G4Media.ro

Cazul “straniu” al școlii online care a entuziasmat o comunitate. Predarea creativă,…

Cazul “straniu” al școlii online care a entuziasmat o comunitate. Predarea creativă, accesul la tehnologie și adaptarea la un nou curriculum- lecția unei municipalități din Norvegia

Când școlile au trecut online, în primăvară, din cauza pandemiei Covid-19, majoritatea covârșitoare a studiilor din țările lumii au arătat provocările, dificultățile și neajunsurile de care s-au lovit elevii, profesorii și părinții. Un studiu publicat recent arată că nu peste tot a fost așa: dificilă la început, predarea online a fost foarte bine primită, în cele din urmă, de toată lumea dintr-o comunitate mică din Norvegia, chiar preferată școlii tradiționale, din unele puncte de vedere, potrivit unui studiu dat recent publicității. De ce? Pentru că instituțiile de învățământ au oferit cam tot ceea ce în alte părți s-a spus că lipsește, de la acces la tehnologie la sprijin pentru copiii defavorizați și de la creativitatea lecțiilor – care au inclus acțiuni în natură – la mai multă libertate pentru elevi.

  • Conducerea școlilor din acea municipalitate norvegiană dorește, acum, să aplice schimbări în școli, pe baza experienței învățării la distanță prin care au fost nevoiți toți să treacă, în timpul perioadei de izolare, arată studiul realizat de Sara Bubb și Mari-Ana Jones, publicat inițial în septembrie și semnalat zilele trecute de Institutul pentru Educație al University College London. Cercetarea nu menționează municipalitatea unde s-a derulat, dar face trimitere repetată la un alt raport, cu aceleași autoare, care menționează municipalitatea Tysvær din zona fiordurilor norvegiene.
  • Studiul amintește că Norvegia este a doua țară din lume din punct de vedere al cheltuielilor pentru educație, dar se află în categoria de mijloc a clasamentului PISA 2018.

Localitatea unde a fost efectuată cercetarea este una mică, având doar cinci școli primare, un gimnaziu și două școli generale. Aceasta a permis consultarea largă a tuturor părților implicate în procesul de educație: chestionarul a fost completat de marea majoritate a profesorilor, părinților și a celor peste 1.000 de elevi.

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.