
Biroul Electoral Județean Ilfov sesizează Poliția pentru continuarea campaniei lui George Simion cu scrisori personalizate, după alte plângeri/ Distribuirea nu a fost oprită după decizia definitivă a BEC din 29 aprilie / „Contravine ordinii de drept”
Biroul Electoral Județean Ilfov a decis joi, 1 mai, să sesizeze Inspectoratul de Poliție al Județului Ilfov și Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție pentru că George Simion nu a oprit distribuția de scrisori personalizate, potrivit unui comunica. Decizia BEJ Ilfov de ieri vine după o plângere depusă de un cetățean care a primit scrisoarea pe numele său și pe adresa sa exactă, informații personale pentru care nu și-a dat acordul, în data de 30 aprilie.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Printr-o decizie rămasă definitivă pe 29 aprilie, dar anunțată teritorial din 24-26 aprilie, BEC îi pusese în vedere candidatului George Simion să oprească distribuția oricărei scrisori personalizate pentru că este ilicită.
„Se reține că prin deciziile 24/24.04.2025 și 25-50/26.04.2025 emise de acest Birou, rămase definitive prin Decizia BEC 1120D/29.04.2025 s-a stabilit că practica competitorului contravine ordinii de drept, iar scrisorile în cauză au fost primite după data de 29 aprilie, motiv pentru care se apreciază că există premisele încălcării deciziilor anterior arătate, competitorul electoral continuând să distribuie materialele în cauză fără a lua în considerare deciziile birourilor electorale, decizii definitive. Pentru aceste motive, se sesizează Inspectoratul de Poliție al Județului Ilfov, în vederea analizării și luării măsurilor care se impun”, se arată în decizia Biroului Electoral Județean Ilfov.
Conform articolului 56 din Legea privind protecția datelor menționată de judecătorii de la BEJ, astfel de contravenții pot fi sancționate cu amenzi între 1.000 și 10.000 de lei. Constatarea încălcărilor este de competența poliției.
Odată cu sesizarea Poliției, Biroul Electoral Județean a dispus, din nou, „încetarea acțiunii de distribuire sub orice formă, prin transmitere directă sau prin interediul serviciilor de poștă și curierat, a materialelor publicitare politice transmise de natura celui reclamat, considerat ca fiind ilicit, respectiv a materialelor publicitare de tip scrisoare imprimate cu numele unei persoane determinate la rublica destinatar și prin menționarea exactă a adresei persoanei vizate.”
Potrivit legislației în vigoare, partidele politice pot prelucra date cu caracter personal în scopuri electorale fără consimțământul persoanei vizate, dar doar cu respectarea unor garanții fundamentale: informarea clară a cetățeanului, transparența în procesul de comunicare și dreptul acestuia la rectificarea sau ștergerea datelor. Aceste garanții nu au fost menționate sau respectate în materialele semnate de Simion, lucru constat de Biroul Electoral Central care a dispus încetarea distribuirii materialelor politice.
Noi loturi de milioane de scrisori personalizate au fost expediate către alegători recent, după cum o arată noile tiraje afișate pe scrisori, de peste 2,8 milioane.
Rețea de propagandă mascată, firma care tipărește scrisorile
Firma DGI Multimedia Design SRL care tipărește scrisorile, conform informațiilor pe care partidele sunt obligate să le furnizeze pe orice material electoral tipărit, face parte, conform unui articol publicat de PressHub în decembrie 2024, dintr-o rețea de propagandă mascată sub forma unor site-uri „de știri”. Firma DGI Multimedia Design SRL, apropiată liderului AUR și condusă de Doina Grosu – o fostă colaboratoare apropiată – a încasat peste 28 milioane de lei din fondurile partidului în actualul ciclu electoral. Această firmă controlează mai multe site-uri, printre care 60m.ro, digipres.ro și ropres.ro, care au fost semnalate ca vehiculând conținut partizan, adesea conspirativ, și ca promovând intens candidatul AUR, Călin Georgescu.
DGI a funcționat, inițial, din casa unui lider PUSL din Iași, Alexandru Brâncoveanu, iar ulterior și-a mutat sediul în locuința liderului AUR din Prahova, Ciprian Jumolea – partenerul Doinei Grosu.
Tirajele de scrisori transmise de George Simion
În contextul alegerilor prezidențiale din 2025, George Simion, liderul AUR, a apelat la campanii de corespondență personalizată ca mijloc principal de comunicare electorală. Întrucât nu se cunosc mai multe informații oficiale în acest moment, din datele publicate de G4Media.ro și a informațiilor conexte este posibil ca în total să se fi distribuit aproximativ 3–4 milioane de scrisori, în mai multe loturi:
Primul lot: peste 1 milion de scrisori personalizate, adresate pensionarilor, a fost considerat ilegal de către Biroul Electoral Central (BEC) pe 30 aprilie, pentru încălcarea legislației electorale și a normelor GDPR. BEC a cerut retragerea imediată a materialelor.
Al doilea lot: peste 2,8 milioane de scrisori noi, personalizate, au fost trimise în continuare, deși anterior BEC dispusese oprirea unei campanii similare. Plicurile au fost adresate nominal, tirajul fiind vizibil pe plicuri. Mesajele au fost centrate pe teme precum viața rurală, valorile tradiționale și respectul față de gospodari și vârstnici.
George Simion a afirmat public că scrisorile au fost trimise către toți pensionarii înscriși în Registrul Electoral Permanent și a susținut că toate partidele au acces la această bază de date. În ciuda deciziei BEC, nu a fost clar dacă AUR a încetat distribuirea materialelor sau dacă liderul partidului a formulat scuze publice.
Expert Forum a remarcat că liderul AUR – cu 13,6% din voturi la alegerile din noiembrie 2024 și locul 4 – a renunțat la promovarea online și la simbolurile vizuale consacrate, în favoarea unor metode clasice de campanie,
Până în prezent, George Simion nu și-a retras oficial materiale și a nu și-a cerut scuze publice față de cetățenii vizați.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii