G4Media.ro

BREAKING Patronatul Dacia și sindicatele au convenit oprirea temporară a uzinei de…

BREAKING Patronatul Dacia și sindicatele au convenit oprirea temporară a uzinei de joi până pe 5 aprilie. Șomaj tehnic pentru angajați, care vor fi plătiți cu 85% din salariu

UPDATE 1: Ion Iordache, vicepreședintele Sindicatului Automobile Dacia, a anunțat că uzina Dacia se închide temporar de joi, 18 martie, până pe 5 aprilie. Salariații vor fi plătiți, conform contractului colectiv de muncă, cu 75% din salariu, potrivit declarațiilor lui Ion Iordache pentru G4Media.ro. ”Uzina se închide la mâine dimineață la ora 7. Închiderea temporară e pentru a-i proteja pe angajați, uzina avea suficiente comenzi, nu aceasta a fost problema. Vom avea discuții zilnic cu administrația uzinei pentru a vedea cum îi putem proteja pe angajați după 6 aprilie, când începe lucrul”, a declarat Ion Iordache pentru G4Media.ro.

Articol inițial: Ion Iordache, vicepreședintele Sindicatului Automobile Dacia, a anunțat pentru G4Media.ro că la ora 9 au început negocierile cu patronatul Uzinei de la Mioveni pentru eventuala oprire temporară a lucrului.

”Avem această întâlnire pentru a stabili un program de închidere a uzinei, să vedem dacă oprim lucrul joi sau vineri. E vorba de 14.000 de oameni, trebuie să îi protejăm, nu putem continua așa. Trebuie să găsim o soluție pentru a intra în șomaj temporar. E greu să îi protejăm pe muncitori în uzină, sunt multe spații comune în care intră în contact”, a declarat Iordache pentru G4Media.ro.

Uzina Dacia este cel mai mare angajator în industrie din România.

Marţi, compania Ford a anunţat că angajaţii fabricii de la Craiova vor intra în şomaj tehnic începând de joi, 19 martie, şi vor beneficia de o indemnizaţie de 78% din salariul de bază, după ce conducerea grupului a luat decizia de a suspenda temporar producţia la principalele fabrici din Europa.

„Este de aşteptat ca suspendarea temporară a producţiei să dureze câteva săptămâni, în funcţie de evoluţia acestei pandemii, de restricţiile impuse la nivel naţional, de constrângerile legate de lucrul cu furnizorii, dar şi de nevoile de stoc ale dealerilor. Această măsură este luată în contextul restricţiilor impuse de guvernele naţionale în privinţa transportului şi contactelor personale, astfel că vânzările de maşini şi componentele sunt afectate la nivelul întregului continent. Pe durata opririi temporare a producţiei, angajaţii Ford Craiova se vor afla în şomaj tehnic şi beneficiază de o indemnizaţie de 78% din salariul de bază, precum şi de celelalte drepturi prevăzute de lege pentru astfel de situaţii,” se menţionează în comunicat.

Ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, a declarat că se află în discuţii cu oficialii Ford de la Craiova pentru a găsi soluţii de ajutor, după cele două săptămâni în care compania va susţine din surse proprii plata şomajului tehnic.

Foto: Gov.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

21 comentarii

  1. Sa lucreze de acasa,ca tot e la moda.

    • Dom’ Presedinte KWI, PNL, Șparlamentari ai Românicăi,
      Cu durere maximă in suflet, că am luat linie de credit de la The Big Boss și am achiziționat cazane de ultimă generație, deci: cu durere mare in suflet vă spun că trebuie să luați măsuri radicale ca să puteți spera sa opriți pandemia: Mai jos doar câteva:
      – plafonați salariul mediu la STAT, la salariații care nu se află în prima linie de luptă cu virusul, la salariul mediu pe economie! Cu banii astfel economisiți convertiți o unitate de producție de componente auto sau chiar de producție de autoturisme în unitate de producție de aparate de ventilare, atât de necesare în secțiile de ATI…Tot din economii finanțați producția de măști și de combinezoane la Apaca, eventual rugați-l pe dl Petre Roman să mergă în mijlocul croitoreselor ca să le aducă aminte de vremurile trecute și potente: „Nu vrem Kent, nu vrem valută…”
      – decretați cât mai urgent Starea de Asediu și scoateți Armata, Poliția și Jandarmeria pe străzi ca să limiteze circulația fără rost și să prevină actele de vandalism și tâlhariile la care membrii PSD s-ar putea deda curând…;
      – preparați cât mai curând soluții biocide, fie și artizanale, și spălați străzile și tot ce intâlniți în cale. Distribuiți populației GRATUIT cantitatea rămasă;
      Acum va rog sa scuzați, trebuie să fug pentru ca-mi dă un cazan în foc…!

  2. FIREA se răzbuna pe gravide acum in plina criza.

    Concret, acum când suntem abia la începutul unei crize de sănătate (avem încă 200 de cazuri) s-a suspendat acordarea de vouchere.
    Acum când banci si tot felul de instituții încerca să vină în întâmpinarea cetățenilor PRIMARITZA SINISTRA FIREA FIREA FIREA A SUSPENDAT ACORDAREA DE VOUCHERE PT GRAVIDE.

    MULTUMIM pt tot FIREA, ocupate liniștită de politica si imaginea ta, bucureștenii sunt ultima ta grija . .

    • CERSETORII ?

    • @Gică = FIREA ?!?
      Țața FIREA activa pe comunicare ca de obicei, foarte frumos sa jigniți gravidele . .
      Deci pentru FIREA si pensionarii sunt cersatori . .
      FRUMOS, FRUMOASE JIGNIRI Țața FIREA !!!

  3. Mare este lenea….

  4. la munca putorilor!!!!

  5. Wow!!!
    Sindicate care cer intreruperea lucrului….
    Pe bune?? Ar trebui sa ceara masuri de protectie sporite nu sa intre in somaj…
    Poate muta productia de Dacia in Maroc, ca sunt numai 44 de cazuri acolo, sa vezi atunci circ pe sindicalistii nostri…

  6. Mai oameni buni, mai puteti de atata rautate in comentarii?

    • In realitatea virtuala inca o suta de ani, in lumea reala fac in pantaloni.

    • Este incredibil, cata rautate, ce limbaj trivial, cata lipsa de curtoazie, din partea unor participanti pe acest forum.

  7. Cate luni cred sindicalistii ca vor primi salariu daca aceasta criza continua jumatate de an sau mai bine ? De fiecare job la ei depind 8-10 joburi in industria pe orizontala – care n-are „conract colectiv de munca”.

    Toata lumea trebuie sa continue activitatea economica, mers de la servici acasa si retur si eliminarea restului contactelor sociale. Virusul se va raspandi oricum, dar e diferit daca inchidem economia si societatea si revenim rapid in Evul Mediu sau pastram active capacitatile soietatii de a reactiona si supravietui.

    Da, avem riscul sa pierdem zeci de mii de cetateni din cauza bolii, dar intreruperea activitatii economice va genera foamete si mizerie si boli netratate pentru milioane, in cateva luni de la blocarea activitatii.

  8. Nu se poate gasi o solutie de a lucra cu o densitate mai mica de muncitori?

    • Probabil ca nu au cui sa vanda noile masini.

      In alta ordine de idei sunt fabrici care continua lucrul cu mai putin muncitori in 3 schimburi, economia trebuie sa incetineasca nu sa paralizeze.

  9. Inceputul dezastrului ECONOMIC…
    De unde BANII, Catule?
    Sa vina analfabeta Veorica inapoi, „decat” PSD cu maretu Program de guvernare poate face Economia sa „duduie”, sa creeze Miliardele de Euro Promise in PIBul artificial umflat de slugile lui Dragnea, sa CONSTRUIASCA Spitalele moderne PROMISE, care acum LIPSESC cu desavarsire… sa vina Veoirica cu Orlando, „decat” ei pot si sa dubleze salariile si sa tripleze Pensiile!!!

  10. Absolut logic. Dacia, face parte din Groupe Renault si aplica exact aceleasi masuri, in toate tarile afectate. „Chômage technique”, somajul technic, este suportat de catre statul francez, pana la 4,5 ori salariul minim (84-85% din net)
    Orice angajator, este responsabil penal, pentru punerea in pericol, a integritatii fizice si/sau a sanatatii colaboratorilor sai. Cum Groupe Renault si Peugeot au facut asta aici, in Franta, aplica acelasi sistem de preventie, peste tot.

    Nu stiu insa, daca statul roman, preia in sarcina, plata salariilor tuturor celor in somaj tehnic, pe perioada crizei, cum o face statul francez.
    Daca statul roman nu isi asuma acest rol de ajutor al populatiei, Groupe Renault si-o asuma (pentru colaboratorii sai)

    • tu vrei sa ne spui ca statul francez plateste „Chômage technique”, somajul technic in Romania, Maroc….si alte tari unde are Renault fabrica…hai sictir….la munca putorilor!!!!!!

    • Incredibil cata rautate aveti in Dv, de unde vine aceasta rautate? Cat de bine ar fi daca ati fi reusit sa si intelegeti, ceea ce cititi, inainte de a raspunde.

      Ia mai cititi odata, ultima fraza, nu-i asa ca va este rusine de ceea ce ati scris?

    • Tovarase catalin sa presupunem ca oamenii aia se duc la munca asa cu ii indemni tu! Dar cine le mai cumpara masinile?cine se mai risca acum sa dea bani pt un fier cu care oricum nu mai poti circula?
      Tu crezi ca toate subansamblele sun facute in romania?
      Dar poobabil ca esti un muist inchis in casa si căcat la cur!

  11. E posibil ca dupa ce trece porcaria asta de virus chinezesc dacia sa aiba vanzari mai in vest datorat pretului mic la masini! Sigur in romania nu stiu cata lume o sa mai schimbe masina…