ANALIZĂ. Pregătiri pentru Euro 2020: Tot ce trebuie să ştii pentru cele patru partide programate la Bucureşti / Gazonul de pe Arena Naţională a fost schimbat de şapte ori până acum, cea mai scumpă înlocuire a costat 5 milioane lei

Arena Nationala Sursa foto: frf.ro

Pregătirile pentru Campionatul European de Fotbal „Euro 2020” au intrat pe ultima sută de metri, prima partidă la Bucureşti, pe Stadionul „Arena Naţională”, urmând să se desfăşoare duminică, pe 13 iunie. Este vorba despre un meci din Grupa C între Austria şi Macedonia de Nord la ora 19.00, ora României, conform programului oficial UEFA.

Următoarele două partide din grupe sunt joi, pe 17 iunie, la ora 16.00, Ucraina împotriva Macedoniei de Nord, respectiv luni, pe 21 iunie, la ora 19.00, între reprezentantele Ucrainei şi Austriei. Ultima partidă care se va desfăşura pe Stadionul Arena Naţională va fi luni, pe 28 iunie, în faza optimilor, la ora 22.00, ora României.

Până în acest moment, autorităţile au aprobat participarea a 12.500 de spectatori / meci, aproximativ 25% din capacitate. Stadionul are o capacitate maximă de peste 55.000 locuri.

Cum a pregătit Primăria Capitalei meciurile pentru Euro 2020

Bugetul PMB pentru desfăşurarea celor patru partide de pe Stadionul Arena Naţională este de 14 milioane de lei, bani necesari modernizării stadionului, dar şi pentru evenimente asociate competiţiei. Această ediţie se desfăşoară simultan în 11 oraşe europene în perioada 11 iunie – 11 iulie, marcând aniversarea a 60 de ani de la înfiinţarea Campionatului European.

Primăria Capitalei a realizat o serie de investiţii necesare pentru desfăşurarea în condiţii optime a evenimentului, precum: „schimbarea gazonului, înlocuirea a aproximativ 10.000 de scaune, înlocuirea sistemului de control acces prin montarea de turnichete noi, modernizarea sistemelor de supraveghere video, realizarea unui sistem Voce date hardware şi software Arena Euro 2020 şi modernizarea sistemului de informare spectatori şi a sistemului video de la tabela electronică”, anunţă PMB într-un comunicat de presă.

Rămâne de văzut dacă în zona Piaţa Unirii-Piaţa Constituţiei vor fi amenajate spaţii dedicate suporterilor tip „fan zone”.

Lucrările sunt în grafic, a anunţat, săptămâna trecută, Primarul General, Nicuşor Dan. „Cu 14 zile înaintea primului meci de la București din cadrul Campionatului European de Fotbal, am făcut un tur al Arenei Naționale împreună cu Taras Mukovoz, managerul de stadion din partea UEFA. Lucrările sunt în grafic, mai sunt mici reglaje de făcut, colaborăm bine cu partenerii de la UEFA EURO 2020 și sunt foarte optimist că vom fi la înălțimea evenimentului”, a scris Nicuşor Dan pe pagina sa de Facebook.

Transportul suporterilor

De asemenea, Municipalitatea a anunţat că toţi suporterii vor avea transport gratuit pe liniile STB. Practic, toți deţinătorii de bilete la meciurile campionatului UEFA EURO 2020 vor folosi transportul public local de călători în baza unui card de transport digital, disponibil în aplicaţia UEFA EURO 2020, conectat la datele privind biletele de meci, sau în baza biletului de meci, în ziua meciului, până la ora 23:59 şi ziua următoare.

De la Aeroportul Otopeni în Bucureşti, Societatea de Transport Bucureşti asigură program non-stop pe liniile expres 780 şi 783, iar CFR Călători şi trei operatori privaţi asigură 72 de trenuri la intervale de 40 minute până la Gara de Nord.

În mai 2012, Stadionul a găzduit Finala Europa League între două echipe din Spania Atletico Madrid şi Athletic Bilbao, estimările arătând că aproximativ 30.000 de suporteri au venit la Bucureşti cu avionul. (n.r. în 2012 fluxul de pasageri era la jumătate faţă de 2019, când aeroportul era tranzitat de aproximativ 50.000 pasageri/zi).

Cum se prezintă gazonul pe Stadionul Arena Naţională

Gazonul de pe Arena Naţională (n.r. cunoscut pentru probleme încă de la inaugurare) a fost schimbat şi în această primăvară, fiind montat unul hibrid, adus din Italia. De la deschiderea oficială a stadionului (2011) şi până la ultima înlocuirea a gazonului din această primăvară, au fost şapte schimbări ale suprafeţei de joc cu un cost total de aproximativ 10 milioane de lei, potrivit unui răspuns al Primăriei la solicitarea Economedia.

„De la recepția oficială a Arenei Naționale și până în prezent au fost efectuate un număr de 7 (şapte) înlocuiri ale gazonului”, potrivit PMB.

Cele mai scumpe au fost în 2012 – 5 milioane lei, respectiv 2019 cu două înlocuiri de 3 milioane lei.

„În perioada martie – iunie 2012 Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement a decontat o singură schimbare de gazon efectuată de către CLIVE RICHARDSON LMD în valoare totală de 5.248.127,71 RON.(…)

În luna august 2019, Primăria Capitalei, prin Direcția de Investiții a încheiat Acordul cadru nr. 698/02.08.2019, cu societatea Sports Fields, în baza căruia au fost executate 2 (două) înlocuiri integrale, în august 2019, cu gazon natural – valoare 1.120.050,00 lei + TVA şi în luna aprilie 2021, cu gazon hibrid mixt (natural cu fibre artificiale) – valoare  2.202.937,20 lei + TVA.

Ambele proceduri au fost suportate din bugetul Primăriei Municipiului Bucureşti şi au inclus operaţiuni de decopertare şi evacuare a gazonului existent, administrare nisip, nivelare, frezare/mixare şi compactare la nivel, urmate de montarea efectivă a rulourilor de gazon. În ceea ce priveste garanția gazonului hybrid, menţionăm că producătorul a oferit o garanție de 5 ani pentru suportul sintetic al gazonului”, a transmis Primăria Generală la solicitarea Economedia.  

Aeroportul Băneasa, în „off side” pentru Euro 2020

Printre condiţiile organizării partidelor la Bucureşti, România s-a angajat să asigure transportul feroviar al suporterilor (tren sau metrou), promisiune care nu ar fi fost respectată dacă meciurile se jucau în 2020 şi aeroport „suport”, adică operaţionalizarea Aeroportul Băneasa, închis de 8 ani.

Contractul pentru modernizarea Aeroportul Băneasa – Aurel Vlaicu a fost semnat în septembrie 2019 cu termen două luni proiectare, respectiv şase luni execuţie, fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc anunţând atunci că lucrările vor fi gata la timp.

„Îl vom finaliza până la începerea Campionatului European de Fotbal. Se poate lucra și iarna. (…) Voi fi prezent şi aici pentru supravegherea lucrărilor. (…) O să mă implic în obținerea acestor autorizații”, spunea fostul ministru Răzvan Cuc, în septembrie 2019. Cu două săptămâni înainte de Euro 2020, nicio şansă pentru redeschiderea Aeroportului.

În 2019, înainte de pandemia COVID – 19, specialiştii din industria turismului estimau că aproximativ 100.000 de spectatori şi turişti ar fi venit la Bucureşti şi în România pentru Campionatul European de Fotbal şi ar fi adus încasări de până la 100 de milioane de euro.

Sursa foto: frf.ro

Comentarii

  1. Bucureștiul arată mizerabil. Când primești pe cineva în casa ta, în primul rând faci curat, după aceea te gândești la covoare și brizbizuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *