G4Media.ro

Bucureştiul doreşte să atragă finanţare europeană de jumătate de miliard de euro…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Bucureştiul doreşte să atragă finanţare europeană de jumătate de miliard de euro pentru modernizarea a 50 de kilometri de linie de tramvai

Municipalitatea bucureşteană doreşte să atragă 500 de milioane de euro prin Programul Operaţional Regional, în vederea modernizării a 50 de kilometri de linie de tramvai, a anunţat, luni, primarul general Nicuşor Dan, citat de Agerpres.

El a declarat, într-o conferinţă de presă, că Bucureştiul are în momentul de faţă o reţea de linii de tramvai de 150 de kilometri, dintre care 100 au fost modernizaţi la începutul anilor 2000. Municipalitatea mai are de modernizat 50 de kilometri şi îşi doreşte construirea a încă 30, a precizat NIcuşor Dan.

„În ceea ce priveşte cei 50 de kilometri – principala urgenţă – costul este de aproximativ 500 de milioane de euro, pe care sperăm să îi putem accesa prin Programul Operaţional Regional, care se va lansa în această toamnă pentru regiunea Bucureşti-Ilfov. Pentru asta trebuie să avem pregătite studiile. În momentul de faţă avem DALI-urile pentru 35 dintre cei 50 de kilometri. Dintre aceşti 35 de kilometri, 20 au fost trecuţi prin Consiliul General. Până la jumătatea lunii iunie vom avea toate DALI-urile şi, până la sfârşitul lunii iunie, vom avea hotărârile trecute prin CGMB, astfel încât în momentul în care se lansează Programul Operaţional Regional pe mobilitate pe Bucureşti-Ilfov să putem să aplicăm”, a explicat primarul.

Potrivit acestuia, în prezent, pentru extinderea reţelei, PMB lucrează la caietul de sarcini necesar studiului de fezabilitate. La Piaţa Unirii ar urma să fie conectate linii de tramvai care se sfârşesc în acest moment fie la Mitropolie, fie la Piaţa Sfântul Gheorghe. Achiziţia pentru studiile de fezabilitate ar urma să fie lansată în luna iunie.

Edilul general a menţionat că în şedinţa din 2 iunie a Consiliului General al Capitalei urmează să fie aprobate documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru 14 peroane de câte 40 de metri. Acestea vor fi realizate de către Trustul de Clădiri Metropolitane pe linia 41, unde vor circula tramvaiele livrate de Astra Arad. Şapte peroane similare urmează să fie amenajate şi pe alte linii de tramvai. Primul tramvai de la Astra Arad urmează să fie livrat în luna iunie.

Pentru cele 100 de autobuze electrice, achiziţie finanţată din POIM, a fost transmisă documentaţia la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), urmând să fie publicată pe SEAP. În vederea achiziţionării a 100 de troleibuze, pentru care municipalitatea beneficiază de finanţare de la Fondul de Mediu, a fost elaborat studiul de oportunitate, care va fi supus votului CGMB pe 2 iunie, urmând să fie lansată achiziţia, a mai indicat primarul general.

Totodată, PMB a solicitat finanţare din PNRR pentru achiziţionarea a 22 de troleibuze, iar studiul de oportunitate în acest sens va fi votat tot în şedinţa din 2 iunie.

Edilul general a atras atenţia asupra faptului că Bucureştiul a achiziţionat doar 17 tramvaie noi după 1989, iar necesarul se ridică la cel puţin 300.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Deci un km de linie de tramvai costa 10 milioane de euro?! E facuta din aur??La banii astia mai bine faci direct metrou!

    • 10 milioane e doar consultanta și studiul de fezabilitate. Pt linii trebuie alți bani.

    • Ce amuzanti sunteti, pr0stalai. 10 mil nu inseamna numai sinele. Inseamna si partea electrica, inseamna macaze automatizate si semaforizar si repararea strazilor pentu aducere la nivel ca sa nu mai Lambada in tramvai.
      E chiar ieftin.

  2. Respect domnule primar!

  3. As putea comenta pe eficienta utilizarii fondurilor, sau daca solutia care raspunde pe termen mediu si lung nevoilor cetatenilor si dezvoltarii orasului…insa vazand prognozele privind absorbtia fondurilor 2014-2020 restante, 2021-2027 neincepute si PNR .. toate in acelasi timp… apreciez orice initiativa de investitie..si atragere de fonduri….Sper insa ca s au gandit nu numai la linii ci si la tramvaie, la ce se intampla daca pastram liniile alea cu impact asupra celorlalte mijloace de transport si la aia care merg cu ele…in urmatorii x ani..

  4. Este evident o suma gigantica, mult exagerata, scoasa din abdomen, in absenta proceselor neuronale minimale. Deja se incepe cu o frauda clara, print supraevaluare grosiera, dar….fiind vorba de ND…