G4Media.ro

Avocatul Poporului a decis să solicite informații suplimentare Guvernului României și Ministrului…

Victor Ciorbea participa la evenimentul organizat cu ocazia aniversarii a 20 de ani de la infiintarea institutiei Avocatului Poporului , joi, 21 septembrie 2017. Inquam Photos / George Calin

Avocatul Poporului a decis să solicite informații suplimentare Guvernului României și Ministrului Justiției pe tema OUG 92

Avocatul Poporului a decis să solicite informații suplimentare Guvernului României și Ministrului Justiției pe tema OUG 92, se arată într-un comunicat al instituției transmis G4Media.ro. Anunțul vine în contextul în care șeful instituției, Victor Ciorbea, a plecat în concediu după adoptarea Ordonanței, opoziția acuzându-l că nu și-a delegat atribuțiile și că în acest fel nu va putea fi exercitat controlul de constituționalitate până la revenirea în țară.

Ciorbea, a declarat, într-o intervenție telefonică la Realitatea TV, că se află în concediu în vizită ”la Miami, la nepoți”. Ciorbea a ironizat criticile apărute după plecarea sa din țară după ce Guvernul a adoptat OUG 13 iar opoziția și procurorul general i-au cerut să sesizeze CCR.

”Dacă știam ce se întâmplă, mai bine fugeam nu-știu-unde. Acum mai bine de 60 de ani părinții mei s-au înțeles cu părinții celor care conduc coaliția să dea un oug înainte de aniversarea mea și înainte de aniversarea nepoțelului meu care face trei anișori. Acest lucru se știa de luni de zile, biletele de avion s-au cumpărat, în instituție se știa din data de 2 septembrie”, a declarat Ciorbea la Realitatea TV.

Victor Ciorbea nu a lămurit, însă, în scurta intervenție la Realitatea TV dacă și-a delegat sau nu atribuțiile, astfel încât instituția să poată exercita în caz de nevoie controlul de constituționalitate.

Redăm mai jos integral comunicatul Avocatului Poporului

”Partidul Uniunea Salvați România, Partidul Național Liberal, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, precum și numeroși cetățeni au solicitat Avocatului Poporului sesizarea directă a Curții Constituționale cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2018 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul justiţiei. În esență, autorii sesizărilor au invocat următoarele argumente:

Critici de neconstituționalitate extrinsecă
Actul normativ criticat contravine art. 115 alin. (6), raportat la art. 131 și art. 132 din Legea fundamentală, din perspectiva afectării regimului unei instituții fundamentale a statului;
Ordonanța de urgență încalcă art. 115 alin. (4) din Constituție, întrucât elementele din preambul nu sunt de natură a justifica urgența, în contextul în care modificările propuse puteau fi inserate în timpul procedurii legislative parlamentare;
Încălcarea art. 61 alin. (1) din Constituție, motivat de faptul că Guvernul nu poate adopta o ordonanță de urgență pentru a contracara o măsură legislativă tocmai adoptată de Parlament.

Critici de neconstituționalitate intrinsecă
Sintagma ”procurorii care își desfășoară activitatea” este neclară, prin aceea că poate fi înțeleasă ca referindu-se atât la toți procurorii, inclusiv cei numiți în funcții, dar și numai la procurorii aflați în situație de delegare ori de detașare;
Încălcarea art. 15 alin. (2) din Constituție, în măsura în care s-ar aplica procurorilor numiți în funcție, ar determina înlăturarea unor procurori din funcțiile legal deținute, prin impunerea unor condiții noi, inexistente la data la care a fost făcută numirea;
Încălcarea art. 16 alin. (1) din Constituție, apreciindu-se că se instituie un tratament discriminator între judecători și procurori, care aparțin aceleiași categorii profesionale și anume magistrații;
Invocarea art. 21 din Constituție, din perspectiva încălcării statutului procurorilor, aceasta fiind de natură să afecteze negativ funcționarea normală a parchetelor, în principal prin creșterea duratei de soluționare a cauzelor penale;
Încălcarea principiului separației puterilor în stat, reglementat de art. 1 alin. (4) din Legea fundamentală;
Nerespectarea art. 147 alin. (4) din Constituție privind obligativitatea deciziilor Curții Constituționale.

Argumentele de neconstituționalitate dezvoltate în sesizările primite sunt examinate de angajații Biroului contencios constituțional prin raportare la jurisprudența Curții Constituționale, a Curții Europene a Drepturilor Omului, a Înaltei Curți de Casație și Justiție.

Având în vedere complexitatea aspectelor sesizate în petiții, în conformitate cu art. 17 alin. (4) teza a II-a din Legea nr. 35/1997 privind organizarea și funcționarea instituției Avocatul Poporului, republicată, potrivit cărora ”Avocatul Poporului poate cere date suplimentare pentru analiza şi soluţionarea petiţiilor”, instituția Avocatul Poporului a decis să solicite informații suplimentare Guvernului României și Ministrului Justiției.”

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Cand pisica nu-i acasa, joaca Guvernul pe masa..

  2. cum adica sa solicite informatii suplimentare ? institutia advocatul poporului nu primeste monitorul oficial ? sau pe langa OUG 92 sau mai bagat pe sub pres si altele care necesita informatii suplimentare ? sau este o tragere de timp in beneficiul infractorilor ?

  3. Acest slugi al actualei puteri ,care se numeste avocat al poporului,adică al nostru,platit din bani publici,in loc da aiba o atitudine intransigentă si neutră,in acord cu legea,pentru a trage de timp ,el solicita informatii suplimentare referitoare la ce?Probabil ca-l intereseaza ora , numele si prenumele scriitorilor acestei ordonanțe ,sexul acestora si daca au participat la referendum!!!!

    • Subscriu. Chiorului asta de avocat al poporului ii trebui vreo 2 scatoalce dupa dovleacul de cap si un sut in cur ca sa zboare pana in aia a masii.E timpul sa iesim masiv in strada, cica spontan, cum spunea proasta aia de procuror barbat,europarlamentara norica nicolai. Luam cativa amenda dar nu pot ei amenda cat putem noi protesta.

  4. Initiativa civica pentru demitere ! O fi posibil ? Dar nu poate un zombi sa batjocoreasca un popor. L – am vazut in doua ipostaze. Una cand tipa ca vadim la un jurnalist; cum facea ala cu ” somaltoaca”, si una in care facea eforturi vizibile sa fie calm intr- o interventie televizata.

  5. IA-O INCET, CE ATATA GRABA ? VREI SA DAI IN BOALA ?

  6. FMM de mincinos.. ia vezi aici:
    http://www.avp.ro/ordine2016/ordin177_2016.pdf
    http://www.avp.ro/ordine2013/ordin72_2013.pdf
    http://www.avp.ro/ordine2016/ordin184_2016.pdf
    DELEGARE DE ATRIBUTII!! Catre acelasi Ionel Oprea… asta e iar ciudat 🙂
    Oricum, un retardar.. ordinul 184 si-a scris inclusiv numele gresit „Victor CIOBEA” :)))

  7. Probabil ca prin solicitarea de informatii, negociaza o noua marire salariala.

  8. Arestat și confiscată toată averea pt că este făcută din banii publici acest slugoi fiind toată viața atârnache la banii publici .