G4Media.ro

„Am izbucnit în lacrimi”: Cum confuzia privind dimensiunile bagajului de mână a…

Sursa foto: pexels.com

„Am izbucnit în lacrimi”: Cum confuzia privind dimensiunile bagajului de mână a declanșat un conflict juridic

În decembrie 2023, britanicul Benjamin Till s-a confruntat cu un incident neplăcut pe aeroportul Gatwick din Londra, după ce valiza sa a fost considerată neconformă de către compania EasyJet, în ciuda eforturilor sale de a respecta cerințele de bagaj de mână, relatează BBC.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Determinant să evite taxele de bagaj pentru zborul către Pisa, Till și-a căutat meticulos o valiză care să se încadreze în dimensiunile permise pentru bagajul de mână gratuit. Cu toate acestea, la aeroport a aflat că dimensiunile impuse includ și roțile, ceea ce a făcut ca geanta sa să fie declarată „prea mare”. A fost obligat să plătească 48 de lire sterline pentru a o putea lua la bord și, la întoarcere, i s-a cerut să-i demonteze roțile – lucru pe care l-a făcut.

Totuși, chiar și fără roți, valiza a fost din nou respinsă, iar Till a fost nevoit să-și mute obiectele personale într-o pungă de plastic. „Am izbucnit efectiv în plâns – a fost atât de umilitor”, a declarat el pentru BBC.

EasyJet a transmis că regulile privind dimensiunile bagajelor sunt clare și că personalul are obligația de a verifica respectarea acestora din motive de siguranță.

Controversele bagajului de mână – între reguli neclare și amenzi usturătoare

Tot mai mulți pasageri reclamă pe rețelele sociale inconsistența și ambiguitatea politicilor privind bagajele de mână ale companiilor low-cost. Regulamentele variază semnificativ de la un operator la altul, iar diferențele pot genera costuri suplimentare neașteptate la poarta de îmbarcare.

În fața acestor nemulțumiri, Uniunea Europeană ia în considerare standardizarea dimensiunilor pentru bagajele gratuite sub scaun. Miniștrii transporturilor din UE au propus ca fiecare pasager să aibă dreptul la un obiect personal gratuit de maximum 40x30x15 cm – măsurat cu tot cu roți și mânere. Noile reguli ar urma să se aplice operatorilor aerieni din UE, inclusiv pentru zborurile spre și dinspre țări terțe, cum este Marea Britanie.

Totuși, propunerea nu interzice taxele pentru bagajele de cabină suplimentare, stârnind critici din partea grupurilor de protecție a consumatorilor, care cer reglementări mai clare și mai favorabile pasagerilor.

Presiuni asupra companiilor low-cost

În noiembrie 2023, cinci companii aeriene au fost amendate cu 179 de milioane de euro în Spania pentru practici abuzive, printre care și taxarea bagajelor de mână. Ministerul Drepturilor Consumatorilor a anunțat că intenționează să interzică complet taxele suplimentare pentru aceste bagaje.

Reprezentanții Ryanair au susținut că respectă legislația europeană și că taxarea suplimentară permite menținerea tarifelor de bază scăzute. Asociația Airlines For Europe a argumentat că sistemul actual oferă flexibilitate pasagerilor în alegerea serviciilor dorite.

Consumatorii cer reguli universale

Specialiștii în drepturile consumatorului consideră că dimensiunile bagajului de mână ar trebui unificate la nivel european. Grupul BEUC, care reunește 45 de organizații de protecție a consumatorilor din 32 de țări, susține că este necesară definirea clară a „dimensiunilor rezonabile”, pentru a evita neînțelegeri și litigii.

Benjamin Till, la rândul său, pledează pentru o dimensiune unică aplicabilă tuturor companiilor aeriene: „Este complet nedrept și ridicol. Ar trebui să existe o regulă universală”. Cu toate acestea, el a apreciat prețul scăzut al biletului și posibilitatea de a călători: „Altfel, nu aș fi putut vizita această țară minunată.”

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.