G4Media.ro

Apetitul chinezilor pentru cafea stimulează o competiţie agresivă între lanţurile de cafenele…

Sursa foto: John Schnobrich on Unsplash

Apetitul chinezilor pentru cafea stimulează o competiţie agresivă între lanţurile de cafenele / „Consumatorul chinez adoptă din ce în ce mai mult stilul de viaţă occidental”

Consumul de cafea al chinezilor creşte rapid, ceea ce stimulează o competiţie agresivă între lanţurile de cafenele locale şi străine, care în ultimele luni au deschis mii de localuri astfel că numărul total de cafenele din China l-a depăşit pe cel din SUA, transmite Reuters, preluată de Agerpres.

Analiştii se aşteaptă ca apetitul în creştere al Chinei pentru cafea să fie un motor important al cererii viitoare pe măsură ce cafenelele se vor extinde şi dincolo de marile metropole, precum Beijing şi Shanghai, în zecile de oraşe de talie mijlocie unde tinerii încep să aprecieze cafeaua.

Cererea în creştere de cafea în China oferă o oportunitate pentru lanţurile internaţionale precum Starbucks şi Tim Hortons care au investit masiv în China, chiar dacă se confruntă cu o provocare din partea mărcilor locale care se extind rapid.

Datele Organizaţiei Internaţionale a Cafelei arată că în sezonul anual care s-a încheiat în septembrie 2023, consumul de cafea în China a crescut cu 15%, comparativ cu sezonul precedent, până la 3,08 milioane de saci.

„Consumatorul chinez adoptă din ce în ce mai mult stilul de viaţă occidental iar cafeaua este desigur una dintre băuturile reprezentative pentru acest stil de viaţă”, spune Jason Yu, director pentru China la firma de cercetare de piaţă Kantar Worldpanel.

Numărul de cafenele din China a înregistrat în ultimele 12 luni o creştere spectaculoasă de 58%, până la 49.691 de localuri, potrivit companiei de consultanţă Alegra Group. Această companie estimează că grupul chinez Luckin Coffee a deschis 5.059 de cafenele în ultimele 12 luni în timp ce rivalul chinez Cotti Coffee a deschis 6.004 de cafenele în aceeaşi perioadă.

Există o competiţie acerbă între lanţurile locale şi cele internaţionale, fiecare încercând să cucerească o cotă cât mai mare dintr-o piaţă în creştere, susţine Matthew Barry, analist la Euromonitor. „Amploarea oportunităţilor este atât de mare încât atât lanţurile locale cât şi cele internaţionale vor trebui să fie foarte agresive în concurenţa dintre ele şi cred că asta va asigura o piaţă foarte dinamică în ultimii ani”, spune Matthew Barry.

Grupul american Starbucks a deschis 700 de cafenele în China în ultimul an şi are de gând să opereze aproximativ 9.000 de cafenele în această ţară în 2025, în timp ce grupul canadian Tim Hortons intenţionează să aibă 3.000 de cafenele în China peste patru ani.

Potrivit lui Jason Yu, acum încep să fie deschise cafenele şi în oraşele mai mici din China, care au totuşi câteva milioane de locuitori fiecare. „Asta înseamnă că în acele locuri există încă foarte mult loc de creştere pentru lanţurile de cafenele”, spune Jason Yu.

Aceste evoluţii sunt o veste bună pentru producătorii de cafea care profită deja de pe urma preţurilor mari, apărate ca urmare a evoluţiilor meteo negative din unele regiuni unde se cultivă cafea. Cotaţiile futures la cafeaua arabica sunt la cel mai ridicat nivel din ultimele opt luni în timp ce la cafeaua robusta cotaţiile au atins recent cel mai ridicat nivel din ultimii 15 ani.

China importă cafea în special din Africa şi America de Sud. Organizaţia exportatorilor brazilieni de cafea (Cecafe) estimează că livrările spre China se vor tripla în 2023, depăşind pentru prima dată pragul de un milion de saci, ceea ce face din China a opta piaţă pentru Cecafe.

Departamentul american al Agriculturii prognozează că în sezonul 2023/24 China va consuma cinci milioane de saci de cafea, ceea ce ar face din China al şaptelea mare consumator mondial.

Cu toate acestea, consumul de cafea al Chinei este mic comparativ cu marii consumatori SUA şi Brazilia, care utilizează în fiecare an peste 20 de milioane de saci de cafea. Însă creşterea consumului semnalează că China trece printr-o modificare culturală similară cu cea a altor state asiatice care preferă ceaiul, cum sunt Japonia şi Coreea de Sud.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează