G4Media.ro

Asociația Metrou Ușor acuză Consiliul Local Sector 4 că a eliminat din…

Asociația Metrou Ușor acuză Consiliul Local Sector 4 că a eliminat din proiectul pasajului suprateran din zona Metalurgiei spațiul prevăzut pentru viitorul tramvai de pe Inelul Median / Primarul Băluță promitea în august că există spațiu pentru tramvai

Asociația Metrou Ușor acuză Consiliul Local Sector 4 că a eliminat din proiectul pasajului suprateran din zona Metalurgiei spațiul prevăzut pentru viitorul tramvai de pe Inelul Median.

„Primăria Sectorului 4 continuă eforturile de distrugere a conceptului de metrou ușor pe Inelul Median al Capitalei. Între Crăciun și Anul Nou, pe 30 decembrie 2021, Consiliul Local al Sectorului 4 a aprobat într-o ședință extraordinară simplificarea proiectului pasajului rutier suprateran din intersecția Str. Turnu Măgurele cu bd. Metalurgiei și Alexandru Obregia. S-a aprobat (fără vreo dezbatere publică) eliminarea spațiului prevăzut pentru viitorul tramvai de pe Inelului Median. Modificările contravin atât Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD, document strategic recunoscut de UE), cât și aprobărilor obținute de Primăria Sector 4 de la Primăria Municipiului București. Mai mult, Asociația a identificat multiple nereguli, întrucât se aduc modificări majore unui contract în curs (data de începere a proiectului este octombrie 2021)”, susține asociația, luni, într-un comunicat de presă.

Asociația „Metrou Ușor” amintește că în repetate rânduri a atras atenția cu privire la proiectul noului pasaj rutier suprateran din zona Metalurgiei, deoarece riscă să fie o copie a greșelilor făcute la Pasajul Doamna Ghica.

„Proiectul a părut că ia o întorsătură favorabilă atunci când primarul Sectorului 4 a declarat că se va adopta soluția de la Pasajul Mihai Bravu, unde tramvaiul circulă pe mijloc, la nivelul solului, conform planurilor aprobate de Primăria Capitalei. Cu toate aceasta, această Hotărâre de Consiliu Local nu face decât să ilustreze inconsecvența și lipsa de transparență a aparatului administrativ local”, se arată în comunicat.

Asociația „Metrou Ușor” avertizează că, în maniera în care se vor construi Pasajul Ghica și, mai nou, Pasajul Metalurgiei, dacă va exista tramvai, acesta va ocupa o bandă pe sens pe pasaj, trecând fără oprire și ratând legăturile facile cu alte mijloace de transport. „Este încă un pas spre distrugerea conceptului de metrou ușor pe inelul median, un proiect strategic, esențial pentru mobilitatea din București”, adaugă asociația.

Asociația „Metrou Ușor” a trimis astăzi un punct de vedere către PMB, solicitând intervenția pentru respectarea documentelor strategice și a planului aprobat de Municipalitate.

Pasajul Turnu Măgurele-Berceni de pe inelul median de circulație al Capitalei va include spațiu pentru viitoarea linie de tramvai Berceni-Pipera, însă acesta va fi la nivelul solului, a precizat primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, în august 2021.

”Obligatoriu, pasajul va include linie de tramvai. Este o prevedere pe care o are PUG-ul şi inclusiv PUZ-ul, care nu era suspendat la momentul realizării documentaţiei. Deci cu certitudine va avea spaţii prevăzute pentru liniile de tramvai. Va semăna din punct de vedere constructiv cu cel pe care îl avem pe Văcăreşti-Mihai Bravu, ca soluţie tehnică pentru tramvai. Tramvaiul va fi jos”, a spus Daniel Băluţă, citat de clubferoviar.ro.

Foto: Proiect pasaj Metalurgiei

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. probabil s-a uscat pomul care da, in loc de fructe, euroi

  2. tovarsul baluta E PESEDIST. FACE CE VREA !

  3. Clanul sportivilor nu a aprobat iar supusul Baluță a executat.

  4. Ce minunati sunt primarii realesi care isi saboteaza propriul sector… Poate explica cei care l-au (re)votat de ce au facut-o

  5. Ca de obicei, procurorii dorm pe bancheta din spate.

  6. Vreun punct de vedere mai tehnic are cineva? De exemplu, încape o linie de tramvai pe str. Turnu Magurele fara sa de demoleze ceva?
    La D-na Ghica locul e strâmt, iar o eventuala linie de tramvai de la sos. Colentina la sos. Pantelimon ar putea fi pusa desfiintând spatiul verde dintre sensurile de mers (alt prilej de vorbe dulci). Acum 50 de ani, când s-a pus tramvai pe str. Liviu Rebreanu tot asa l-au amplasat, doar ca acolo nu crescusera arbori care sa fie taiati în aplauzele doritorilor de tramvai.
    Multa pasiune, multi nervi, pentru propuneri de investitie discutabile. Prin alte parti partizanii transportului public se împotrivesc oricarei îmbunatatiri pentru autoturisme (pasaje, sensuri giratorii, parcaje) considerând ca asa vor fi fortati cei nascuti cu curul în masina sa foloseasca transportul public.

    • Baluta e un smecher (nu zic escroc ca ma cenzureaza), dar astia care vor tramvai pe acolo sint dusi cu capul.

  7. Cand ajungem la Baluta, numai nervi! Acum indeseste cu constructii de 10-12 etaje distanta mica dintre Piata Sudului si intersectia cu Emil Racovita, Obrejia ca si cum nu toata circulatia pe Vacaresti ar fi deja supra saturata. Regimul de inaltime? Nu-i pasa! Un bloc trantit pe Emil Racovita de 12 etaje construit direct la trotuar. Inca un Lidl, inca un alt (?) magazin de vandut marfuri ieftine de la turci si chinezi. Nu stiu ce este, tip Kaufland. Pe producatorii locali ii sugruma cu taxe si mite si lipsa unui depozit. Domnule Baluta, cam asa, daca nu ai un taran, sa ti-l cumperi, dar unul local nu un turc.

  8. eu propun sa faca baluta ca in china, blocuri de 15 etaje pe linia de tramvai si tramvaiul sa circule prin ele pe la parter

  9. Tovarasi, va declar aici, solemn, mars cu tramvaiul vostru d-aici! Nu sintem Lisabona sa atragem turistii cu ele.

  10. Dacă prostia ar durea unii dintre voi ati fi utili pe post de alarmă.Un aeroport si o autostradă pe mijlocul sectorului 4 nu vreti?