G4Media.ro

Amazon a înscris milioane de consumatori în serviciul său plătit Amazon Prime…

Sursa: G4Media.ro

Amazon a înscris milioane de consumatori în serviciul său plătit Amazon Prime fără consimţământul lor, acuză Comisia Federală de Comerţ

Comisia Federală de Comerţ (FTC) din SUA a acuzat miercuri Amazon.com că a înscris milioane de consumatori în serviciul său cu abonament plătit Amazon Prime fără consimţământul lor şi că le-a îngreunat anularea, potrivit agenţiei, aceasta fiind cea mai recentă acţiune împotriva gigantului comerţului electronic din ultimele săptămâni, transmite Reuters, citată de News.ro.

FTC a dat în judecată Amazon în instanţa federală din Seattle, susţinând că ”Amazon a păcălit cu bună ştiinţă milioane de consumatori pentru a se înscrie fără să ştie în Amazon Prime”.

FTC a spus că Amazon a folosit ”proiecte manipulative, coercitive sau înşelătoare ale interfeţei cu utilizatorul, cunoscute sub denumirea de ”modare întunecată”, pentru a păcăli consumatorii să se înscrie la reînnoirea automată a abonamentelor Prime”.

Agenţia solicită sancţiuni civile şi un ordin permanent pentru a preveni încălcările viitoare.

Procesul este una dintre acţiunile întreprinse de administraţia preşedintelui Joe Biden, menite să controleze puterea de piaţă uriaşă a firmelor Big Tech, în timp ce încearcă să crească concurenţa pentru a proteja consumatorii.

FTC a declarat că Amazon Prime este cel mai mare program de abonament din lume, generând venituri de 25 de miliarde de dolari anual.

Acesta oferă livrare rapidă şi gratuită pentru milioane de articole, diverse reduceri şi acces la filme, muzică şi seriale de televiziune, precum şi alte beneficii.

Membrii principali din Statele Unite plătesc 139 de dolari pe an şi conduc o mare parte din volumul vânzărilor Amazon.

Prime, care are peste 200 de milioane de membri în întreaga lume, este crucial pentru celelalte afaceri ale Amazon, inclusiv pentru serviciul său de streaming Prime Video şi pentru serviciul său de livrare de alimente.

Amazon nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

”Unul dintre obiectivele principale de afaceri ale Amazon şi obiectivul principal de afaceri al Prime este creşterea numărului de abonaţi”, a spus FTC.

Procesul a spus că sub presiunea substanţială din partea FTC, Amazon şi-a schimbat sistemul de anulare, în aprilie, dar că ”încălcările sunt în curs” şi încă ”necesită cinci clicuri pe desktop şi şase pe mobil pentru ca utilizatorii să anuleze de pe Amazon.com”.

FTC investighează procesele de înscriere şi anulare pentru programul Prime din martie 2021.

”Amazon a păcălit şi a prins oamenii în abonamente recurente fără consimţământul lor, nu doar frustrând utilizatorii, ci şi costându-i bani semnificativi”, a declarat preşedintele FTC, Lina Khan, într-un comunicat.

Consumatorii care au încercat să anuleze Prime s-au confruntat cu mai mulţi paşi labirintici pentru a îndeplini sarcina de anulare, potrivit plângerii.

Plângerea FTC spune că Amazon a folosit termenul ”Iliad Flow” pentru a descrie procesul început în 2016, făcând referire la poemul epic al lui Homer despre lungul război troian.

Amazon a comis, de asemenea, ”o abatere intenţionată”, menită să întârzie investigaţia FTC, oferind răspunsuri ”de rea-credinţă” la cererile de documente, a spus agenţia.

Analistul senior al Insider Intelligence, Evelyn Mitchell-Wolf, a spus că ”FTC face un exemplu din Amazon, dar este destul de comun ca firmele să facă mai dificilă anularea unui cont decât crearea unuia”.

”Puterea de piaţă a Amazon ar putea funcţiona împotriva ei în acest caz, deoarece FTC nu va avea dificultăţi să demonstreze că utilizatorii sunt, într-adevăr, vătămaţi dacă Amazon le împiedică capacitatea de a-şi exercita alegerea de a-şi anula calitatea de membru Prime”, a adăugat Mitchell-Wolf.

FTC a anunţat pe 31 mai un acord de 5,8 milioane de dolari cu divizia producătoare de sonerii cu camere video Ring Ring a Amazon, după ce agenţia a declarat că acele camere video au fost folosite pentru spionarea unor clienţi.

În aceeaşi zi, FTC a declarat că Amazon a fost de acord să plătească 25 de milioane de dolari pentru a soluţiona acuzaţiile conform cărora a încălcat drepturile de confidenţialitate ale copiilor, prin faptul că nu şterge înregistrările tehnologice ale asistentului virtual Alexa la cererea părinţilor şi le păstrează mai mult decât este necesar.

Noul proces este ”emblematic pentru eforturile guvernelor de pe tot globul de a controla influenţa excesivă a tehnologiei mari”, inclusiv Amazon, Apple şi Meta, potrivit Tom Forte, director general la D.A. Companii Davidson.

Dar Forte a pus la îndoială şi strategia FTC, arătând către alţi retaileri şi servicii de abonament care fac dificilă încetarea abonamentelor.

Procesul de miercuri a venit în ziua în care Amazon a anunţat datele în care va avea loc evenimentul său major de vânzări Prime Day, 11-12 iulie.

sursa: News.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...