G4Media.ro

ANALIZĂ Mediile de la clasă obţinute de copiii care au luat 4…

ANALIZĂ Mediile de la clasă obţinute de copiii care au luat 4 la Evaluarea Naţională sunt cu 3-4 puncte mai mari faţă de cele de la examen

Mediile din clasele V-VIII obţinute de elevii care au fost notaţi cu medii de 4 sau uşor peste 4 la examenul de Evaluare Naţională au fost, în peste 90% din situaţiile analizate, mai mari cu cel puţin 3 puncte. În unele cazuri diferenţa între mediile obţinute de elevi la şcoală şi cele de la Evaluare a fost chiar de 4 puncte, potrivit datelor publicate pe admitere.edu.ro. Analiza Edupedu.ro a cuprins 11 judeţe din toate regiunile ţării şi Bucureştiul. Rezultatele repartizării computerizate de la Admiterea în Liceu 2019 vor fi publicate pe edu.ro şi Edupedu.ro vineri 12 iulie.

Metoda analizei. Am ales 11 judeţe şi Bucureştiul pentru a vedea ce diferenţe există între mediile de la clasă ale elevilor şi cele obţinute de ei la Evaluarea Naţională. Apoi am analizat situaţia celor aflaţi la mijlocul grilei de notare, care au luat 4 sau puţin peste 4 la Evaluarea Naţională, dar care au fost „salvaţi” de la o medie generala mică de mediile de absolvire. Este vorba despre rezultatele a câte 30 de elevi din fiecare judeţ, 360 de medii în total, de la şcoli diferite, aşa cum sunt ei ierarhizaţi în funcţie de media generală obţinută, cea care decisivă la Admiterea în Liceu 2019. Remarcabil este faptul că nicio medie de la clasă, din cele analizate, nu se apropie măcar la un punct distanţă de cea de la Evaluarea Naţională.

Citiţi analiza integrală pe Edupedu.ro

Doneaza prin PayPal paypal icon
Donatie recurenta

Doneaza lunar pentru sustinerea proiectului G4Media

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Doneaza prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

9 comentarii

  1. Titlul trebuia sa fie urmatorul: ” KARAOKE: Mediile de la clasă obţinute de copiii care au luat 4 la Evaluarea Naţională sunt cu 3-4 puncte mai mari faţă de cele de la examen!”

    Caci despre asta este vorba, de fapt. Nu? 💡

  2. Asta era de asteptat, pentru ca in Romania mentalitatea educatorilor, invatatorilor si a profesorilor este aceea de a avea un loc de munca pana la pensionare. Pentru asta trebuie sa aiba o cantitate de elevi care sa le asigure existenta clasei. Daca ar da note corespunzatoare cunostintelor elevilor ar insemna destui repetenti care sa subtieze numarul de clase intr-o scoala si, implicit, reducerea numarului cadrelor in invatamant (nu numai pentru ca s-ar reduce numarul de elevi, ci si pentru ca reducerea numarului de elevi cauzat de repetentie ar atesta lipsa de pregatire corespunzatoare a cadrelor „didactice”).
    Desigur, cadrele „didactice” stiu ca parintii isi doresc „eminenti” cu orice pret (inclusiv prin mita) si, daca tot se zbat sa nu se desfiinteze clasele, accepta sa dezonoreze calitatea de cadru „didactic” prin acordarea de note umflate, necorespunzatoare pregatirii elevului.
    Sa nu va imaginati ca aceste chestiuni nu se cunosc…. se cunosc, dar complicitatea in noroiul sistemului educational romanesc este o stare de spirit si un lucru inerent.
    Constatarea din titlul articolului ar trebui dusa pana la capat, respectiv de a inlatura din sistemul educational cadrele „didactice” care au acceptat sa participe la asemenea stare de fapt.

  3. Fenomenul se întâmplă și la medii mai mari, dar este mai greu de văzut.
    Copii care fac pregătire cu proprii profesori, sau ai căror părinți sunt strângătorii de cadouri și de cotizații, sunt avantajați per total, cu câteva zeci de sutimi.
    Ar trebui scos acel procent de 20% din media școlară la calculul notei finale.
    Este profund mincinos.

  4. Trebuie să vă gândiți și la faptul că e primul examen important din viata lor si emoțiile sunt foarte mari, iar media V-VIII e mai mare de 7 pentru că sunt 4-5 materii minim ( religie, ed plastică, muzicală, tehnologică, purtare), unde , de regulă, au medii de 9 și 10.
    Comparația trebuie făcută cu notele de la lb română și matematică, unde diferența e de plus/ minus un punct.

  5. Nu poți compara media la 2 obiecte(româna și matematica) cu media la 17-18 obiecte!

  6. Aveti perfecta dreptate in legatura cu romana si mate. Nu inteleg cum autorii articolului nu vad asta. De fapt e clar ca e un articol superficial care a analizat doar o lista publica.
    In schimb faza cu emotiile tine tot de educatiz din scolile care nu te invata sa fii sigur pe cunostintele tale.

  7. Mediile mari reflectă goana după meditații, atât a părinților, cât şi a profesorilor. Pe de altă parte, la unele materii se predă un volum mare si dificil de informații , se dau teme kilometrice, astfel încât cine nu face față, merge la meditații, în urma cărora se văd „adevaratele” rezultate.
    Meditația bate educația ???

  8. Cum se poate un candidat cu media 6 49 sa nu fie repartizat la liceu iar alt candidat cu medie 6 36 sa fie repartizat unde este dreptatea?

    • Candidatul care nu a trecut suficiente optiuni pentru a fi repartizat a fost blocat si se va inscrie la urmatoarea sesiune. S-a intamplat si la medii peste 8, din cauza numarului mic de obtiuni in fisa de inscriere. Se completeaza, de regula, 50-60 de optiuni pentru siguranta.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.