G4Media.ro

ANRE și ANPC, în control la marii furnizori de energie electrică, după…

sursa foto: Pexels

ANRE și ANPC, în control la marii furnizori de energie electrică, după sute de reclamații privind liberalizarea pieței

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) au demarat controale la furnizorii de energie electrică, în contextul liberalizării pieței începând cu data de 1 ianuarie 2021, după ce consumatorii au transmis deja sute de sesizări în care reclamă prețul energiei sau întârzieri privind forma contractului, potrivit unui comunicat ANRE.

Protecția Consumatorului va verifica utilizarea unor eventuale practici comerciale incorecte sau înșelătoare în relația cu consumatorii de energie electrică și modul în care sunt respectate dispozițiile legale privind transmiterea către consumator a confirmării încheierii contractului, pe un suport durabil, într-un termen rezonabil din momentul încheierii contractului la distanță şi cel târziu la momentul livrării produselor sau înainte de începerea prestării serviciului solicitat.

ANRE, în schimb, va verifica modul în care sunt respectate dispozițiile legale privind emiterea lunară a facturii pentru energia electrică furnizată clienților finali alimentați în regim de serviciu universal și modul în care sunt respectate dispozițiile legale privind facturarea de către furnizor a consumului energiei electrice în perioada cuprinsă între două citiri consecutive a aparatului de măsurare efectuate de operatorul de rețea (ANRE).

Totodată, ANRE va verifica dacă furnizorii furnizorii de ultimă instanță respectă obligația de a-și informa, pe tot parcursul anului 2021, clienţii casnici beneficiari de serviciu universal cu privire la ofertele concurenţiale proprii aplicabile şi la dreptul de a încheia un contract pe piaţa concurenţială cu oricare furnizor licențiat (ANRE).

„Pe măsura finalizării, concluziile acțiunilor de control desfășurate la furnizorii de energie electrică vor fi făcute publice”, transmite ANRE.

Directorul general al ANPC, Paul Anghel, a anunțat vineri că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a primit de la începutul lunii ianuarie până în prezent 298 de sesizări cu privire la nemulţumirile consumatorilor legate de serviciile prestate pe piaţa liberă de energie.

„Sunt 298 de sesizări cu privire la nemulţumiri ale consumatorilor români, de la 1 ianuarie până azi, legate de serviciile prestate de această piaţă liberă, fie că vorbim de întârzieri la semnarea contractelor, fie că vorbim de întârzieri de a li se trimite forma contractului sau actele adiţionale, sau nemulţumiri legate de preţul pe KWh sau pe metru cub”, a spus Anghel, potrivit Agerpres.

Sursa Foto: Pexels

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Să termine în primul rând cu hoții și privilegiații care nu plătesc curentul electric care trebuie amortizat din buzunarul celorlalți consumatori care plătesc. Controlează ce? Camera de protocol? Acolo vor găsi niște plicuri corespunzatoare și totul va ieși ok la control. Luna viitoare mai pune 10% la facturi ca să amortizeze și plicurile alea. Hai românica!!

  2. Are dreptate dl Samir la energica electrică sunt furturi foarte mari care se răsfrâng în prețul de cost pe care îl plătim toți ceilalți!

  3. Am o intrebare cand primim facturile pe februarie ???Am schimbat contractul ,am rămas la acelasi furnizor, dar pe tarif concurențial.

  4. Nu am primit de la EON oferta pt.energie electrica ,au trecut 2luni,curios e ca EON are numai serviciu universal,concurential pt.casnic nu,de ce?

  5. Cez una mi-a transmis în oferta și alta în contract. În oferta prețul este 0,78008 iar în contract 0,82 lei/kwh. În oferta are și acciza și TVA, iar în contract nu. Daca le aplica la tariful din contract la care ei mai adaugă” preț zonal distribuție” se ajunge la un preț de 0,9760/kwh. Furt pe fata. Nu se respectă oferta. Să îi verifice ANRE-ul, OPC-ul. Am trimis sesizare laCEZ și aștept răspuns, daca nu denunț contractul.

  6. Ar trebui verificati si cei de la apanova…sunt niste escroci!!!

  7. din 13.04.2021 am depus actele de schimbare furnizor pentru energie electrică la Hidroelectrica sa… și drept răspuns…nimic până azi. ANRE poate rezolva situația?!?