Home » Articole » Avem o mașină electrică. Cum procedăm când România nu are decât circa 500 de stații de încărcare

Avem o mașină electrică. Cum procedăm când România nu are decât circa 500 de stații de încărcare

Avem o mașină electrică. Cum procedăm când România nu are decât circa 500 de stații de încărcare
Sursa foto: Pexels
Ascultă articolul

Un studiu al International Council on Clean Transportation (ICCT) recomandă o densitate minimă a încărcătoarelor pentru mașinile electrice de șapte încărcătoare pe km pătrat distribuite în mod egal în întreaga zonă. De exemplu, un oraș ca Berlin ar necesita, în mod ideal, cel puțin 1.220 de încărcătoare auto pentru a obține o acoperire suficientă pentru vehiculele sale. În România sunt circa 500 de stații de încărcare pentru mașini electrice, dintre care în jur de 100 în București.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

De altfel încărcarea mașinilor electrice e mai dificilă în România, din cauza rarității stațiilor de încărcare și pune o greutate în plus pe umerii amatorilor, dincolo de preț, unde, însă, există programe de stat precum Rabla Plus, care asigură printre cele mai ridicate grade de subvenționare din Europa.

ICCT a calculat, de asemenea, timpul de încărcare pentru o mașină electrică comună și a constatat că 48 de minute de încărcare pe zi sunt necesare în Europa și 1,2 ore sau 1 oră și 12 minute în Statele Unite. Acest lucru este, de asemenea, indicativ al impactului partajării autovehiculelor asupra sistemului public de tarifare.

Citește integral pe economedia.ro

Comentarii
  • Romania e atat de inapoiata… tarile vestice o sa aiba 100% masini electrice si noi o sa ne plimbam cu masini de pe vremea lui Pasvante Chiorul

    • Si ce e rau in asta?
      Cumpara ti tu pocnitoare d’asta electrica!

    • @George daca tarile vestice vor avea 100% masini electrice cu tehnologia actuala, adica baterii cu Litiu, eu n-as zice ca vom fi noi aia prosti, dimpotriva.
      Cea mai cost effective tehnologie pe care o ofera piata in prezent este cea hibrida. Masina electrica este dependenta de subventii si in lipsa unei retele de productie electrictate „verde”, masina electrica nu ajuta foarte mult la reducerea CO2.
      Banii trebuie sa mearga mai intai la modernizare productiei de energie, apoi la subventii pt EV.
      Ia in calcul ca noi avem doar o treime din liniile de cale ferata electrificate si ca electrificarea trenurilor este mai ieftina decat electrificarea parcului auto.

  • Cum procedam?Cumparam diesel

    • Romania se bazeaza inca pe reteaua de distributie pre ‘89
      Profiturile companiilor de distributie e confiscat de guvern..
      Un bransament de 50kw costa zeci de mii de eu, la care mai adaugi minim pe atat pt statie.
      Dar acum masinile pot cu 100-200kw sa incarce, iar noi le incarcam la Shuko, acasa, cu 10A, cei care stau la casa.
      Cei care stau la bloc raman cu mersul pe jos si transportul in comun in 20 de ani.

  • Vladimir Putin e un Erou

    Tocmai pentru ca ne baga pe gat gioarsele electrice imi propun sa poluez cat pot cu masina mea euro 3 chiar daca o sa platesc un impozit imens. E luata de noua, ieftina la intretinere, bine intretinuta, mai curata la noxe ca multe cazane aduse din Germania.

  • Mirela de la impins vagoane

    Și voi credeți că dacă ar fi multe stații de încărcare , asta ar rezolva problema mașinilor electrice? Dar nu vă gândiți cat durează sa se încarce o mașină ? :)))))))

  • Stimati ziaristi, puteti realiza un nou studiu va rog?

    Stimati jurnalisti, puteti studia va rog cat timp petrece in medie pe saptamana un posesor de masina electrica in Romania (avem deja destule masini, puteti face un studiu concludent pt infrastructura electrica si de incarcare de azi) pentru a o incarca? Nu ma refer doar la cat timp sta in priza masina, va rog sa ii exludeti pe cei care au propria statie de incarcare acasa.
    Sunt curios daca esti un posesor de electrica care stai la bloc si nu ai cum sa tragi prelungitorul pe geam pana la masina cat timp pierzi cu deplasarea pana la o statie de incarcat, asteptarea daca cumva mai e o masina inaintea ta la incarcat, deplasarea inapoi acasa! In medie la nivel de tara, nu ii luati doar pe cei care au noroc sa gaseasca loc liber la supermarket cand fac cumparaturile – o sa fie din ce in ce mai greu, spre imposibil acest lucru cand toti o sa avem EV-uri…
    Si neaparat sa ii includeti in studiu si pe cei care ies cu masina electrica din oras, eventual in concediu. Cam cu cate zile au trebuit sa isi prelungeasca concediul sa atinga cu electrica aceleasi obiective ca cu o masina cu benzina / motorina, din cauza lipsei statiilor de incarcare acolo unde aveau nevoie?
    Sunt curios care ar fi concluziile acestui studiu. Si la fel de curios care sunt planurile furnizorilor de energie electrica din Romania de a-si dezvolta reteaua de distributie pentru a face fata unui numar urias de incarcatoare rapide necesare unei flote preponderent electrice, cum se doreste in viitor.
    Nu am citit absolut nimic pe aceste teme prin presa din Romania.

    • De multe ori sa intampla sa-ti pierzi rabdarea la statia de benzina din cauza ca cel care a tras la pompa inantea ta petrece 40-50 secunde in plus pentru a-si pune cardul inapoi in portofel si pentru a-si pune centura inainte de a porni masina.

      Varfurile de consum reprezinta o problema reala. La un parc auto de 5 mil EV-uri. Daca 10% incarca simultan la supercharger cu o putere medie de 100KW inseamna un consum de 50GW adica depasirea productiei nationale maxime de aproape 6 ori. Conform Transelectrica, productia nationala in acest moment este de 6GW dar maximul pe ultimele 6 luni este undeva la 9GW.
      O astfel de situatie este putin probabila dar conditii necesare pentru prabusirea retelei electrice se pot crea destul de usor.
      Intr-o seara obisnuita, atunci cand consumul este deja undeva la 8GW ne mai ramane o rezerva de putere de 1.5-2GW pana in punctul in care se prabuseste reteaua, adica aproximativ 15 000 de EV-uri care folosesc superchargerul simultan.
      Cei care sustin trecerea la EV-uri dinainte de a moderniza reteaua de productie si distributie energia electrica sunt destul de imaturi. Doar plantarea unor statii de incarcare nu este suficienta.
      Alt aspect este faptul ca in conditii de varf de consum, productia de curent este suplimentata din hidrocarburi sau importuri. Degeaba ne uitam la pranz, atunci cand fotovoltaicul are pondere de 7% (maxim) daca cei mai multi navetisti isi vor pune EV-urile la incarcat seara, cand ajung acasa.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole