G4Media.ro

“Autostrada demolată”: CNAIR vrea noi investigații și cere realizarea a cel puțin 130…

Sursa: Pexels

“Autostrada demolată”: CNAIR vrea noi investigații și cere realizarea a cel puțin 130 de foraje. Există deja 9 expertize pe Cunța-Săliște

Compania de Infrastructură (CNAIR) a scos la licitație realizarea expertizei tehnice și revizuirea proiectului tehnic pentru cei 22 de kilometri din autostrada Orăștie-Sibiu dintre Cunța și Săliște, cunoscuți și ca “autostrada demolată”. CNAIR cere firmelor care se vor prezenta la licitație realizarea a cel puțin 130 de foraje la adânci de 15-20 de metri. Cunța-Săliște este autostrada cu cele mai multe expertize din România – 9.

Lucrările la cei 22,11 kilometri de autostradă dintre Cunța și Săliște au început în 2011. În noiembrie 2014, înaintea turului doi al alegerilor prezidențiale, când Victor Ponta – pe atunci premier și candidat – inaugura dintr-un microbuz proaspăta șosea de viteză. Șoferii au putut circula pe cei 22 de kilometri de drum rapid doar 10 luni. În acest timp, deficiențele semnalate de șoferi și de organizaţiile care monitorizează infrastructura rutieră au fost numeroase: de la alunecări de teren, la crăpături în asfalt sau fisuri la baza viaductului de la Aciliu.

În toamna lui 2015 întregul lot a fost închis circulației pentru repararea capitală a unei bucăți, care a însemnat practic demolarea autostrăzii pe o porțiune de 200 de metri și reconstrucția ei. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016. Din cauza problemelor apărute pe autostrada, CNAIR a reziliat contractual cu italienii de la Salini-Impregilo SpA, în ianuarie 2016. În toată această perioadă Compania de Infrastructură a comandat și a plătit 9 expertize care au analizat zonele cu probleme.

Prin contractual scos acum la licitație, CNAIR cere expertizarea întregului lot, atât a terenului de fundare, a lucrărilor hidrotehnice, cât și a lucrărilor la corpul autostrăzii, viaduct și pasaje. Contractul cuprinde, însă, și monitorizarea autostrăzii, dar și revizuirea proiectului tehnic și pregătirea documentației de atribuire a contractului de execuție lucrări.

Contractul este împărțit în 2 loturi:

1. Lotul 1 – Drumuri, lucrari hidrotehnice si teren fundare. Valoarea estimată: între 2.3 milioane lei și 2,76 milioane lei

2. Lotul 2 – Poduri, pasaje, viaduct, structuri casetate si podete. Valoarea estimată: 1,13 milioane lei și 1,36 milioane lei

Durata contractului este de 3 ani și 4 luni.  Compania de Drumuri cere firmelor care vor participa la licitație și realizarea a cel puțin 130 de foraje.

Sursa foto: SICAP

Ofertele trebuie depuse până pe 23 martie.

Nu este pentru prima oară când CNAIR a demarat licitații similare de expertizare a întregului lot 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu. A mai făcut acest lucru în 2016 și 2017. Licitațiile au fost anulate de fiecare dată.

Sursa foto: Pexels

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Multe greșeli de ortografie… Nu-i nevoie de ‘cap limpede’. Dacă autorul ar face o ultimă citire înainte ca materialul să fie publicat, cu siguranță le-ar depista.

  2. Nu e nevoie să se refacă studiile geologice/geotehnice. Ele au fost făcute bine. În toate s-a spus: că solurile de tip loess prăfoase din zona Aciliu vor provoca alunecări. Proiectantul a recomandat tunel. Deși s-a știut și s-a proiectat un tunel pentru zonă, nu s-a mai făcut pentru că a rămas constructorul fără parale. La un an după ce s-a tăiat panglica dealul a venit peste șosea. Acum se va face studiu din nou să le zică același lucru. Cu ce folos? Aaa, aia e altă treabă…Prietenarii…