G4Media.ro

Autostrada Sibiu – Piteşti, primele efecte ale Ordonanţei anti-China. Surse: Niciun constructor…

Autostrada Sibiu – Piteşti, primele efecte ale Ordonanţei anti-China. Surse: Niciun constructor chinez nu merge mai departe în procedura de licitaţie pentru lotul 3

Constructorul lotului 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu- Piteşti se va decide dintre asocieri şi firme din Europa şi Turcia, toţi cei cinci antreprenori din China fiind excluşi de la licitaţie. Astfel, potrivit surselor Economedia, Compania de Drumuri a selectat următorii şase constructori care merg mai departe în licitaţia pentru proiectarea şi execuţia celui mai lung lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti, Cornetu – Tigveni, de 37 kilometri: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. 

Excluderea firmelor din China este consecinţa directă a Ordonanţei de Urgenţă din această primăvară care nu mai permite companiilor din mai multe ţări (printre care şi China) să depună oferte la licitaţiile de achiziţii publice. Aşadar, în următoarea etapă merg constructori din UE (Austria, Grecia şi Italia) respectiv doi antreprenori din Turcia.

Cele 15 candidaturi pentru construirea lotului 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu – Piteşti au fost anunţate în toamna anului trecut, valoarea licitaţiei fiind cuprinsă între 5,3 şi 5,7 miliarde lei. Durata de realizare este stabilită la 77 de luni, dar nu mai puţin de 12 luni proiectare, respectiv 45 execuţie.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. Literar, trebuie descris cum competitorii rămaşi în cursă micşorează sensibil preţurile lucrărilor, din recunoştinţă faţă de guvern, pentru eliminarea unor concurenţi incomozi indiferent de consecinţele pe termen lung .

    • dar ce, chinezii faceau ieftin? sa o crezi. uita-te la cazul muntenegru.

    • @andrei: Asa. Ce e cu cazul Muntenegru?
      In Muntenegru se constrieste o autostradă…prin munți. Munti adevarati, nu niste dealuri cu aspect montan. Autostrada aia e numai viaducte si tunele. Ca presa aservită Americii mananca rahat pentru ca Muntenegru nu s-a imprumutat la americani sau FMI sa o faca, nu înseamnă ca e ceva rau. Daca facea Astaldi, Aktor sau stim noi cine o autostradă ca aia in România, costa 200 mil EURO pe km si se facea peste…cand termină Bechtel autostrada Transilvania.

  2. Cum Dumnezeu de mai ajunge Aktor și Pizzaroti in ultima etapă ? E bolnav rau CNAIR ul nostru

  3. Deci nici copiii mei nu vor vedea autostrada asta terminată.

  4. Nici în turci nu am încredere, au ținut în loc CO la Bacău, cel puțin 4 ani!

  5. Ar fi bine sa eliminati si pe grecii de la Aktor. Pe A10 intirzie deliberat finalizarea lucrarilor

  6. Va salut!
    Dacă am avea :autostrăzi, drumuri naționale, servicii navale, Aeroporturi funcționale la capacitate spre maxim…… România ar deveni o forță economica în UE.
    Cred ca dorim acest fapt doar noi cei care postam comentarii!

  7. Și totuși, cum le fac Chinezii Croaților un pod de 2,4 km peste mare, pe 6 piloni, pe terminate în 3 ani?

  8. Degeaba, suntem sclavii Europei ce nu ați înțeles ca și bărbații rămân in0sarcina-ti la ce sa ne mai trebuie sa construim autostrăzi, deviza este sa rămânem prosti și săraci.