G4Media.ro

Bucureștiul rămâne fără autobuze electrice. Primăria a anulat și a doua licitație,…

Sursa foto: Primăria București

Bucureștiul rămâne fără autobuze electrice. Primăria a anulat și a doua licitație, după ce toate ofertele au venit din Turcia și China

Primăria Municipiului București a anulat miercuri și a doua licitație pentru achiziționarea a o sută de autobuze electrice, potrivit anunțului postat pe site-ul de licitații publice. Motivul anulării – ofertele din Turcia și China nu au fost conforme cu cerințele. La prima licitație anulată, ofertanții respinși fuseseră tot din Turcia și China.

Asociația Metrou Ușor critică Primăria Capitalei pentru modul în care a elaborat caietele de sarcini ale celor două licitații și susține că prețul impus de municipalitate a dus la îndepărtarea producătorilor consacrați de autobuze electrice.

”În vreme ce Cluj, Turda sau Brașov au deja autobuze electrice în circulație, la București asistăm la a doua anulare a licitației. Este cea mai elocventă dovadă că, asa cum am mai atras atenția, caietele de sarcini nu reflectă standardele pieței, cu cerințe mult sub nivelul de calitate al producătorilor consacrați. De exemplu, prețul per autobuz a descalificat toți producătorii europeni de renume”, arată Asociația Metrou Ușor într-un comunicat de presă.

Ofertele descalificate miercuri au fost depuse de:

– Asocierea turcă TEMSA ULASIM și ANADOLU AUTOMOBIL ROM
– Compania turcă BOZANKAYA OTOMOTIV
– Asocierea dintre un producător român de tractoare (COSTA UTILAJE) și compania chineză Zhengzhou Yutong Bus

Principalele criterii de evaluare a ofertelor au fost prețul, capacitatea de transport și consumul de energie electrica.

Este a doua mare licitație ratată de Primăria București pentru mijloace de transport în comun, după cea de tramvaie, suspendată după o decizie a CNSC, care a cerut reevaluarea ofertei unui competitor turc.

De altfel, companiile turcești au câștigat până acum licitațiile pentru 400 de autobuze Diesel și pentru 100 de troleibuze.

Foto: Bucureștiul rămâne cu autobuzele Diesel și vechile tramvaie (Sursa: PMB)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. Dupa ce multi si-au luat teapa in favoarea turcilor, normal ca acuma nu mai vor sa participe la circul volintiresei.

  2. București e Trump
    Cluj e Musk
    Change my mind

  3. doar turcii si chinezii liciteaza, fiindca ei accepta sa dea partea leului.

    • Smecheria e sa faci caietul de sarcini astfel incat sa nu vina decat cine vrei tu…

      Le-au facut orientate atat de ostentativ incat s-au speriat si ei.
      Potentialii concurenti seriosi, care stiu sa citeasca „semnele” nici nu si-au mai batut capul sa participe la o competitie cu parti-pris evident.

  4. titlu: toate ofertele au venit din Turcia și China
    text: producător român de tractoare (COSTA UTILAJE) și compania chineză Zhengzhou Yutong Bus

    • Romanii au fost bagati doar ca sa castige favorabilitate la contract, ii iese o spaga grasa directorului si in rest nimic, nici abtipildurile nu se monteaza aici.

  5. Turcia tocmai invadează apele Greciei pentru a forța forarea ilegală de hidrocarburi. De ce să le mai dai bani turcilor?

  6. Brasov si Turda au cumparat de la cehi, marca SOR. Pentru Cluj au cumparat Solaris Urbino electrice (probabil cel mai bun raport calitate/pret).
    In Bucuresti, Firea a facut caietul de sarcini dupa profilul produselor orientale.

  7. Dragi romani, chiar daca suntem pe cale de disparitie, va rog eu, nu mai poluati planeta nici macar cat o faceti acum (mai putin decat un boschetar american).

    Trebuie sa lasam curat pentru hahahahahaha urmasii hahahahahahaha nostri hahahahahaha

    • Tu poluezi inclusiv mediul digital, cu dezinformari si instigare la ura doar ca sa-ti faci norma de postari.