G4Media.ro

Angajaţii Avtovaz, cel mai mare producător auto din Rusia, vor intra mai…

Sursa foto: Dreamstime

Angajaţii Avtovaz, cel mai mare producător auto din Rusia, vor intra mai repede în concediu de vară din lipsă de componente

Avtovaz, cel mai mare constructor de automobile din Rusia, a anunţat joi că a decis să avanseze cu câteva săptămâni data la care angajaţii vor beneficia de trei săptămâni de vacanţă de vară, din cauza lipsei de componente, transmite Reuters.

Industria auto din Rusia a fost afectată puternic de sancţiunile occidentale impuse Moscovei după debutul invaziei din Ucraina, în condiţiile în care anterior se baza pe investiţiile, componentele şi parteneriatele încheiate cu constructorii occidentali.

Avtovaz a precizat că lucrează la înfiinţarea unor noi coridoare logistice, adăugând că anul trecut a identificat modalităţi prin care să înlocuiască peste 200 de componente de automobile pe care unele ţări refuză să le exporte Rusiei.

„Cu toate acestea, în primăvara lui 2023, mai mulţi furnizori de componente au înştiinţat Avtovaz că vor pune capăt livrărilor şi vor încălca acordurile existente privind menţinerea livrărilor în 2023”, a informat constructorul rus într-un comunicat de presă. „Din cauza acestui lucru, producţia de vehicule complete nu va mai fi posibilă începând din a doua jumătate a lunii mai 2023”, a adăugat Avtovaz.

În consecinţă, cele trei săptâmâni de vacanţă estivală de care beneficiază salariaţii Avtovaz, şi care conform calendarului anterior urmau să înceapă în data de 24 iulie, vor fi efectuate în perioada 29 mai – 19 iunie, ceea ce va da Avtovaz mai mult timp pentru a-şi reface stocurile de componente.

Anterior, Avtovaz a anunţat că în 2023 intenţionează să producă peste 400.000 de vehicule, ceea ce ar fi dublu faţă de cele 188.645 de vechiule pe care le-a vândut în 2022. Împreună, toate uzinele de automobile din Rusia au produs anul trecut doar 450.000 de autoturisme, cel mai mic număr de la prăbuşirea URSS.

În luna mai 2022, grupul francez Renault a decis să îşi vândă participaţia majoritară pe care o deţinea la Avtovaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia, către un institut de cercetare din Moscova în schimbul unei sume simbolice de o rublă. Ulterior, Avtovaz a reluat producţia unor populare modele de automobile Lada la principala sa uzină de la Togliatti, însă fără anumite caracteristici care depind de componentele importate. Tot la finele anului trecut a fost reluată producţia automobilelor Moskvich la fosta uzină Renault din apropiere de Moscova.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Propun ca din lipsa de componente, decât sa plece in vacanta mai bine sa fie recrutați si trimisi in Ucraina la „tocat”.