G4Media.ro

”Canibalizarea” aeroporturilor din Satu Mare și Baia Mare / Propunând aceleași curse,…

”Canibalizarea” aeroporturilor din Satu Mare și Baia Mare / Propunând aceleași curse, cele două aeroporturi ”se sabotează încet, dar sigur”

Aeroportul Internațional Satu Mare și Aeroportul Internațional Maramureș propun aproximativ aceleași curse aeriene, deși se află la doar 45 de minute unul de altul, iar asta va însemna pe termen lung falimentul ambelor, scrie Gazeta de Nord-Est.

Compania aeriană HiSky va începe operarea a trei zboruri externe spre Milano, Londra și Paris, cu o frecvență de două zboruri pe săptămână spre fiecare destinație, dinspre și spre Aeroportul Internațional Maramureș.

În mare măsură, este vorba despre aceleași destinații ca și cele deja existente de la Satu Mare, iar în această situație, aeroporturile din Satu Mare și Baia Mare riscă să se autodistrugă, conform analizei făcute de sătmăreanul Mircea Spătar, un specialist în domeniul turismului.

”Vom vedea ce se întâmpla când e gata subvenția și compania aeriană constată că nu are grad suficient de ocupare pe aceste rute, pentru că unii zboară la Satu Mare, alții la Baia Mare și riscă ca ambele zboruri să aibă grad de ocupare de 50% și astfel va renunța. (…) Și uite așa din dorința de a avea zeci de zboruri și fără sa gândim o strategie comuna pe termen lung , fără sa verificam o statistică sau să întrebam măcar de oameni competenți în domeniu (…), cele două aeroporturi, voit sau nu, se sabotează încet dar sigur”, a comentat Mircea Spătar.

Sursa Foto: infrapress.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

16 comentarii

  1. La distanța dintre ele era suficient un singur aeroport. Dar te pui cu orgoliul incompetenților care vor să fie șefi de aeroport ?

    • Ce asteptari sa ai de la maramureseni….

    • un singur aeroport la distanta egala intre satu mare si baia mare
      dar cum spui , te pui cu prostii

    • Noi din Baia Mare zburam mai mult din Cluj sau Budapesta e binevenit orice operator, plus ca pentru localități ca Negrești-Oaș, Vișeu sau Borșa unde 50%+ sunt plecați e mai aproape Baia Mare ca Satu Mare

    • Foarte mulți părerologi 🙂
      Aeroportul Baia Mare e inaugurat în 1964
      Aeroportul Satu Mare e inaugurat în 1975
      Faptul că o companie privată alege să aibă zboruri de pe ambele aeroporturi către aceleași destinații se datorează cererii, când nu vor mai avea cerere, vor opera anumite curse de pe un aeroport și restul de pe celălalt. Sau toate de pe unul singur, funcție de taxele de aeroport.
      Dar cum numărul zborurilor crește datorită celor care muncesc în străinătate, nu știu de ce se bagă în seamă diverși părerologi

    • @Dan, în Satu Mare operează Wizzair, în Baia Mare esky, fiecare cu treaba lui

    • @Gogu, cu atât mai mult 🙂
      E vorba de 4 companii diferite, piața va decide dacă e nevoie de atâtea zboruri, nu văd motive să închidem deja un aeroport.

    • @Dan, da piața va decide… În aeroportul Baia Mare s-a investit pentru modernizare vreo 2 mln de euro.. Nu pentru a zbura biplane

  2. „Patriotismul local” a fost descris de Caragiale. Recititi!
    Cred ca nici aeroportul Ghimbav nu va face mare brânza.

  3. Cursele vor muri cum a murit cursa Baia Mare – București a BlueAir-ului
    3 luni a durat ,,minunea”. Dar la valoarea noastră (a maramuuuu….), 100 de euro pe sens la Tarom e nimica toată. Nici cele 12 ore pe tren nu sunt…

    Penibil…

  4. E vorba de cerere aici, marilor experți

  5. Cine saboteaza pe cine? Ia iteresati-va in media sau „corifeii” Jud. MM câți euroi au dat la compania sa „ademenească” sa opereze la Baia Mare?

  6. trebuia mentionat asta:
    Aeroportul Baia Mare e inaugurat în 1964
    Aeroportul Satu Mare e inaugurat în 1975

    • @Dan, nu vă supărați, dar primul Aeroportul din Satu Mare a fost inaugurat în 1936.. Anul ’75 este anul în care al doilea aeroport apare în Satu Mare, cel actual. La Baia Mare primul aerport a fost inaugarat în 1951…

  7. Nu conteaza care a fost primul, conteaza care companie aeriena va putea sa se sustina financiar. Speram ca baimarenii sa reuseasca un grad de ocupare a aeronavelor cat mai mare pt a le asigura zboruri, spre cat mai multe destinatii.
    Concurenta este benefica intotdeauna.

  8. @ Flavius dragă , asta e concluzia ta inteligentă ? Nu mai pune la suflet că viața e scurtă !