G4Media.ro

Ce spune despre elevii români TIMSS 2019, testarea care a arătat că…

Foto: Pexels.com

Ce spune despre elevii români TIMSS 2019, testarea care a arătat că România are cel mai mare procent de analfabetism științific funcțional din UE: Multe exerciții teoretice și prea puține experimente, mulți elevi care merg înfometați la școală, inegalități / Recomandările Raportului de țară

Aproape jumătate dintre elevii români simt că le e foame când ajung la școală și la fel de mult spun că au puține cărți în casă, mulți reclamă agresivitate între colegi, iar peste jumătate nu își proiectează o carieră ce include științele, deși atitudinea generală față de matematică și științe este, în general, una pozitivă. Așa se prezintă elevii români în cadrul studiului TIMSS 2019 – “Tendințe în domeniul Studiilor Matematice și Științifice Internaționale”, făcut public inițial în decembrie, când Edupedu.ro a notat că România a înregistrat cel mai slab punctaj dintre statele UE în evaluarea coordonată la nivel local de Universitatea din București.

Aceasta prezintă, miercuri, detaliat raportul de țară TIMSS 2019, în care prezintă situația din spatele rezultatelor slabe, dar “de trecere” ale elevilor români de clasa a VIII-a, participanți la studiul realizat acum 2 ani și oferă recomandări de ameliorare.

Edupedu.ro a relatat în decembrie 2020 că scorul obținut de elevii din România, în cadrul TIMSS 2019, la matematică a fost de 479 de puncte, în creștere de la 454, câte aveam în 2011. Pentru Științe punctajul a fost 470, și aici fiind o creștere față de precedentele rezultate (465). Pe medie, cele 479 de puncte de la matematică înseamnă cel mai mare scor din cele 6 participări – cu o revenire după căderea din 2007 și 2011 – dar această valoare este semnificativ sub medie (500). Mai mult, sub noi nu este nicio țară europeană din cele 12 participante. Rezultatele prezentate atunci au mai indicat faptul că 22% dintre tineri sunt analfabeți funcțional la matematică și chimie, fizică, biologie.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. Ca merg infometati e o minciuna. E minciuna lansata de partide si de firmele care ar uma sa asigure masa calda in scoli.
    Ca sunt prea multe exercitii teoretice e o minciuna. Nu sunt exercitii deloc. La scoala elevii nici macar nu mai stau in banci, e o pauza continua. Uitati-va dimineata, la ora 8 jumatate, vin elevii cu parintii la scoala, cand orele incep la ora 8.
    Ca nu se fac experimente, e adevarat. Ca nici profesorii nu stiu sa faca, deoarece au terminat facultati private si sunt angajati pe pile.

  2. Despre elevi nu spune prea multe, dar despre profesori si despre sistemul de invatamint romanesc spune destule si toate de porc.

  3. Păi nu a fost rezolvată „România Educată” încă de acum câțiva ani?!!!!!

  4. Problema principala: Prea multe distractii.

    • Absolut corect. Mintea lor e la alte prostii, scoala a devenit un circ.

    • Voi sunteți parte din problemă, cu abordarea comunistă și învechită.

  5. Salut! Eu am 12 ani sunt cls. a cincea și îmi ia în medie 3-4h temele la 3 materii, și sunt în primii 3 copii la mine în clasă că nivel de cunoștințe și rezultate.

  6. Salut! Eu am 12 ani sunt cls. a cincea și îmi ia în medie 3-4h temele la 3 materii, și sunt în primii 3 copii la mine în clasă ca nivel de cunoștințe și știu că sunt printre puțini copii „care sunt în pas cu media”

  7. Când ai câte 30 in clasă, e logic că mulți sunt și rămân analfabeți. Marea problemă e școala primară, că de acolo multe învățătoare livrează o grămadă de marfă de proasta calitate. Iar chestia cu foamea e vrăjeală, mai toți copiii vin cu bani la iei și bagă în ei în fiecare pauză tot felul de mizerii de la chioșcul amplasat deseori chiar în curtea școlii!

  8. Profesorii sunt pe de-o parte sictiriți de viață, pe de altă parte incapabili. Cauzele ar fi după părerea mea salariile minuscule și faptul că sunt angajați, chiar dacă ei nu au terminat facultatea. (Sau natural incapabili chiar dacă au avut note maxime și s-au angajat mai mult pentru a se lăuda cu rezultatele lor)
    Cât despre elevi, chiar daca mulți nu o arată, există o nesiguranță cauzată de o lipsă a alimentației și de frica că poți fi bătut de grupuri de huligani în orice moment. Să nu uitam și de faptul că elevii care diferă din diferite puncte față de media clasei (îmbrăcăminte, aspect, rasă, stil de comportament și politețe) sunt în mod principal țintiți de restul elevilor pe premiza că „se cred superiori”.(pe scurt, bullying)
    Alte mențiuni ar fi că fetele pot fi asaltate oriunde iar în perimetrul școlilor, dacă ești luat la bătaie vei fi luat la răspundere (de multe ori de poliție) chiar dacă comportamentul tău a fost unul defensiv.

    Nu mai ascultați porcăriile părinților cu mentalitate comunistă și celor care pretind că sunt părinți, fiindcă noi dorim să ajungem precum cei din occident, nu China sau Korea de nord.

    Un mediu mai sigur și mai interesant(asta depinde de profesori) ar rezolva problema analfabetismului funcțional. (Și gardienii
    necalificați plătiți cu minimumul pe economie care nu intervin în mod rapid nu sunt o soluție)

  9. De asta elevii români când sunt transferați la școli în Europa intră în clase superioare!?…

  10. Foarte bine. Aceștia vor deveni doctoranzii de mâine. Tot așa cu sănătate.

  11. Esti in primii 3, si „temele iti ia?”. Sigh.