G4Media.ro

Căile ferate germane vor testa un tren alimentat cu hidrogen, produs de…

Căile ferate germane vor testa un tren alimentat cu hidrogen, produs de Siemens, în 2024 / Noile trenuri ar putea înlocui garniturile diesel dacă proiectul pilot va avea succes

Trenurile alimentate cu hidrogen ar putea să înlocuiască într-o bună zi garniturile diesel care circulă în prezent pe rutele feroviare din Germania dacă un proiect-pilot, anunţat luni de Deutsche Bahn şi compania Siemens, va avea succes, informează DPA, citată de Agerpres.

Testul va avea loc în 2024 în sud-vestul landului Baden-Wurttemberg, potrivit unui comunicat publicat de Deutsche Bahn, operatorul feroviar de stat din Germania.

Noul tren, construit de compania Siemens, un gigant din industria tehnologiei cu sediul general la Munchen, va avea o autonomie de deplasare de 600 de kilometri.

„O revoluţie prietenoasă cu mediul a transportului este posibilă”, a declarat Sabina Jeschke, reprezentanta departamentului pentru digitalizare şi tehnologie din consiliul de administraţie al Deutsche Bahn.

Compania germană doreşte ca trenurile sale să devină neutre din punct de vedere climatic în următorii 30 de ani. Printre alte aspecte, acest obiectiv implică înlocuirea a peste 1.300 de trenuri diesel aflate în prezent în exploatare.

Alimentarea cu hidrogen este considerată o opţiune verde pentru liniile ferate care nu au fost încă electrificate, iar numărul lor este încă destul de mare.

Aproximativ 13.000 de kilometri de căi ferate nu deţin echipamente suprapuse de alimentare electrică, reprezentând 39% din reţeaua feroviară germană.

Pentru aceste rute, Deutsche Bahn testează de asemenea modele hibrid diesel-baterie şi va testa în viitorul apropiat mai multe trenuri alimentate doar cu baterii.

Principalul operator feroviar german experimentează totodată aşa-numitul model „eco-diesel”, care foloseşte combustibil reciclat.

Deutsche Bahn intenţionează să îşi crească procentul de trenuri ecologice utilizate în reţeaua sa de la 60% în prezent până la 100% în 2038.

Hidrogenul folosit pentru a alimenta trenul Siemens ce va fi testat în 2024 va fi obţinut cu ajutorul unui motor ecologic, a precizat compania germană.

Acel tren va asigura legăturile regionale între oraşele Tubingen, Horb şi Pforzheim timp de un an.

Specialiştii în domeniu speră că acest proiect va realiza o economie de 330 de tone de dioxid de carbon în fiecare an.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

7 comentarii

  1. Intre timp, caile ferate romane se darama, fiindca PSD si PNL nu au facut nimic.

  2. Nu-i pasa nimanui cat costa. Se acopera din economiile pe care le fac nemtii hilotii de pe campul de spaaranghel si din abatoare, carora nu le dau salariu mediu, asigurari sociale, ingrijiri medicale, scoli la copii, azile la batrani etc. Gesheft!

  3. Nimic nu-i mai bun decat un fier infipt in priza … Tot inductia magnetica(descoperita de Siemens) e baza.

    • *Conductanta, pardon. A pus ‘ohm’-ul cu curu’n sus, mare lucru n-a facut …

    • **Cel mai bine le facem pe propulsie bazata pe energie de puscarias … Nimic nu se compara cu satisfactia sufleteasca cand vezi ca un vinovat plateste, lasand detaliile la o parte …

  4. Mai rasfirati baieti la comentarii diferite , nu asa unu’ comenteaza altu’ raspunde niznai

  5. E greu sa scriem separat, cand suntem atat de multi realisti.

    Si chiar daca am scrie separat, disonanta ta cognitiva nu ar fi cumva protejata. Tu te agiti la fiecare propozitie care descre lumea asa cum e, in contrast cu aiurelile din weltanschauungul tau.