G4Media.ro

Boarding Pass: Avioanele parchează pe căile de rulare din cauza șantierului abandonat…

Sursa foto: Boarding Pass

Boarding Pass: Avioanele parchează pe căile de rulare din cauza șantierului abandonat de pe Aeroportul Otopeni / Aglomerația din aeroport duce la întârzieri și pierderea zborurilor de conexiune

Un proiect demarat de Aeroportul Henri Coandă de la începutul anului 2018, ce urma să crească cu încă patru locuri numărul de poziții de parcare a avioanelor este abandonat de doi ani, anunță Boarding Pass.

În tot acest timp, în special în sezonul de vară, o parte din avioanele care sosesc la București sunt nevoite să parcheze pe locuri improvizate, chiar pe căile de rulare. În unele cazuri avioanele trebuie să aștepte tot pe căile de rulare, cu pasagerii la bord, eliberarea unor locuri de parcare, notează publicația de profil.

Proiectul prin care Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) anunța că platforma aeroportului va fi mărită cu încă patru locuri de parcare a fost scos la licitație în martie 2018. Lucrările au început câteva luni mai târziu și aveau termen de finalizare șase luni, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat. Licitația a fost câștigată de asocierea dintre Societatea de Construcții Napoca SA și UTI Grup SA. Până la urmă contractul a fost reziliat din cauza „nerespectării repetate a clauzelor contractuale și depășirii cu mult a termenului de executare a lucrărilor”, a precizat CNAB într-un răspuns transmis BoardingPass.

Au trecut mai bine de doi ani de când lucrările au fost abandonate, iar CNAB afirmă că în decursul acestei veri compania Aduro Impex SRL a fost însărcinată cu efectuarea unei analize a șantierului. Noile locuri de parcare, atât de necesare aeroportului, ar urma să fie disponibile cel mai devreme la jumătatea anului 2022.

Întârzierile cauzate de lipsa locurilor de parcare pot duce la pierderea zborurilor de conexiune rezervate de pasageri. De asemenea, tot din cauza aglomerației există posibilitatea ca aeroportul să nu mai accepte zboruri charter și/sau neprogramate pe timpul nopții. În plus, aterizările de urgență, fie ele din motive tehnice sau medicale, pot ateriza la Otopeni, însă cel mai probabil acestea vor fi deservite direct pe căile de rulare, nu în poziții de parcare normale.

Sursa foto: Boarding Pass

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. Bode va recomanda trenul, au si vagoane de dormit

    • Cel mai bun ministru Strula.
      Altii sunt de vina, noi plusericii suntem the best.
      Ce treaba are Bode aici?

  2. aceiasi UTI, de nelipsit si cu aceeasi calitate a serviciilor arhicunoscuta.

  3. ‘Sânt pe avari bos, stau decăt puțin’.
    Toată țara e pe avari.
    Așteptăm să vedem cine iese președinte la PNL.

  4. Normal, daca avem femei-pilot, care nu stiu sa faca o parcarea laterala.

  5. tara de rahat

    • Otopeniul (aeroportul și nu numai) este o Rușine naționala. Am venit și plecat din România după o săptămâna prin aceasta “groapa de gunoi” plină de șmecheri și îmbuibați, cu costuri enorme pentru pasageri. Cred ca este unul din ultimele aeroporturi europene in care ti se cere sa arunci sticla de apa cumpărată afara cu 2 lei, pentru ca imediat după controlul de securitate sa poți lua apa de la automate cu 10 lei. Avioanele parchează aproape de Pipera si A2 iar spre/ dinspre ele ești adus cu un singur autobuz de avion (haideți mai înghesuiți-va un pic!) si cei ce nu intra in primul transport așteaptă in avion 15-20 minute pentru ca nea Dorel sa se întoarcă cu. mizeria pe roti. Culmea??? In autobuz si in sălile de plecare abundă anunțurile cu “respectați distanțarea socială”. Imediat, dar imediat, ar trebui demiși toți cei responsabili de aceasta pata pe imaginea României!