G4Media.ro

Cătălin Drulă: Greaua moştenire nu vine de acum trei luni sau de…

sursa foto: Facebook

Cătălin Drulă: Greaua moştenire nu vine de acum trei luni sau de acum cinci luni. În unele cazuri, vine de acum opt ani. Avem Lugoj – Deva, Lotul 2, un proiect strâmb pornit în 2013, blocat de patru ani de zile. Îmi revine minunata sarcină de a-l debloca şi de a-l pune pe roate

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, anunță că anul acesta va fi recordul în materie de sume investite în infrastructura rutieră şi feroviară, cu un buget de 8 miliarde de lei din fonduri europene nerambursabile şi contribuţie naţională.

„Mă lămurisem (de ce nu avem autostrăzi în România, n.r.) înainte de a ajunge la minister. De opt de zile mă uit la acest domeniu şi am bine dimensiunea a ceea ce se întâmplă în domeniu. Lipseşte sau a lipsit foarte mult capacitatea instituţională, competenţa, profesionalismul, apoi natura în sine a domeniului. Pentru un om politic nu prea e tentant să construiască pe termen lung. Oamenii nu mai au răbdare. Atunci e tentaţia de a promite marea cu sarea şi de a nu aşeza niciodată lucrurile pe baze solide. E nevoie de reformă, de profesionalism, de eficienţă. Nu toate proiectele care sunt în construcţie se termină în acest an. Totdeauna, e un stoc de proiecte care merge în oglindă. Au fost ani de zile când nu am reuşit să absorbim fonduri europene, dar anul acesta îmi doresc să fie recordul în materie de sume investite în infrastructura rutieră şi feroviară. Vor fi 8 miliarde de lei”, a comentat Drulă marți seara, la TVR1.

Ministrul a mai punctat că „greaua moştenire” nu vine de acum trei luni sau de acum cinci luni, ci vine, în unele cazuri, de acum opt ani.

„Avem Lugoj – Deva, Lotul 2, un proiect strâmb pornit în 2013, blocat de patru ani de zile. Îmi revine mie minunata sarcină de a-l debloca şi de a-l pune pe roate. Sunt straturi şi straturi de decizii proaste”, a adăugat Cătălin Drulă.

Suma de 8 miliarde de lei bugetată pentru infrastructură provine din fonduri europene nerambursabile plus contribuţia naţională, iar actualul Guvern nu se va atinge de aceşti bani pentru a face alte plăţi, a dat asigurări Drulă:

„Banii sunt din fonduri europene nerambursabile plus contribuţia naţională, de 15%. Cel puţin în ultimii ani, niciun Guvern nu s-a atins de finanţarea aceasta, pe fonduri europene. Problema a fost că nu am reuşit să cheltuim banii de acolo. Acest Guvern nu se va atinge de aceşti bani. Şi-a propus investiţii undeva foarte sus în priorităţi. Programul de guvernare are infrastructura în centru. Cele 8 miliarde se vor duce în proiecte pe feroviar şi rutier, proiecte care sunt în construcţie, precum ar fi Piteşti – Sibiu, Lotul 1, podul de la Brăila, Sebeş – Turda, Lotul 5 de la Piteşti – Sibiu, A0 Sud – autostrada de centură a Bucureştiului”.

Sursa Foto: Facebook

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. Nu mai scapam niciodata de mostenire si coruptie.

  2. Drula, lasă gargara și dă drumul la drumuri! Îți trebuie 10 ani sa faci autostrada Moldovei? Pe bune? Daca trăiai în China erai deja spânzurat.

    • Pe bune? Daca am lua de exemplu frumoasele planse oferite de PSD in urma cu 25-30 de ani pentru Sibiu-Pitesti, si apoi am compara cu situatia din teren (nu cred ca e gata nici REVIZUIREA studiului de fezabilitate pe tronsoanele grele, ca de licitatie de proiectare si construire, contract semnat, lucrari demarate nici nu vorbim)…oare ce li s-ar intampla in China? As fi trasi in teapa cu incetinitorul, in direct, la postul public national, banuiesc.
      Vom vedea cat timp va rezista actualul guvern, dar daca rezista pana la urmatoarele alegeri eu as fi multumit daca macar s-ar ajunge la demararea lucrarilor. Decat tromboane gretoase a la PSD, mai bine promisiuni ferme ca in 10 ani se circula cap-coada.

    • Doar creier iti mai tre’
      Gura ai

  3. Apa trece, greaua moștenire rămâne.

  4. OK, sa vedem putina curatenie printre incompetentii de la CNAIR si apoi niste rezultate.

  5. Domnul Drulă pare a fi mai inteligent decât îi permite timpul și contextul să comunice oral. Vom vedea în timp, după 1 an, 2, 4.

  6. Daune de 50 de milioane de euro are Romania de platit pentru rezilierea stupida a lotului 2 Lugoj Deva.

    Iar pentru lotul 3 reziliat de Cuc la 99% am pierdut deja garantia si probabil daunele vor fi cam la aceeasi valoare de 50 milioane euro cand pierdem procesul.

    Cam asta au facut ministrii PSD care acum sunt bine mersi in Parlament si incaseaza banu’. Nici o consecinta pentru ei.

  7. Alo USR ul, facem si noi ceva? Aveti cele mai tari ministere. Puneti osul daca va pricepeti. Daca nu, valea! Ne ati prostit, v-am votat, dar pana acum nimic…. gargara pe feisbuc … fițe si bășini.
    Altceva mai puteti?

  8. Pe Drula l-a lăudat Moise Guran, că ar fi inteligent.

    Dar se exprimă mediocru în limba română :
    „Lipseşte sau a lipsit foarte mult capacitatea instituţională, competenţa, profesionalismul, apoi natura în sine a domeniului.” Conform exprimării ar lipsi natura domeniului, e un anacolut.

  9. Are dreptate Drulă, primul ministru al transporturilor care spune lucrurilor pe lume.

  10. Loturi, autostrăzi, fonduri, miliarde, BLA, BLA, BLA…
    Și nu doar la Drulă. Și la Năsui, și la Vlad Voiculescu, și la Stelian Ion.
    Chiar îmi pare rău c-am votat USR-ul!

    • Lasa ca iti repari greseala peste 4 ani, psd deja ar fi pus la dispozitie si statii de incarcat masinile electrice pe autostrazile nefacute de USR, am fi depasit Israelul la vaccinari si toate salariile, alocatiile si pensiile ar fi fost crescute fara a impovara bugetul acum masluit de maleficii astia din USR

  11. Sunt de 3(trei saptamani) in ministere!psd a stat 30 de ani asa ca nu mai mancati….

    • Altceva nu stiu sa faca
      Daca te uiti in vietile lor vei vedea ca n au reusit nimic
      Asta si propaga: nimicul