
ANCOM: Furnizorii de servicii de telecomunicaţii au obligaţia să informeze utilizatorii despre condiţiile de încheiere a contractelor online
Utilizatorii au dreptul de a fi informaţi de către furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune cu privire la condiţiile de încheiere a contractelor online, cu sau fără vânzarea de echipamente, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă transmis, marţi, Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
„Înainte de lansarea ofertelor promoţionale de Black Friday, ANCOM reaminteşte utilizatorilor că au dreptul de a fi informaţi de către furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune cu privire la condiţiile de încheiere a contractelor online, cu sau fără vânzarea de echipamente. De Black Friday, mulţi utilizatori aleg să încheie noi contracte pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune, să achiziţioneze pachete ce includ şi terminale sau să-şi reînnoiască abonamentele existente. De regulă, ofertele promoţionale sunt disponibile pe paginile de internet ale furnizorilor de servicii, în secţiunea magazinului online. În cazul comenzilor online, înainte de plasarea comenzii, pagina de comandă trebuie să conţină o serie de informaţii minime. Butonul sau funcţia de plasare a comenzii trebuie să afişeze şi o atenţionare clară privind existenţa unei obligaţii de plată după finalizarea comenzii. Dacă nu există o astfel de atenţionare, utilizatorul nu are nicio obligaţie în baza comenzii respective. Pagina de comandă trebuie, de asemenea, să permită revizuirea şi corectarea eventualelor erori înainte de trimiterea comenzii. Contractul se consideră încheiat în momentul în care furnizorul confirmă, pe un suport durabil, acceptarea comenzii transmise de utilizator”, subliniază instituţia.
Potrivit sursei citate, dacă furnizorul nu confirmă acceptarea comenzii, contractul nu este considerat încheiat, iar dacă stocul de terminale la preţuri promoţionale se epuizează înainte de transmiterea acestei confirmări de către furnizor, acesta nu este obligat să livreze produsul pentru care a primit comanda online.
De asemenea, furnizorul de servicii are obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorului şi fişa de sinteză a contractului, cel târziu înaintea începerii furnizării serviciilor sau la momentul livrării produselor, după caz, transmite Agerpres.
„După încheierea unui contract la distanţă, utilizatorul are dreptul să se răzgândească şi să se retragă din contract, fără a invoca vreun motiv, în termen de 14 zile de la data încheierii acestuia. Pentru contractul ce include achiziţia unui terminal (telefon, tabletă, PC etc.), termenul de 14 zile se calculează de la data primirii produsului. Furnizorul are obligaţia de a informa utilizatorii cu privire la dreptul de retragere atât la prezentarea ofertei, cât şi la încheierea contractului, prin punerea la dispoziţie a formularului de retragere. Utilizatorul îşi poate exercita dreptul de retragere prin transmiterea formularului sau a unei declaraţii neechivoce de retragere către furnizor înainte de expirarea termenului de 14 zile”, noteză autoritatea de reglementare.
În cazul terminalelor livrate prin servicii de curierat, ANCOM recomandă utilizatorilor ca, înainte de plata rambursului, să se asigure că ei sau alţi membri ai familiei au făcut o astfel de comandă online.
Totodată, ANCOM atrage atenţia utilizatorilor să nu răspundă mesajelor (SMS, e-mail) transmise aparent de un furnizor de servicii poştale prin care se solicită accesarea unui link şi completarea de informaţii personale (de exemplu, numărul cardului bancar) presupuse a fi necesare livrării unui colet.
„Dacă utilizatorul a dat curs unui astfel de mesaj şi a fost victima unei înşelăciuni, este necesar să se adreseze organelor de poliţie pentru începerea investigaţiilor. ANCOM poate lua măsuri în cazul în care furnizorii nu respectă drepturile utilizatorilor cu privire la încheierea contractelor la distanţă prin care sunt achiziţionate servicii de comunicaţii electronice (telefonie, internet sau televiziune)”, precizează Autoritatea.
InfoCentru ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune), serviciile poştale şi serviciile digitale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi pe platformă ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.