi romani au parcurs-o, in drum spre insulele Ionice), lunga de 670 km, din care 99 km tunele (!!!), la un pret sub 6 miliarde de euro.
    Romanii cei harnici si destepti s-au apucat de autostrada Transilvania acum 16 ani, au construit din ea pana acum cam 130km – adica nici macar o treime – iar acum constat ca se pregatesc (adica doar se pregatesc, cat o sa dureze e alta poveste) sa faca si-un tunel, la un cost de peste 90 milioane de euro/km. Tinand seama si de relief (magurile domoale ale Mesesului, versus muntii Pindului, mai inalti decat Carpatii Meridionali), daca faceam noi autostrada grecilor, doar tunelurile ar fi costat dublu fata de cat i-a costat pe ei toata autostrada.
    Concluzie – nu e-n lume tara mai bogata decat Romania, judecand dupa nonsalanta cu care isi risipeste banii.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.