G4Media.ro

“Cel mai bun scenariu” pentru școală, după șocul pandemiei, nu arată deloc…

Sursa foto: Pixabay

“Cel mai bun scenariu” pentru școală, după șocul pandemiei, nu arată deloc bine / Restricțiile și trecerea în online vor avea efecte pe termen lung – analiză McKinsey pe țări cu economie și educație dezvoltate

Efectele ultimului an de învățământ, desfășurat sub impactul pandemiei Covid-19 și al trecerii în online, se vor simți mult timp de acum înainte și se vor diferenția în funcție de situația economică, arată o analiză realizată de compania de consultanță McKinsey, pe baza unui sondaj în rândul profesorilor din mai multe țări și pe date de cercetare înregistrate în aceste ultime 12 luni. Analiza ia în calcul în special sisteme de educație dezvoltate, din țări cu economii puternice, autorii arătând că rezultatul este un “scenariu optim”, situația fiind, foarte probabil, mult mai gravă în majoritatea țărilor lumii. Dar “optim” nu înseamnă deloc bine, după cum reiese din datele analizate.

McKinsey notează că suntem încă departe de a putea evalua precis nivelul pierderilor produse de închiderea școlilor și trecerea forțată la școala online. Dar scrie că nu se poate reveni la situația de dinaintea pandemiei, care a dezvăluit neajunsurile și inechitățile sistemelor educaționale.

  • Analiza arată că țările trebuie să-și pună la punct capacitățile de adaptare și să asigure resursele pe care nu le-au avut la îndemână când a lovit pandemia, pentru a putea să asigure predarea la distanță. Dar ele mai trebuie să desfășoare ample programe de recuperare a materiei, pentru a preveni adâncirea pierderilor pe viitor sau fenomene precum creșterea abandonului școlar. Și amintește că situația în cele mai multe țări este cel mai probabil mai gravă decât cea din țările incluse în propria analiză.

În general, decizia de a deschide școlile, după închiderea generalizată din primăvara anului trecut, pare să fie corelată cu PIB-ul țărilor, nu doar cu rata infectării, observă McKinsey. Altfel spus, țările cu PIB redus tindeau să le mențină închise, pe când țările bogate tindeau să le deschidă, în linie cu recomandările multor organizații de a depune toate eforturile pentru a asigura, pe cât posibil, învățarea față în față și pentru a reduce pierderile de învățare.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Din diferența de percepție (2% in Japonia fata de o treime in Canada, Australia, Germania) printre profesori, in ceea ce privește eficiența învățării la distanță, eu as zice că aceasta e puternic influențată de opinia generală din respectivele societăți.
    E greu de crezut că e 98% ineficienta învățarea la distanță in vreo țară, cu atât mai puțin în Japonia, care nu e cea mai defavorizată din lume, dar doar 2% dintre profesori au avut curajul de a spune că e la fel de eficient sa vii la școală sau sa participi la ora online, daca toată lumea își dă interesul pentru învățătura.

    Poate că un pic mai mult optimism nu ar strica. Avem aceste instrumente și ne folosim de ele, iar faptul că întâmpinăm și dificultăți nu înseamnă că nu putem găsi și soluții de ameliorare!

    • Pe de alta parte, doar empiric si fara vreun studiu amanuntit, pare ca dating-ul online nu e nici pe de parte comparabil, ca rezultate, cu iesitul in oras. 🙂

      Diferenta intre orele online si cele tinute in clasa nu pare sa tina doar de informatia transmisa intre profesori si elevi. Acolo e miza. Ce se pierde si daca se poate inlocui in vreun fel, astfel incat eficienta sa fie aceeasi.

      Dar, da, 98% pare cam mult, statistic vorbind (3% cam din orice experiment reprezinta anomalii, iar aici avem 2%).

  2. Având de partea sa comoditatea, sinonima cu mai binele, după cum se poate constata, online ul se va folosi pe scara larga și după ce nu vă mai fi singura opțiune. Cu multe pierderi colaterale în privința umanului făpturii și a viețuirii sale.

  3. Cocoanele ce scriseră mai sus nu par a fi avut experiența părintească de a descurca doi copii care să facă școală on-line simultan, unul învâțând să scrie (clasa 0), în timp ce mama face serviciu la distanță (sau lasă copii singuri în casă?).
    Școala on-line e mai mult decât nimic, dar nu foarte mult.
    Cocoanele n-au citit încă despre creșterea numărului de depresii la copii și altele asemenea.
    Iar despre „comoditatea” scrierii unei compuneri (ca să nu întrebăm despre rezolvarea unui exercițiu de algebră) pe smartphone s-auzim numai de bine!