G4Media.ro

DOCUMENT Raportul România Educată a fost lansat public de președintele Klaus Iohannis:…

DOCUMENT Raportul România Educată a fost lansat public de președintele Klaus Iohannis: teze unice, BAC aplicat, salarizare diferențiată printre propuneri

Raportul România Educată a fost lansat public de președintele Klaus Iohannis. Documentul, numit “România Educată. Raport al Președintelui României, Klaus Iohannis”, prezintă de-a lungul a peste 100 de pagini Viziunea pe educație până în 2030, listează problemele din învățământ și propune o serie de soluții.

Citește pe Edupedu.ro documentul integral și cele mai importante propuneri ale lui Klaus Iohannis

Foto: InquamPhotos / George Călin

Doneaza prin PayPal paypal icon
Donatie recurenta

Doneaza lunar pentru sustinerea proiectului G4Media

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Doneaza prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

16 comentarii

  1. Hopa!
    S-a trezit Mos Martin.
    Hai ca-i promitator ce zice, dar cam tarzior si cam putin. Hai sa vedem mai multe, nu doar pentru educatie.

    • Zice bine pe dracu’. și el vrea sa umble la forma ca și cei dinainte, dar fondul, adică finanțarea, dotarea, pregătirea profesorilor nu îl doare. Tot mai mult stress pe copii în loc să se analizeze de ce sunt scoli și licee cu promovabilitate f mica sau chiar zero la examenele naționale

  2. Spicuiri din strategia ”România educată”: ”Profilul copilului la finalizarea studiilor
    Maria are 6 ani, este absolventă de educație timpurie. Ea este caracterizată printr-o capacitate de auto-reglare astfel încât să ajungă singură la o stare naturală de bine (echilibru cognitiv – socioemoțional). Este un copil creativ, fericit și cu un sentiment de siguranță fizică și emoțională, are noțiuni de bază despre sănătatea corpului și înțelege diferențele de gen. Simultan, Maria are deprinderi elementare de viață, în raport cu tot ceea ce este în jur (igienă, comunicare, socializare). Mai mult,
    Maria își cunoaște rădăcinile, comunitatea și înțelege modul în care acestea relaționează
    între ele. De asemenea, Maria are următoarele abilități și competențe:
    să se joace cu copiii, să se împrietenească cu alți copii, să dezvolte relații funcționale cu
    aceștia, dar și cu adulții cu care interacționează (părinți, profesori etc.);
    să mănânce și să se îmbrace singură, să își aranjeze lucrurile și să facă ordine în camera ei;
    să înțeleagă natura și mediul înconjurător;
    să facă adunări și scăderi simple;
    să folosească cuvinte de bază în limba engleză sau într-o altă limbă de circulație
    inter națională și să vorbească corect limba română;
    să urmeze exemplul adulților din viața ei;
    să aleagă între diverse opțiuni/variante de învățare, joacă, interacțiune și să se adapteze la cerințele societății, să folosească tehnologia;
    să fie un partener de discuție, alături de părinți și grădiniță, în chestiunile care o privesc;
    să înțeleagă ce îndatoriri are în familie și la grădiniță;
    să fie tolerantă, să îi pese de colegii ei, de animale și de natură;
    să înțeleagă într-o mare măsură valoarea banilor;
    să facă diferența între adevăr și falsitate, între realitate și fantasme ”
    ”Profilul tânărului la finalizarea studiilor
    Andrei, absolventul de învățământ secundar superior, are capacitate de analiză și sinteză, lu-
    crează bine într-un mediu multicultural, folosește tehnici de muncă intelectuală independent și
    manifestă comportamente compe ti tive și colaborativ–constructive, con știentizează importanța dezvoltării durabile și sustenabile și își ajustează proiecția asupra carierei și vieții în funcție de acestea.
    Andrei este un tânăr responsabil, care deține abilități sociale bazate pe un sistem de valori în care crede și pe care le practică, are competențe tehnologice, digitale și de comunicare care îi permit să se adapteze la diferitele schimbări pe care nu le poate iniția sau influența. Înțelege evoluțiile pieței muncii, pe care le integrează în alegeri personale de calitate, manifestă reziliență și o etică a muncii bazată pe valorizare socială. Știe că abilitățile antreprenoriale sunt importante și caută permanent să și le dezvolte, asumându-și o existență viitoare de adult creativ, orientat către soluții.”
    Este cât se poate de clar !

  3. A fluierat in biserica, a propus salarizarea profesorilor in functie de performanta. Iar or sa sara toti profesorii in bratele Abramburicai sa-i apere.

    • Care profesori?Aia cu carnetele rosii de pe vremea impuscatului si rebranduite frumos cu un trandafiras tepos???

  4. Zice bine pe dracu’. și el vrea sa umble la forma ca și cei dinainte, dar fondul, adică finanțarea, dotarea, pregătirea profesorilor nu îl doare. Tot mai mult stress pe copii în loc să se analizeze de ce sunt scoli și licee cu promovabilitate f mica sau chiar zero la examenele naționale

  5. Abia astept sa citesc acest proiect! Daca s-a lucrat timp de doi ani, trebuie sa aiba ceva bun in el!…

    • Merita sa credem ca este altceva decat ororile de pana acum! Mai ales ca vine de la un profesor ,fost inspector scolar ,deci cineva care a lucrat in sistem! Ce i-a impiedicat pe ceilalti sa faca ceva bun pentru copii, proiecte de educatie moderna, nu intepenita in mentalitatea comunista, aceea de a memora date si cifre?FOAMEA DE BANI NEMUNCITI, FURTUL DIN BANUL PUBLIC, FOAME MOSTENITA GENETIC DE LA PARINTII LOR SPIRITUALI, BOLSEVICII!

  6. Zice de finanțare suficienta dar nu e clar cât și ce înseamnă.

  7. Tara arde si Iohannis isi face freza…

  8. Tractoristule,lita, emile,unule, ce de celebritati ,numai unul si unul!!! Asa-i ca strugurii sunt acrii?Voi, bolsevicii,ati trecut si pe la alte scoli in afara de scoala generala ?Daca treceati de scoala generala, acum nu mai erati mancatori de rahat de pop-genunche, de abramburica educatiei -androneasca-mituita de Microsoft pe vremea lui Nascase ,nepotul celebrei sale matusi Tamara! Hai, plecati repede la partid, se imparte ratia de rahat pe ziua de azi, sa nu o ratati ! Decat niste ministri impostori netrecuti de scoala generala cu adevarat ci cu diplome luate cu recomandare de la PCR, mai bine cred intr-un profesor de fizica ,fost inspector scolar pe judet ,ridicat prin propria minte in functii ,nu cu proptele de la partid!

  9. Radulescu marcel, aia cu 6%din pib este la proiectul hotilor de la sediul din Kiseleff, aia cu proiectul”Romania furata”!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.