G4Media.ro

Bode: Toate containerele care vin din America de Sud în Portul Constanţa…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Bode: Toate containerele care vin din America de Sud în Portul Constanţa sunt verificate/ Avem un singur scaner şi acela îmbătrânit şi necesar ar fi să avem 4 scanere

Secretarul general al PNL, Lucian Bode, fost ministru de Interne, a declarat, luni, că, potrivit informaţiilor oficiale pe care le deţine, toate containerele care vin din America de Sud în Portul Constanţa sunt verificate, menţionând că există problema lipsei scanerelor, scrie Agerpres.

„Legat de Portul Constanţa, în 2021, în Portul Constanţa s-au capturat 1,5 tone de heroină, în valoare de aproximativ 45 de milioane de euro. Această captură nu a fost gestionată în câteva zile, în câteva săptămâni, a fost rodul muncii organelor de aplicare a legii din România şi din afara României de luni, poate chiar ani de zile. La fel, sunt convins că se întâmplă şi acum. Sunt operaţiuni care se desfăşoară în parteneriat, între organele statului român, respectiv partenerii din Europa şi din afara Europei, care cu siguranţă vor da rezultate”, a spus Bode, întrebat în legătură cu faptul că în Portul Constanţa nu s-ar fi identificat un gram de droguri în ultimii 2 ani.

Fostul ministru a arătat că, în privinţa rezultatelor controalelor din ultimii doi ani, în Portul Constanţa se procesează anual aproximativ 700.000 de containere pe directivă europeană, iar 3% este obligatoriu să fie verificate.

„Vreau să vă spun, din surse oficiale, informaţia o am de la conducerea Portului Constanţa, toate containerele care vin din America de Sud sunt verificate, absolut toate. Avem într-adevăr o problemă şi trebuie să recunoaştem, problema se numeşte lipsa scanerelor, avem un singur scaner şi acela îmbătrânit şi necesar ar fi să avem 4 scanere – 2 pentru fiecare poartă principală. Aşadar, povestea asta că nu s-a identificat în ultimii doi ani un gram de cocaină sau de droguri este una care poate să fie privită în felul următor: operaţiunile care se desfăşoară pentru identificarea, prinderea şi destructurarea acestor reţele în timp, nu ştiu câte grame de droguri s-au identificat în urma verificării containerelor cu acel scaner. Cred că deloc. Aceste cantităţi mari, de sute de kilograme, tone de droguri, sunt descoperite în urma unor operaţiuni specifice ale organelor de aplicare a legii”, a mai susţinut Bode.

O anchetă G4Media a arătat că în Portul Constanța nu a mai fost depistată nicio captură de droguri începând din anul 2021, conform informațiilor furnizate de Inspectoratul General de Poliție pentru G4Media, deși cel mai recent raport privind drogurile la nivelul Uniunii Europene, publicat în iunie de Observatorul European pentru Droguri și Toxicomanie (EMCDDA), arată că rețelele de traficanți vizează tot mai des porturile mai mici din spațiul comunitar.

Mai mult, într-un raport realizat în parteneriat cu mai multe instituții europene, DIICOT a precizat că România este o țară de tranzit pe Ruta Balcanică (mai ales prin porturile maritime la Marea Neagră), în special pentru droguri ca heroină, cocaină și ecstasy.

În total, din anul 2000 până în prezent, autoritățile au confiscat doar 20 tone de droguri în Portul Constanța, arată o analiză G4Media bazată pe informațiile obținute de la IGPR. Spre comparație, în Portul Rotterdam au fost confiscate 70 de tone de cocaină doar în anul 2021, iar în august 2023 vameșii au depistat 8 tone de cocaină într-o singură zi. În Anvers (Belgia), au fost depistate peste 110 tone de cocaină doar în 2022. G4Media vă prezintă lista capturilor de droguri din Portul Constanța, confiscate de autorități în ultimul sfert de secol.

Fostul ministru de interne a mai spus că are încredere în Portul Constanţa şi că toţi cei care îşi desfăşoară activitatea în această zonă îşi fac datoria. Lucian Bode a mai menţionat că că s-a făcut o comparaţie între Porturile Rotterdam şi Constanţa.

„În Rotterdam sunt procesate peste 400.000.000 de tone de marfă, în Portul Constanţa aproximativ 70.000.000 de tone. În Rotterdam vin toate navele din America de Sud direct în Portul Rotterdam, iar în portul Constanţa containerele din America de Sud ajung după ce au mai trecut cel puţin printr-un port în verificări. Acestea sunt explicaţiile pe care le am şi le pot face publice”, a mai explicat Bode.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Ar fi fost neceare 4 scannere, dar nenorocotii aia de la USR n-au facut nimic atata amar de vreme, cat au guvernat. Iar noi, daca n-avem scanere, nu mai stim sa facem nimic. Si nici n-am facut.

  2. numa buni de Schengen

  3. Puteți cumpăra zece dacă vreți. Da nu vreți, vă place să vă scăldați în ape tulburi și apoi să dați vina pe alții. Liberapesediștilor !

  4. Necesar ar fi, ar trebui, să așteptăm să vedem ce se mai întâmplă, dacă vor fi resurse bugetare, șamd…

  5. Nu e bune scanerele, nu place la incompetenți că scanerele nu ia șpagă. Ca orice instituție din România si portalul Constanța e o mașinărie de făcut bani pentru partid. Șpagă made in corapșăn heaven!

  6. Ma și simt vinovat ca nu averti cu ce scana.Ca na,era treaba mea în toți anii trecuți.

  7. Acest Elena Ceaușescu al zilelor noastre, când va sfârși din punct de vedere politic în celebru palton ciuruit?!?
    Urâtă creatura și pe interior și pe exterior, ptiu, ptiu!!!

  8. Dacă băieții nu vor scanerele pentru că nu au nevoie de ele și doar îi încurcă, de-aia le strică intenționat…

  9. Cloșca pe ouă…