G4Media.ro

Asztalos Csaba, șeful CNCD, despre legile educației: Posibilitatea colegiilor de a avea…

sursa foto: Freepik

Asztalos Csaba, șeful CNCD, despre legile educației: Posibilitatea colegiilor de a avea admitere proprie e o formă mascată de privatizare a unei părți din învățământul public

Posibilitatea colegiilor de a avea admitere proprie este o formă mascată de privatizare a unei părți din învățământul public, a declarat joi pentru HotNews.ro Asztalos Csaba, președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD).

El a fost întrebat dacă posibilitatea colegiilor de a avea propria admitere este discriminare, și a spus că ”o percep ca pe o formă mascată de privatizare a unei părți din învățământul public. Crește piața meditațiilor și vomn avea un grup de colegii, așa zise de elită, cu propriile reguli, ceea ce ridică semne de întrebare”.

”Înțeleg acest element de susținere a școlilor de elită, dar nu în dauna celorlalți copii și pericolul e să avem o polarizare mai mare. Cred că această măsură va duce la o polarizare. Majoritatea copiilor de elită ajung acolo și datorită situației materiale a părinților, care le permite meditații”, a mai spus el.

Referitor la plângerea depusă de deputatul PNL Alexandru Muraru față de declarațiile rasiste ale lui Viktor Orban de la Tușnad, Asztalos Csaba a spus că ”eu m-am retras din acest dosar zilele trecute, pentru că încă după discursul lui Viktor Orban m-am exprimat pe excepția de imunitate jurisdicțională (…) Nu sunt de acord cu declarațiile făcute de Viktor Orban la Tușnad. Premierul Ungariei a greșit și și-a dat seama încă de la tribuna de la Băile Tușnad”.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Colegiile ar trebui privatizate după metoda MEBO, pentru că numai învățământul particular, inclusiv ca meditații, mai poate asigura după atâta „reformă” calitate occidentală educației, în țara fabricilor de diplome și a supraproducției de doctorate îndoielnice.

  2. Avem lege ca limba romana sa fie obligatorie în toate școlile? Dacă le sta in gât limba română cu engleza ce au?

  3. Invatamintul liceal , profesional si universitar nu trebuie sustinut din bani publici . Nici o subventie de la bugete publice .

  4. Romania se zbate intre modelul american si modelul european al educatiei. Si nu numai educatie. Americanii incearca sa rezolve problema copiilor defavorizati prin burse, stipendii. Credeti ca noi o sa clintim un deget sa ajutam acesti copii? Sau statul dupa ce scapa de responsabilitate?
    De ce nu modelul finlandez? Sigur privatizarea aceasta ascunsa o sa adanceasca diferentele. Statul trebuie sa aiba un rol in educatie si sanatate. Chiar cu privati aparuti in orasele mari, trebuie avut grija de o tara intreaga. Nu inteleg de ce mai toata lumea are acest fel de gandire: Ce-mi pasa mie de copiii din Corabia, Dorohoi sau Campeni, you name it, sau batranii din sate si orase mici? Se intreaba ocosii din Bucuresti, Cluj si Iasi, :(.