G4Media.ro

Bolojan, după consultările cu Asociaţia Magistraţilor din România: Proiectul de lege privind…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

14 comentarii

  1. vrem si reforma la pensiile militarilor , penitenciarelor , politistilor , toti sa iasa la pensie la fel ca orice roman .

    • pensiile speciale ale aprlamentarilor pot fi desfiintate doar cu majoritate absoluta a usr , AUR PSD UDMR tin cu dintii de ele .

  2. Bolovan nu avea ce sa discute cu magistratii. Pensiile speciale si nesimtite, care nu sunt bazate pe contributivitate trebuie desfiintate astazi.
    Pensiile lor speciale sunt neconstitutionale si nesimtite.
    Pensiile trebuie sa se bazeze exclusiv pe contributivitate pe toata durata activitatii si sa se plateasca dupa implinirea varstei de 65 de ani.
    Magistratii au salarii mari, deci vor avea si pensii mari, bazate pe contributivitate, daca vor lucra pana la 65 de ani. Vor sa se pensioneze la 48 de ani, sa primeasca pensia la 65 de ani, proportional cu cat au cotizat, pana la 48 de ani.
    Orice alta formula reprezinta o pensie speciala, neconstitutionala si nesimtita.

    Cozmin 2
    18.8.2025 la ora 10:40 am
    Ce sa discute cu magistratii ?
    Pensiile lor speciale sunt neconstitutionale si nesimtite.
    Pensiile trebuie sa se bazeze exclusiv pe contributivitate pe toata durata activitatii si sa se plateasca dupa implinirea varstei de 65 de ani.
    Magistratii au salarii mari, deci vor avea si pensii mari, bazate pe contributivitate, daca vor lucra pana la 65 de ani. Vor sa se pensioneze la 48 de ani, sa primeasca pensia la 65 de ani, proportional cu cat au cotizat, pana la 48 de ani.

  3. Bolovan nu avea ce sa discute cu magistratii. Pensiile speciale si nesimtite, care nu sunt bazate pe contributivitate trebuie desfiintate astazi.
    Pensiile lor speciale sunt neconstitutionale si nesimtite.
    Pensiile trebuie sa se bazeze exclusiv pe contributivitate pe toata durata activitatii si sa se plateasca dupa implinirea varstei de 65 de ani.
    Magistratii au salarii mari, deci vor avea si pensii mari, bazate pe contributivitate, daca vor lucra pana la 65 de ani. Vor sa se pensioneze la 48 de ani, sa primeasca pensia la 65 de ani, proportional cu cat au cotizat, pana la 48 de ani.
    Orice alta formula reprezinta o pensie speciala, neconstitutionala si nesimtita.

    Cozmin 2
    18.8.2025 la ora 10:40 am
    Ce sa discute cu magistratii ?
    Pensiile lor speciale sunt neconstitutionale si nesimtite.
    Pensiile trebuie sa se bazeze exclusiv pe contributivitate pe toata durata activitatii si sa se plateasca dupa implinirea varstei de 65 de ani.
    Magistratii au salarii mari, deci vor avea si pensii mari, bazate pe contributivitate, daca vor lucra pana la 65 de ani. Vor sa se pensioneze la 48 de ani, sa primeasca pensia la 65 de ani, proportional cu cat au cotizat, pana la 48 de ani.

  4. Da, dle Bolojan, dar nu ține cont de aroganța nemăsurată a ”unicilor” din România, de lăcomia nemărginită și nesimțirea galactică a acestor căpușe. Pensie după contribuție ca pentru toată lumea, lipitorilor !

  5. Din moment ce Legile din Rou și Constituția permit acestor „lipitori” să-și stabilească nivelul salariilor și condițiile de pensionare, să fim mulțumiți că nu se lăcomesc să ceară mult mai mult, practic tot poporul să lucreze pentru ei. Tinînd cont că practic nu avem jutiție ci o bătaie de joc a unor nefericiți care imită jalnic ce se petrece în occident, să-i lase în plata Domnului să plece din sistem așa cum susțin ei cu indignare. Poate sunt tentați să muncească în construcții sau agricultură, poate sunt tentați de afaceri sau vor să trăiască deliciile vieții ca oameni de rând. Cu ei sau fără ei, nimeni nu poate învia DREPTATEA.

  6. Sa creasca ca ale magistratilor, si apoi sa se procedeze identic!

  7. Echitate socială, nu înseamnă doar vârstă de pensionare, înseamnă să terminam cu excepțiile și cu spacialii. Fără instituții de stat cu spitalele lor, fara hoteluri și restaurante cu circuit închis, fara gratuități pentru angajații instituției de stat, la Kalinderu fara parcare pentru bugetari, fara angajări pe nepotisme și detașări de la primărie în ministere, fara angajări direct la stat deși nu au minim 5 ani in privat. Asta este echitate socială. Să fim corecți. Să fim onești. De 35 de ani, angajații instituțiilor de stat nici nu mai știu de înseamnă cinste și onestitate, majoritatea au impresia că sunt o rasa superioara, unica, un fel de președinți, de autorități care trebuie sa se arate cât sunt de autorități. Nici cu prajina nu le mai ajungi la nas.

    • Marea problema nu este atat valoarea salariilor si a pensiilor imense, desi, culmea, e clar ca sunt discriminatorii si chiar nefiresc de mari, cat mai ales faptul ca nu-si fac treaba : prea multe dosare de coruptie duse la prescriptie, prea multe condamnari cu suspendare, prea multe dosare cu pedepse prea blande….
      Sa le mai aducem aminte ca nici pana in ziua de azi nu au finalizat dosarul Revolutiei si nici pe cel al mineriadelor ?!?

  8. Irinuca, ce deșteaptă ești, fata lu’ tata! Cei din MApN, MAI, SRI, STS, SPP nu fac nimic? Tu locuiești în țară? O pensie de 3500 lei este nesimțită? Sau de 6500 lei, tot nesimțită? Astea sunt pensiile majoritare pentru subofiteri și ofiteri în structurile de securitate națională. Vârfurile sunt ale magistraților militari și pacalicilor precum Țone. Asa că, dacă nu ești informată și mergi foarte pe fenta unora, mai citește.

  9. A, și sa nu uit, Irinuca tatii, lucrezi în magistratura? Cum adică magistrații fac ceva, bun sau rău? Pai ei nu pot face decât bine, pentru ca aplica legea, nu? De aia au super venituri, super pensii, super case, super beneficii, super economii, conturi grase, etc. Nu? Pentru ca fac doar bine, cum sa facă rău?

  10. În România există peste 215.000 pensii de serviciu. Doar 5.000 (2,3%) aparțin magistraților – iar aceștia nici măcar nu mai reprezintă o problemă, pentru că vârsta de pensionare și cuantumul pensiilor au fost deja corectate prin Legea 282/2023.
    Cu toate acestea, discursul public îi prezintă ca pe principala cauză a deficitului!
    În schimb, nu se vorbește despre miliardele alocate anual către BOR, despre pierderile uriașe din companiile de stat, despre evaziunea fiscală, despre costul real al corupției, despre sutele de institute de cercetare (majoritatea dintre ele nu cercetează, în fapt, nimic – suntem ultimii din UE în domeniul cercetării), etc, etc.
    Când atenția e direcționată spre 2,3% dintr-o problemă deja rezolvată și ignoră restul de 97,7%, nu mai e reformă – e MANIPULARE!

    Art. 211 din Legea 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor (în vigoare la acest moment)
    (1)Judecătorii, procurorii, judecătorii de la Curtea Constituţională, magistraţii-asistenţi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi de la Curtea Constituţională, precum şi personalul de specialitate juridică prevăzut la art. 221 alin. (1), cu o vechime de cel puţin 25 de ani realizată numai în aceste funcţii, se pot pensiona la împlinirea vârstei de 60 de ani şi pot beneficia de o pensie de serviciu în cuantum de 80% din baza de calcul reprezentată de media indemnizaţiilor de încadrare brute lunare şi a sporurilor avute în ultimele 48 de luni de activitate înainte de data pensionării. Cuantumul net al pensiei de serviciu nu poate fi mai mare de 100% din venitul net avut în ultima lună de activitate înainte de data pensionării.

    Citeşte mai mult in Sintact sistemul informatic juridic:
    https://sintact.ro/legislatie/monitorul-oficial/legea-303-2022-privind-statutul-judecatorilor-si-procurorilor-17013254/art-211?unitId=art(211).

    ► Carta Europeană privind Statutul Judecătorilor (Consiliul Europei, Strasbourg, 10 iulie 1998) – art. 6.4:
    Prevede expres că judecătorii la pensie „beneficiază de o pensie al cărei nivel trebuie să fie cât mai apropiat posibil de nivelul ultimei remunerații ca judecător”.

    ► CM/Rec(2010)12 – Recomandarea Comitetului Miniștrilor către statele membre privind judecătorii: independență, eficiență și responsabilități (17 noiembrie 2010)
    Cere garanții legale pentru remunerație adecvată și un regim de pensie adecvat, ca mijloace de protecție împotriva influențelor necuvenite (standard-umbrela invocat frecvent alături de Carta din 1998).

    ► Magna Carta a Judecătorilor (CCJE, 2010)
    Enunță că, „pentru a evita influențele necuvenite”, judecătorii trebuie să primească remunerație corespunzătoare și să beneficieze de un regim de pensie adecvat, stabilit prin lege.

    ► Practica recentă: CJUE citează standardul din art. 6.4 din Carta 1998
    În jurisprudență recentă, Curtea reamintește că pensia judecătorilor „trebuie să fie cât mai apropiată de ultima remunerație”, întărind greutatea normativă a standardului Consiliului Europei.