G4Media.ro

CCR discută miercuri sesizarea președintelui Klaus Iohannis asupra Legii privind administrarea porturilor…

Sursa foto: Info Sud-Est/ Imago Studio

CCR discută miercuri sesizarea președintelui Klaus Iohannis asupra Legii privind administrarea porturilor și a căilor navigabile de persoane cu puțină experiență

Curtea Constituţională a României discută, miercuri, sesizarea preşedintelui Klaus Iohannis asupra Legii privind administrarea porturilor, transmite Agerpres.

Şeful statului a trimis CCR, la finalul anului trecut, o sesizare de neconstituţionalitate asupra Legii de aprobare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare şi pentru completarea unui articol din Legea concurenţei.

Legea a fost reexaminată de Parlament la solicitarea şefului statului. „Parlamentul a modificat condiţiile privind selecţia membrilor organelor de conducere, adoptând o lege cu un conţinut diferit faţă de forma iniţială şi, pe cale de consecinţă, o nouă soluţie legislativă neavută în vedere de cererea de reexaminare”, a explicat Iohannis, în sesizarea transmisă CCR.

Preşedintele a solicitat reexaminarea actului normativ pe motiv că în cuprinsul unor dispoziţii se foloseşte o terminologie neclară în privinţa domeniilor de studii şi, având în vedere importanţa, rolul şi atribuţiile membrilor organelor de conducere ale administraţiilor portuare, este necesară menţionarea expresă a acestora în cadrul condiţiilor de selecţie.

Totodată, prin cererea de reexaminare, preşedintele indica impactul noilor condiţii şi al diminuării unor cerinţe – inclusiv eliminarea condiţiei ca experienţa profesională de 5 ani să fie în cadrul autorităţilor administraţiei publice centrale sau locale ori a instituţiilor publice, precum şi a condiţiei ca respectivele competenţe profesionale să fie dovedite prin minimum 5 ani de experienţă, îndeplinind atribuţii de conducere, reglementare sau control în domeniul naval.

În procedura de reexaminare, Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a admis un amendament prin care s-a înlocuit condiţia ca membrii să aibă competenţe profesionale dovedite prin minimum 5 ani de experienţă în administrarea sau managementul unor entităţi, persoane juridice care desfăşoară activităţi specifice sectorului transport, logistic, administrarea infrastructurii de transport cu o condiţie de experienţă de minimum un an în respectivele domenii.

Ulterior, Camera Deputaţilor, în calitate de Cameră decizională, a adoptat legea în forma adoptată de Senat. „Cu alte cuvinte, Parlamentul a diminuat şi mai mult condiţiile şi cerinţele pentru selecţia membrilor organelor de conducere ale administraţiilor portuare”, se evidenţiază în sesizarea la CCR.

„În concluzie, în ceea ce priveşte cererea de reexaminare formulată de Preşedintele României în data de 28 noiembrie 2022, nu se poate susţine nici că aceasta a fost admisă sau admisă în parte, nici că a fost respinsă”, se explică în document.

„Între forma legii trimise iniţial la promulgare şi cea adoptată în urma soluţionării cererii de reexaminare formulate de Preşedintele României există o diferenţă specifică. Aceasta constă în înlocuirea sintagmei ‘5 ani’ cu sintagma ‘un an’. Însă această diferenţă specifică, dincolo de evidenţa faptului că nu reprezintă nici o formă de ‘admitere’ a cererii de reexaminare, ea nu poate fi considerată nici ‘respingere’ a acesteia, întrucât conţinutul normativ (…) a fost modificat”, a completat preşedintele.

Parlamentul a transmis, pe 23 decembrie, preşedintelui Iohannis, în vederea promulgării, Legea privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 160/ 2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 22/ 1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare, precum şi pentru completarea art. 25 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/ 1996.

OUG nr. 160/ 2020 are ca obiect de reglementare crearea cadrului legal necesar aplicării Regulamentului (UE) 2017/ 352 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 februarie 2017 de stabilire a unui cadru privind furnizarea de servicii portuare şi a normelor comune privind transparenţa financiară a porturilor.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Doar in porturi??? Peste to la statt sunt persoane care habar n-au cum sa faca bine. De la presedintele tarii pana la ultimul angajat din primarie, toti necalificatii, toti hotii, toti plagiatorii, tot interlopii sunt bagati in politica, in parlamrnt si guvern.

  2. Iohanis asta are ceva cu mine ca sunt in conducerea portului CT fara pic de experienta si pus de PSD.

  3. Pentru ce trebuie experienta dacă e om de partid? Se cere obediență.
    Si pe cine naiba interesează portul ala? Ducă-se naibii sa facă PSD ce vrea cu el. Exista în Grecia destule, în Croația, Italia, Olanda.

    • La fel gandeste si Iohannis, doar ca el trebuie sa simuleze ca face ceva pt tara. 🙂 O alta diferenta ar fi ca Iohannis e platit chiar sa faca ceva util.

  4. In CA din portul Constanta au venit numai oameni cu experienta ZERO. Puteti sa i luati la rand pe toti si vedeti de unde vin si pe ce filiera. Portul Constanta are nevoie in conducere de oameni care stiu si inteleg cum se conduce ai administreaza un port de asemenea marime.

    • CORECT !
      Unul dintre ei este Dan Catana. De fapt toti sunt o apa si un pamant. Nulitati in conducerea unui port precum Constanta.

  5. Cum e turcu așai pistolu, mai pe înțelesul tuturor hoți începând de la conducerea țări și terminând la femeie de serviciu în șparlament după cum spune ungurul:toată lumea ești hoț după lovitura de stat din 89