G4Media.ro

Asociația Moldova Vrea Autostradă susține că traficul justifică realizarea unei autostrăzi în…

Sursa. Facebook

Asociația Moldova Vrea Autostradă susține că traficul justifică realizarea unei autostrăzi în locul unui drum expres între Ploiești și Bacău

Între Ploiești și Bacău se justifică realizarea unei autostrăzi, nu a unui drum expres, spun cei de la Asociația Moldova Vrea Autostradă (MVA). Potrivit Master Planului pentru Transport, între Ploiești și Pașcani, pe relația Buzău, Focșani, Bacău, ar trebui construit un drum expres, care este mai ieftin decât o autostradă. O soluție finală, însă, privind legătura de mare viteză între Muntenia și Moldova va fi adoptată în cadrul pregătirii documentației – studiu de fezabilitate și proiect tehnic.

Traficul pe DN2, principalul drum de legătură între sudul țării și Moldova, a crescut sensibil în ultimii ani, spun cei de la Asociația Moldova Vrea Autostradă. DN2 este unul dintre cele mai periculoase drumuri ale țării. Are o singură bandă pe sens și un acostament destul de lat încât să fie confundat de mulți dintre șoferi drept a doua bandă de circulație. Pe DN2 au loc anual cele mai grave accidente rutiere, cele în care se înregistrează cele mai multe pierderi de vieți omenești.

“MZA (Media Zilnică Anuală) în 2010 pe DN 2 între Roman și Centura Bucureștiului era în medie de 13.998 mașini, iar în anul 2015 de circa 14.761 de vehicule consemnându-se o creștere procentuală de aproximativ 5.45%. Asociația Moldova Vrea Autostradă recomandă ca proiectantul ce va elabora și Studiul de Trafic pentru sectoarele Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani și Focșani-Bacău să utilizeze premisele necesare și corecte respectiv valori crescute ale traficului pentru anul 2019-2020 (M.Z.A. peste 16.000) și să propună investiția la nivel de autostradă și nu de drum expres”, spun cei de la Asociația Moldova Vrea Autostradă, într-un comunicat de presă

O soluție finală privind legătura de mare viteză între Muntenia și Moldova pe ruta Ploiești- Pașcani va fi adoptată în cadrul pregătirii documentației – SF și proiect tehnic.

“Asociația Moldova Vrea Autostradă solicită CNAIR să aprobe varianta autostrăzii în Comisia Tehnică de Avizare”, a declarat Adrian Covăsnianu, vicepreședinte MVA.

Drumul de mare viteză Ploiești-Pașcani a fost împărțit în 4 loturi:
Ploiești – Buzău – 65 de km
Buzău – Focșani – 72 km
Focșani – Bacău – 110 km
Bacău – Pașcani – 82 de km

Licitațiile pentru întocmirea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice pentru cei circa 329 de kilometri de drum de mare viteză au fost lansate încă din noiembrie 2016. Pentru 3 dintre cele 4 tronsoane contractele pentru întocmirea SF și PT au fost semnate în toamna lui 2018 și au o durată de doi ani.

Potrivit Master Planului pentru Transport, document strategic care trebuie să stea la baza dezvoltării viitoare a infrastructurii românești, între Ploiești și Pașcani nu se justifică realizarea unei autostrăzi, ci a unui drum expres. Același document estimează la 1,35 miliarde de euro construcția celor 329 de kilometri de drum rapid.

Foto: Cost drum expres / Sursa: Master Planul General pentru Transport

Diferențele dintre un drum expres și o autostradă, pornesc de la costuri. Este mult mai ieftin să construiești un drum expres, după cum o demonstrează și standardele de cost.

Foto: Standarde de cost / Sursa: Master Planul General pentru Transport

Benzile de circulație ale unui drum expres sunt mai înguste decât cele ale unei autostrăzi. Drumurile expres nu au benzi de urgență, dar în funcție de relief, pot sau nu exista benzi de accelerare/decelerare. Viteza maximă de circulație pe drumurile expres diferă în funcție de relief și este între 80 km/h în zona de munte și 120 km/h în zona de câmpie. Pe autostrăzi limita maximă de viteză este 130 km/h.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. In general astfel de investitii se fac privind pe o perioada lunga in viitor. O astfel de autostrada poate fi ulterior extinsa de la Pascani pana in Polonia, iar de la Buzau se poate realiza o conexiune catre viitorul pod peste Dunare de la Braila (sau o jonctiune cu A2 la Fetesti) facand legatura Poloniei cu Constanta.

    • Ai observat ceva foarte important. Lipseste o legatura buna extracarpatica cu Polonia si mai departe Germania / Nordul Europei. Sincer, dupa legatura cu Transilvania si Europa de Vest, ma intereseaza chiar mai mult legarea Moldovei de Nordul Europei via Cernauti – Lviv decat legarea de Bucuresti (care este o piata mult mai mica decat Europa de Vest si de Nord, ca de colaborare nationala nici nu poate fi vorba cu Bucurestenii, se vede din comportamentul lor).

  2. din pacate, astia nu sunt in stare sa faca nici macar un drum express, ce sa mai vorbim de autostrada…vor fi doar discutii, ca de obicei…
    Daca vrea macar drumuri fara gropi, Moldova nu mai trebuie sa voteze PSD (remember inregistrare cu Lucian Sova)…PSD are nevoie de o Moldova in saracie, tinuta sub papucul ei, care sa voteze la comanda- dara sa puna intrebari…

  3. 1. Autorii acestui Master Plan, se pare ca doresc sa construiasca pentru trecut, nu pentru viitor.
    2. Un spor de 25 la suta in costuri nu justifica saltul major de la drum expres la autostrada ???

    Oare ce este in capul lor?
    Chiar nu-s capabili sa inteleaga ca
    (a) traficul oricum va creste si anticiparea acestuia este un lucru logic si de bun simt, si ca
    (b) autostrada este pentru a STIMULA dezvoltarea unei zonei, adica cel putin dublarea sau triplarea PIB-ului regiunii pe termen mediu si lung , si ca
    (a+b) impactul unei autostrazi va justifica de N ori acea diferenta de 25% ???

    Oamenii aceia, pseudo-profesionistii din „capitala tarii” Bucuresti, fie sunt total incompetenti fie sunt total decisi sa marginalizeze Moldova si Iasiul (de altfel si Clujul etc), pentru ca doresc ca toata activitatea economica importanta din Romania sa se desfasoare in Bucuresti, astfel incat sa aiba ei puterea economica de a domina Romania prin supra-centralism ilegitim, desantat si exploatatoriu.

  4. Evident ca trebuie autostrada, dar psd nu vrea autostrada. Autostrada in Moldova inseamna dezvoltare, dezvoltare inseamna diminuarea electoratului psd.
    E atit de simplu si atit de multi se incapatineaza sa-si puna valul propriei credinte pe ochi. Apropo de asta, observ o adevarata afectiune psihica in masa: credinta ca daca alegi sa o ignori realitatea nu exista. Asa fac suporterii psd, asa fac basistii, mai nou asa fac suporterii partidului – diversiune, PLUS (Valeriu Nicolae, Vlad Voiculescu si alti citiva sint oameni de valoare, dar sint folositi si am impresia ca si ei aleg sa ignore semnalele).

  5. Cum e posibil să nu avem niciun munte traversat prin tuneluri, când Carpații ar trebui făcuți schweizer măcar ca munții Elveției?

  6. Ți se pare că vor să construiască pentru trecut. De fapt ei nu vor să construiască deloc. Vor doar să se prefacă .

    Ți se pare că vor să construiască pentru trecut. De fapt ei nu vor să construiască deloc. Vor doar să se prefacă .