G4Media.ro

Cât costă biletele de autobuz în marile orașe din România, raportat la…

Cât costă biletele de autobuz în marile orașe din România, raportat la tarifele majorate din București

Bucureștiul are, în prezent, cel mai ieftin transport la suprafață din marile orașe din România, o călătorie costând doar 1,3 lei. Societatea de Transport București a anunțat, însă, că prețul unui bilet va crește de 2,3 ori, de la 1 august, la 3 lei. Economedia a comparat prețurile biletelor și abonamentelor din cele mai mari orașe din România, pentru a vedea cât va plăti un bucureștean în comparație cu un locuitor din provincie pe transportul în comun de suprafață.

În ciuda majorării de preț, bucureștenii tot vor avea unele din cele mai mici tarife ale transportului în comun din România, cel puțin pe anumite categorii de bilete.

Pentru o singură călătorie cu autobuz, tramvai sau troleu, un bucureștean va scoate din buzunar 3 lei. Dintre orașele comparate, cel mai puțin plătește un locuitor din Constanța, respectiv 1,5 lei, mai mult decât plătește în prezent un bucureștean. Locuitorii din Cluj-Napoca, Iași și Timișoara scot din buzunar câte 2,5 lei pentru o călătorie (adesea limitată la o linie sau o anumită perioadă de timp).

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

39 comentarii

  1. Este foarte bine ca au scumpit, Nicusor se gandeste la sanatatea noastra, asa mai mult pe jos ne metine in forma maxima. Si asa sunt prea multi obezi in bucuresti.

    • Bă, da’ de ce să vă plătească bilet la preț redus (subventionat) toți cetățenii din România care plătesc taxe și impozite,vouă, celor din București?

      Dacă la Oradea, Cluj, Timișoara, Constanța, Craiova, Brașov, Pitești etc, biletul pentru transportul comun e peste doi lei, voi de ce vreți să plătiți doar un leu, sunteți cumva cetățeni speciali că ăia cu pensiile?

    • Problema la comparațiile astea cu alte orașe e tocmai distanta dintre un cartier și altul. E imposibil de mers pe jos la munca, la părinți, la cumpărături chiar. Iar dacă au fost atât de mici tarifele, era tocmai pentru a încuraja transportul in comun.
      Nu toți locuitorii Bucureștiului câștigă bine, sunt chiar sute de mii care supraviețuiesc fiindcă primăria subvenționează transportul în comun și încălzirea pe timp de iarna. E bine sa fim cu capul pe umeri și noi, și administratorii.

    • @cititoare: de acord, distantele sunt mari în București, dar dacă tresa schimbi mai mult de 2 autobuze ca să ajungi undeva, cred ca ai o problema. Poate pentru o stație poți merge și pe jos. La 2 autobuze folosite tot ești la 2 lei șaizeci. Serios acum, nu poți avea la nesfârșit tarife neschimbate de 13 ani.

    • Pt Cineva: daca trebuie sa schimbi 2-3 mijloace de transport nu le schimbi pentru cate o statie. Dar chiar si asa, la persoane care au probleme si nu pot si nu au voie sa mearga mult pe jos, daca trebuie sa schimbe multe mijloace de transport, de unde atatia bani din veniturile mici? In capitala totul e mult mai scump decat in provincie, stiu sigur ca asa e! Asa ca transportul e acum exagerat fata de salariul minim pe care il primesc multi pentru munca asidua.

  2. Da, dar noi suntem mai multi si stam ca sardinele.
    Cand costul total se imparte la mai multe persoane, pretul platit de fiecare este mai mic. Deci este normal si normal ca nu este binevenita aceasta majorare.

    • nu stam deloc ca sardinele decat pe cateva linii. acolo ar trebui suplimentat. iar de cand e pandemie e pustiu prin autobuze. dar si face mult pana la destinatie.
      iar calculul tau e eronat. suntem multi, dar si traseele sunt mult mai lungi. cati km ai in timisoara, cati in bucuresti? cate masini in total ai acolo, cate aici?
      aici nu e unitate de productie, cu cat produci mai mult amortizezi si iesi mai ieftin.

    • Să vezi cum e la Cluj, mergi ca sardinele aproape toată strada principală, și problema e că aproape toate liniile trec prin strada principală (logica îmi scapă). Intră pe google maps și uită-te la traseul drept din Mărăști până în Mănăștur. E, aproape toate liniile trec prin mare parte din traseul ăla. Sau linia 24B care are cele 2 malluri la capete, e jale.

      Iar la Cluj sunt controlori, nu merge (aproape) nimeni fără bilet.

  3. Foarte bine că au scumpit!

  4. ce dragut, fascistii G4, care se plangeau anul trecut ca sunt prea multi turisti in Tulcea, vor sa purifice si STB-ul

    Fara masterat in oceanografie, nu va mai da voie Tapalaga in autobuz. Miroase a saracie acest 131, pana si poza ii provoaca mancarimi.

  5. 3 lei e prea mult. Sa il faca 2 lei. Dar pe km. Pai ori suntem progresisti, ori numai suntem.

    • Daca faci socoteala pe numar de statii sau km de traseu, tot Bucurestiul ramane pe departe cel mai ieftin din tara. Dar tot sunteti carpanosi.
      Astept modificari si la gigacalorie. Ca e dublu in Timisoara fata de Bucuresti. Macar daca a-ti plati-o, dar e doar pe hartie subventionata, primaria n-a platit ani de zile, asteapta un faliment pentru a sterge datoria, sa ramana mai multi bani pentru restul de pomeni, gen ochelari, biciclete, inseminari si alte chestii esentiale pentru administrarea unei capitale.

    • @Tiberius Sa te audă Dumnezeu si sa tripleze Nicusor întreținerea. Pai ori suntem progresisti ori nu mai suntem. Sa platesti mult mai mult pe ceva foarte prost e esenta progresului.

    • Ioane, sa nu ne prefacem ca suntem prosti. Degeaba proclami gigacaloria eftina ca braga daca nu o platesti furnizorului. Si furnizorul nu e Bucurestiul, e o companie ROMANEASCA, tinuta in cvasifaliment de neplatile Bucurestiului cu ANII. Si cand (daca) va falimenta, paguba va fi incasata din buzunarul tuturor romanilor.
      Ma bucur ca macar acum se mai taie din populismele astea cu tarife mici. Ca preocuparea primarilor a fost doar cocolosirea alegatorilor cu tarife mici pentru un serviciu bagat in faliment de lipsa investitiilor. Ca n-au folosit nici macar fondurile europene gratis, atat de mare le-a fost dezinteresul. I-a interesat doar sa pompeze miliarde (la propriu) in Companii Municipale de Taiat Frunze falimentare, impanate cu pilosi din Ilfovul lui Pandele.
      Oricum, nu prea mai aud strigatele clasice cu Plicusor, sunt mult mai lesinate protestele pesedeilor, trebuie sa fie inca imbuibati cu salarii generoase in companiile inca nedesfiintate (Nicusoare, performeaza bine astia, mah?).

    • Daca ai salariul minim pe economie in Bucuresti, nu poti face fata in Bucuresti. Alimentele sunt mai scumpe, nu ai o fructa sau o leguma de unde sa iei din gradina ca la tara. Si poate iti ramaneau inainte 1-2 lei pe zi pentru un covrig. Acum, cu scumpirea asta inseamna ca nici covrigul ala multi nu-si mai permit sa il cumpere!
      Oricum, metrorex si stb erau subventionate si de la stat, dar si de la calatori. Asa ca scumpirea asta chiar nu se justifica in conditiile in care tot mai multi oameni raman someri, au salariile diminuate sau sunt platiti cand si cand…

  6. Cine va mai merge cu STB-ul? Falimentul scrie pe ei.

    • Sa imi fie cu iertare, dar stii si tu ca STB ul vostru merge pe minus.Nu ai cum dracu sa faci profit sau macar sa mergi pe 0 la pret de 1.5 lei biletul sau cat era. Asa ca se iau bani din altele ca sa mentina biletul ala ieftin. Ceea ce e o prostie.Trebuie subventionat pt anumite categorii care au nevoie individual de asta, restul sa plateasca pretul normal, cum e peste tot.

      Salariul e substantial mai mare in Bucuresti fata de restul Romaniei si va milogiti ca ultimii muritori de foame ca a crescut biletul la autobuz pana acolo unde trebuia sa fie defapt. Cam peste tot in tara e cam acolo pretul.

      Si tot voi va declarati indignati ca stati in busuri aglomerate fara aer conditionat sau care iau foc…pai din ce plm sa se cumpere altceva cand STBul, corupt si sifonat pana la dracu si inapoi, mai ruleaza si pe un minus care omoara bugetul capitalei?! Platiti in plm pretul corect la bilete..

    • Mersul pe jos face piciorul frumos.

  7. In Alba-Iulia prețul este 2,50 lei biletul valabil o oră.

    • Cluj, 2.50 lei valabil 30 minute. Încerc să-mi dau seama cum putea fi profitabil să mergi dublu km în București, și încă la un preț mult mai mic.

    • @Alina M Pai daca il tot votați pe piticu primar asa va trebuie. Sa va faca 100 lei pe 5 min, asa va trebuie. Sa il toti votati pe pitic

    • Ioane, eu nu l-am votat, că nu-s fanatică. Dar și dacă ieșea altul primar, întreținerea la autobuze tot atâta ar fi costat pe km parcurs. Carburantul, salariile, tot acolo. Nr. de bilete vândute, la fel.

      Și atunci cum să fii profitabil, sau hai, cum să nu ieși pe pierdere în București dacă traseele au mai mulți km, iar distanța dintre stații e mai mare? Și prețul nu acoperă costurile?

  8. Foarte multi merg fara bilet. Sa vedem daca se inaspresc si controalele.
    Conditiile STB/RATB vor ramane oricum aceleasi. Tot 20 de min stai dupa o masina

    • eu de cate ori am mers si a venit controlul, 1-2 a gasit fara, daca si aia. e adevarat, nu merg prin ferentari, damaroaia etc. poate conteaza si asta. dupa mine asta cu „foarte multi” era valabila acum multi ani. problema e cum zici si tu, stai mult dupa ele. dar stai mult din cauza masinilor mici. cand vor sa faca benzi dedicate tot voi, soferii, tipati ca va ia din benzi. toate simultan nu se pot face.

  9. Pentru bucureșteni plătește toată țara, c-așai-i într-o democrație originală ca a noastră. Regionalizare cât mai repede și fiecare să doarmă pe cât își așterne.

    • Da ma plateste toata tara, ar fi bine daca tara aia ar si munci ca sa plateasca ca pana una alta tara trage pib-ul in jos. Stb e la primarie asa ca nu ai nimerit, metroul e platit din bugetul national. Sa plateasca companiile impozit pe profit la punctul de lucru si nu la sediu social sa vedem cine cui plateste in mod real daca tot aveti boala pe bucuresteni. Eu vreau un bilet mai scump si limitarea gratuitatii intre anumite ore pentru a folosi banii aia in alte scopuri.

    • Am zis bine, multi se plang ca toate companiile platesc taxe acolo unde au sediul central si de multe ori acesta este in Bucuresti, ar trebui ca acolo unde se produc banii acolo sa plateasca si taxe ca sa ajute localitatile alea sa se sustina singure. Acum avem in Bucuresti un PIB peste media europeana pe cand cel national pe cap de locuitor e spre coada. Din pacate multi romani asteapta ca altcineva sa faca ceva pt ei si cand face un strain urla ca ne-am vandut tara.

  10. De curiozitate am cautat pib-ul pe cap de locuitor al Bucurestiului fata de restul tarii.
    Bucuresti 160% din media UE, Romania 70%, deci nu mai plangeti ca platiti pentru Bucuresti ca nu este cazul.

  11. Ministru durla a început reforma în transportul de persoane prin creșterea tarifelor : bucuresti-3 lei în comparație cu Dubai-3 dirhami=3.3 lei rușine inbuibatilor

    • Nu stiu de ce se face comparatia cu alte tari, asa lot sa zic si eu ca am dat in Dubrovnik 11 lei pe bilet. Aici vorbim de acoperirea costurilor.
      Ia zi, cat este litrul de benzina in Dubai?

  12. Și așa nu prea era folosit STB-ul decât de unii,pentru că majoritatea Bucureștenilor au cate două mașini chiar mai multe .
    Timpii de așteptare sunt peste înțelegere unui om, sa facă culoar unic pentru mijloacele de transport în comun, și apoi să mărească tariful .
    Vezi troleibuzele liniei 96 care circula spre Gara de Nord cu viteza melcului, porecla este chiar sugestivă ” cățel pe sârmă”.
    Nu se va schimba nimic în mandatul „cuibului de barza”.

  13. Va descuraja utilizarea transportului public.
    Și așa parcul este învechit mai ales la tramvaie și troleibuze,jeg in interior și timpi de așteptare mari pentru că nu au culoare unice de circulație.

  14. Pentru un drum de 10km e mai ieftin sa mergi cu masina personala. Atunci cum incurajati sa scapam de poluare? Mai bine mariti pretul la benzina si ieftiniti transp in comun, sau il faceti gratuit.

    • Asa vor face, vor scumpi benzina, ca la scumpiri sunt experti. Mai sunteti multi care cereti sa platiti mai mult pentru acelasi serviciu? 🙄

    • Transportul este gratuit de multi ani in multe tari pentru a evita aglomeratia si poluarea cauzata de fiecare autoturism. La noi avem si salariile cele mai mici din UE, dar stam in top la pretul transportului in comun, la alimente, la tot!

  15. Poate cei din alte localității au conditii in mijloacele de transport noi in București ce avem tramvai rupte,murdare,fără aer acestea sunt condiții?I-a și invita pe toți demnitari cu functii inalte să circule zi de zi cu ratb din bucurești

  16. Mizeria din autobuze este în pare parte datorata oamenilor care circula cu STB.
    Cât timp lumea este certată cu coșurile de gunoi o sa fie complicat sa se poată facă ceva. Mereu se găsesc scuze de o parte și de cealaltă dar nimeni nu face nimic. Aglomerație, mizerie, lipsa de educație, nepăsare, înghesuială toate la 2,5 lei.
    Brașov la 2,5 lei călătoria , Cluj la 2,5 lei călătoria dar nu vezi ceea ce vezi în autobuzele din București.
    Nu ar strica amenzi și pentru coji de semințe pe jos și pungi de chipsuri înfipte între scaune.

  17. In Bucuresti sunt mult mai multi calatori, deci nu iesea nimeni in pierdere, stai linistita Alinuta, prietena din bancuri a lui Bula Drula! Sau a lui Plicusor Ban! :)))))

  18. Pretul ramane oricum nejustificabil de mare pentru conditiile oferite.
    Nu e vorba de gunoaie in mijloacele de transport in comun, ci de scaunele innegrite de murdarie care nu au fost sterse, curatate vreodata de la darea in folosinta a mijlocului de transport.
    Se asteapta zilnic chiar si o ora pe anumite linii de transport in comun. Iti expira si sms-ul si biletul unic pe care il bagi la metrou si cand iesi sa schimbi cu un tramvai sau autobuz, astepti si deja timpul a expirat, ce sa vezi! Nu e normal sa fie atat de scump transportul in comun in toata Romania! Nu e justificat la salariile de aici comparabil cu cele din afara. Poate or fi unii care au si salarii foarte bune si nu ostenesc prea mult sau unii nici nu au calcat vreodata pe la locul respectiv de munca, nu muncesc deloc, dar acelea sunt cazuri izolate si nu merg ei cu transportul in comun, sa fim seriosi!